Gå til innhold

Den store vesketråden - á la TPF


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tips! Har tenkt på Balenciaga, men usikker på om det er plass til mac og eventuelt 1-2 bøker. Shoppere er nok de mest praktiske, men har ikke sett så mange fine...

Jeg vil ikke ha sekk hver dag, enkelt og greit. Er det en dag med mye bøker og tunge ting som må bæres er sekk fint, og kommer nok til å kjøpe en. Likevel ønsker jeg meg en dyr designer veske til skolebruk, så spiller egentlig ingen rolle om hva andre ser vits i eller ikke, hehe.

Anonymkode: f28ef...e9f

I så fall bør du ha en som tåler vekta av pc og bøker som attpåtil er i et robust materiale, noe som er spesielt laget for sånt. Ikke sånn mykt skinn som lett får riper og mister formen. At den skal bli ødelagt av å ligge på gulvet er jo bare trist! Derfor foreslo jeg fin sekk+ så dyr veske du bare vil, så lenge den får plass på fanget eller pulten/benken foran deg. Det eneste jeg kommer på er Louis Vuitton Neverfull, men noe sier meg at det ikke er det du er ute etter..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Fortsetter under...

Jeg har funnet ut at jeg vil ha en Lulu fra Delage, har lenge lett etter et alternativ til Goyard sin St. Louis tote da jeg ikke synes denne er fin i virkeligheten. På sin Instagram ligger det mange flotte fargevarianter. Drar til Paris denne sommeren for å se på de.  

 Bilderesultat for delage lulu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fashionistaen skrev:

Prøver å lage litt liv i tråden igjen :D 

Jeg har endelig spart opp nok til å kjøpe en Chanel Double Flap i sort lambskin med GHW. Riktignok ikke ny (da det er altfor dyrt og jeg ikke har planer om å dra utenlands), men har funnet en vintage bag som jeg har inne til autentisering nå. :hjerter: Er så spent på svar. Kommer til å oppdatere om jeg kjøper den (gitt at den er ekte). Har funnet ut at jeg etter dette skal spare opp til en Lady Dior veske i patent/lambskin med GHW. Deretter (muligens) en beige double flap fra Chanel i beige. Regner med å bli ferdig med både veskene og mastergraden min om to år. Etter dette har jeg (forhåpentligvis) mettet mitt behov for designervesker for de neste årene og kan si meg fornøyd. :) 

Jeg skal også skaffe meg en lenger chain til en veske jeg fra YSL slik at jeg kan bruke den crossbody og som en WOC. Da får jeg plutselig en "ny veske" i sort, caviar og SHW, ulikt den double flapen fra Chanel jeg skal kjøpe. Har også bestilt en ny chain til Furla Metropolis vesken min, som ikke er av de dyreste, men en av mine favoritter. Og da får jeg plutselig snart tre "nye" vesker. 

Lady Dior er helt klart min "holy grail"! Jeg ville helst hatt den i noe annet en patent eller lammeskinn. Jeg synes det er finere og mer praktisk med et grovere skinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Fashionistaen skrev:

Prøver å lage litt liv i tråden igjen :D 

Jeg har endelig spart opp nok til å kjøpe en Chanel Double Flap i sort lambskin med GHW. Riktignok ikke ny (da det er altfor dyrt og jeg ikke har planer om å dra utenlands), men har funnet en vintage bag som jeg har inne til autentisering nå. :hjerter: Er så spent på svar. Kommer til å oppdatere om jeg kjøper den (gitt at den er ekte). Har funnet ut at jeg etter dette skal spare opp til en Lady Dior veske i patent/lambskin med GHW. Deretter (muligens) en beige double flap fra Chanel i beige. Regner med å bli ferdig med både veskene og mastergraden min om to år. Etter dette har jeg (forhåpentligvis) mettet mitt behov for designervesker for de neste årene og kan si meg fornøyd. :) 

Jeg skal også skaffe meg en lenger chain til en veske jeg fra YSL slik at jeg kan bruke den crossbody og som en WOC. Da får jeg plutselig en "ny veske" i sort, caviar og SHW, ulikt den double flapen fra Chanel jeg skal kjøpe. Har også bestilt en ny chain til Furla Metropolis vesken min, som ikke er av de dyreste, men en av mine favoritter. Og da får jeg plutselig snart tre "nye" vesker. 

Hvilke designervesker har du fra før?:)

Anonymkode: d3e41...406

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Fashionistaen skrev:

Da har jeg kjøpt veske dere! :hjerte: 
Gikk gjennom autentiseringen og fikk vite at den var verdt 400-700 USD mer enn det jeg betalte. Ergo en veldig god deal om jeg noensinne skal selge igjen. Nå er jeg veldig fornøyd, men føler meg også litt koko som har betalt såpass mye for en brukt veske. 

Kult!

Til noe helt annet vil jeg gjerne ha en tote fra Bao Bao Issey Miyake. Vil gjerne ha et litt "sporty" alternativ. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer en skinnveske fra Chesterfield da disse ser så pene og klassiske ut. Noen erfaringer?

Anonymkode: 0c19c...434

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Fashionistaen skrev:

Ja, de er veldig kule! Også litt mindre "tante" enn de andre veskene. Litt stilig med noe som på en måte er litt mer ungdommelig :) Har vært in i Asia en god stund nå, husker bl.a. at "alle" jentene hadde den da jeg var i Asia for fire år siden. Ikke så veldig populære her i Norge heller, så du er nok nesten alene med den :) 

Blir fort sånn, var i Asia selv og så mange som hadde de, da får man litt lyst på en selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7. juni 2017 den 22.00, Fashionistaen skrev:

Da har jeg kjøpt veske dere! :hjerte: 
Gikk gjennom autentiseringen og fikk vite at den var verdt 400-700 USD mer enn det jeg betalte. Ergo en veldig god deal om jeg noensinne skal selge igjen. Nå er jeg veldig fornøyd, men føler meg også litt koko som har betalt såpass mye for en brukt veske. 

Gratulerer! Har du lyst til å fortelle hva du betalte? Og hvilket årstall er den fra? :nordvesta:

Anonymkode: 2509f...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Chloe

Noen som har et forslag til en design veske jeg kan kjøpe når jeg kvitter meg med min noe slitne Classic Q MIni Natasha veske fra Marc Jacobs? (Helst bilder).

Jeg har sett på flere nykomlinger fra Marc Jacobs, men jeg syns det fleste blir så tunge i den størrelsen jeg ønsker. Syns den jeg har nå også er tung. Føles som logoen i seg selv veier 1 kg. :-)

Ønsker: Slitesterk. Max 5000,-, sort, brun eller grå, må ha skulderrem, ikke veie så mye, på noenlunde samme størrelse som den jeg har nå.

PS. Jeg savner bilder flere bilder av veskene som nevnes her. :-)

 

Endret av Chloe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare et lite spørsmål angående mengden vesker - hvorfor så mange egentlig? 

Anonymkode: cf711...a3f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 7.6.2017 den 22.00, Fashionistaen skrev:

Da har jeg kjøpt veske dere! :hjerte: 
Gikk gjennom autentiseringen og fikk vite at den var verdt 400-700 USD mer enn det jeg betalte. Ergo en veldig god deal om jeg noensinne skal selge igjen. Nå er jeg veldig fornøyd, men føler meg også litt koko som har betalt såpass mye for en brukt veske. 

Bilde?😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chloe
10 timer siden, Fashionistaen skrev:

Jeg er ekstremt fornøyd med merket Gigi New York. Veldig fine vesker i god kvalitet til en spiselig pris. Ellers er merker som Furla, Tory Burch og Kate Spade innenfor ditt budsjett :)

Tusen takk for svar. Har googlet merkene du har anbefalt. Fine vesker. Tror jeg absolutt kan finne noen blant dem.  Du har ikke tilfeldigvis noen nettbutikker å anbefale også? Syns det er mye useriøst der ute, og har  veldig liten erfaring med å bestille på nett.

Endret av Chloe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen av dere kjøpt veske i Sverige/utlandet før? 
Jeg skal ha Gucci super mini dionysus men man får bare forhåndsbestilt med lang forventet levering på nett så jeg vil se etter den i Stockholm! Så lenge det ikke er kjempestor forskjell i pris bryr jeg meg ikke, og hvordan funker det egentlig med toll/moms? Hadde ikke turt å gå på grønt. Må jeg få refund i Sverige først så betale 25% når jeg går på rødt på Gardemoen?

Anonymkode: a1e81...43b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...