Gå til innhold

Den store vesketråden - á la TPF


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke du finner sesongens vesker på outlet altså.. 

Anonymkode: 92629...2c1

Neivel. 

Endret av Mayoo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Mayoo skrev:

Neivel. 

Det tar nok litt tid før de veskene der blir sendt til outlets :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Purple Basil skrev:

Det tar nok litt tid før de veskene der blir sendt til outlets :)

Jeg vet at andre har funnet sesongens varer på det outletet, riktignok ikke Gucci. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Mayoo skrev:

Jeg vet at andre har funnet sesongens varer på det outletet, riktignok ikke Gucci. 

Av og til så gjør man det ja, skjerf og den type ting, men har aldri før sett sesongens Guccivesker på outlets jeg har vært på. De veskene som ofte er på outlets nå er de Bamboo-veskene. Du må nesten bare ta turen selv og se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.7.2017 den 17.52, Mayoo skrev:

En gucci marmont matelassé står nå egentlig øverst på ønskelisten min. Skal til London en tur snart og har et lite håp om å finne den på outleten. Noen som har vært der i det siste og vet om de har den inne a og til forresten? 
Veldig usikker på hvilken jeg skal gå for. Fornuften sier svart skinn, men egentlig så har jeg mer lyst på fløyel, selv om jeg vet det er vanskeligere å holde fint. Og den gammelrosa i skinn er jo også veldig fin.

443497_DRW3T_1000_001_063_0000_Light-GG-Marmont-matelass-shoulder-bag.jpg

Gucci Marmont er en relativ ny veske serie. Den vil dessverre ikke være tilgjengelig i outletene, med mindre det er sesong veske. Den svarte matelassé vasken du har postet tror jeg ikke du ser på outlets før om et par år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gucci selger ut forrige sesongs farger til rabattert pris, når de skifter sesong, det gjelder alle type modeller 😊 

Anonymkode: 2509f...cf1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Purple Basil skrev:

Av og til så gjør man det ja, skjerf og den type ting, men har aldri før sett sesongens Guccivesker på outlets jeg har vært på. De veskene som ofte er på outlets nå er de Bamboo-veskene. Du må nesten bare ta turen selv og se :)

Jadå, det er ikke krise om eg ikke finner det på outleten. Jeg skjønner jo selv at det er minimal sjanse for at den er der, men da kjøper jeg den bare i en vanlig Gucci butikk, eller bestiller den hjem etter turen alt ettersom hva som passer best :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har lenge hadd lyst på en LV veske, og ser nå at det er ei som selger på finn. Men jeg har ikke lyst å kjøpe fake. Det går i mot alt jeg ønsker. Og tror dere skjønner det. Men hvordan kan man vite om de er ekte?

Har noen av dere kjøpt brukte vesker og er 100% sikker på at de er ekte?

Btw lyst å dra innom denne butikken neste gang jeg skal til England

https://uk.designerexchange.com/site/aboutus

 

Anonymkode: 9b90f...30f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fashionistaen skrev:

Du kan poste på Purseblog sitt forum i authenticate this trådene. De er ekstremt gode. Ellers er det en rekke autentiseringstjenester på nett der du betaler ca. 50-lappen som kan finne ut om vesken er ekte for deg. Bl.a. Authenticate4u og Etinceler har jeg veldig god erfaring med. Anbefaler de på det sterkeste! :) Nå til dags har fake vesker blitt så gode at det kan være vanskelig selv for ekspertene å vite hva som er ekte, så man burde allikevel passe seg. Husk at du alltid kjøper selgeren (heller en produktet i seg selv). Det er jo også en god del vintage butikker i Oslo som jeg ville stolt mer på enn finn om du bor der. Jeg har sett LV på Clothes in my closet, Velouria Vintage og MA Oslo Vintage for å nevne noen. Prisene ligger høyt ift finn, men da er du også sikrere.

Nå til dags er vel å kjøpe nytt over disk det eneste som er 100% trygt, men selv her burde man være forsiktig.

BTW: Vil informere om at hvis noen av dere planlegger å kjøpe Givenchy, vær forsiktig. Det er svært vanskelig å få agentur på Givenchy, da man må kjøpe inn store kvantum for å få lov til å kjøpe rett fra de. En rekke butikker har kjøpt fra agenturer som ikke er Givenchy selv. Bl.a. i en veldig high end butikk i L.A. ble det oppdaget at de solgte falsk Givenchy da det viste seg at agenturet de hadde handlet gjennom distribuerte falske varer. Butikken selv oppdaget ikke at dette var falske varer før en kunde gjorde de oppmerksom på det. En viss butikk i Oslo (der navn utelates) har heller ikke fått varene side rett fra Givenchy, men gjennom en tredjepart og da finnes det en viss sannsynlighet for at varene er falske. Kildene mine er forøvrig sikre. Jeg tror det er nyttig informasjon da jeg også ville vært skeptisk til en god del av veskene fra merke som blir solgt second hand på finn osv. fra denne butikken.

Uhææ er det høyer du snakker om? Så på en givenchy der i dag! Flaks at jeg ikke kjøpte.

Anonymkode: a65e4...7f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Fashionistaen skrev:

Du kan poste på Purseblog sitt forum i authenticate this trådene. De er ekstremt gode. Ellers er det en rekke autentiseringstjenester på nett der du betaler ca. 50-lappen som kan finne ut om vesken er ekte for deg. Bl.a. Authenticate4u og Etinceler har jeg veldig god erfaring med. Anbefaler de på det sterkeste! :) 

Blitt mye vanskeligere å få the purse forum til å autentesiere. De vil helst at man er et aktivt medlem, og liker ikke folk som bare stikker innom for gratistjenester.. De andre side har jeg ikke testet, men takk for tips 👍

Vil også legge til at: ja, det finnes fake på Finn, men det er definitivt flest ekte vesker der. Nordmenn har mye penger, og vi er som regel til å stole på. Jeg er livredd for at folk skal slutte å bruke Finn fordi de er redde for å bli lurt, fordi jeg bruker Finn vanvittig mye selv og er veldig glad i konseptet. Selger mye designvesker der, og har også kjøpt. Én gang har jeg trukket meg fra handel fordi jeg mistenkte at vesken var falsk, i ettertid har jeg begynt å tenke at den muligens faktisk var ekte... Det er lurt med sunn skepsis, men ikke for mye. Ikke så mye at man tenker at "de fleste selgere på nett prøver å lure meg".  Da forsvinner det "vakre" med privat kjøp og salg - som mange elsker ❤

Endret av Unika
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Unika skrev:

Blitt mye vanskeligere å få the purse forum til å autentesiere. De vil helst at man er et aktivt medlem, og liker ikke folk som bare stikker innom for gratistjenester.. De andre side har jeg ikke testet, men takk for tips 👍

Vil også legge til at: ja, det finnes fake på Finn, men det er definitivt flest ekte vesker der. Nordmenn har mye penger, og vi er som regel til å stole på. Jeg er livredd for at folk skal slutte å bruke Finn fordi de er redde for å bli lurt, fordi jeg bruker Finn vanvittig mye selv og er veldig glad i konseptet. Selger mye designvesker der, og har også kjøpt. Én gang har jeg trukket meg fra handel fordi jeg mistenkte at vesken var falsk, i ettertid har jeg begynt å tenke at den muligens faktisk var ekte... Det er lurt med sunn skepsis, men ikke for mye. Ikke så mye at man tenker at "de fleste selgere på nett prøver å lure meg".  Da forsvinner det "vakre" med privat kjøp og salg - som mange elsker ❤

 

 

Er mye fake på Finn faktisk. Jeg spotter falske vesker på Finn hver eneste dag. Har blitt litt hobby. Også andre varer som sko og klokker. Falske merkevarer har blitt en big business. Og de er ikke lenger bare obviously fake sydevesker som finnes, men veskene er i dag så tilnermet lik som mulig. Sjokkerende hvor like, den vanlige mannen i gata vil ikke se forskjell. 

Kjøp kun av noen som har kvittering. Også kun de som har esker, dustbag og alt annet som følger med. Mye av dette endres år etter år så sett dere godt inn i merket dere skal kjøpe og hvordan ting som følger med skal se ut. Feks ser vesken dønn ekte ut, men du ser den er fake ved å se esken og kort som er med. 

Jeg fant feks for noen dager siden en Chanel boy som så dønn ekte ut, men hadde en rad for mye "diamanter" som den uten peiling umulig kan vite er uekte! Dessuten var esken, dustbag og blokken som fulgte med helt feil og slik den så ut på 80-tallet. Boy bag er som kjent fra 2010-tallet. Aut.kortet hadde også annen shine enn hva ekte har. 

Sett dere godt inn i hvordan vesker skal se ut, hver minste detalj. Google den aktuelle vesken og bruk tid på å sette dere inn og studere. Feks "*merke og veskenavn* how to authenticate" "fake vs real" "how to spot fake" 

Og feks Chanel som sender med esker, dustbag, blokk og kort må dere sette dere inn hvordan de skal se ut år etter år.

En annen ting er serienummer, det er det mange vesker som har. Og de endres år etter år. Google hvordan serienummeret skal se ut det aktuelle året vesken er fra, feks fra Chanel og Louis Vuitton om det matcher. 

Sett dere inn i hvordan logoen skal være, låsen etc. Så en fake Gucci på finn, slangelåsen var helt feil møster og satt motsatt vei. Studerte man mønsteret på selve vesken var GG logoene riktig, men ørlite større enn vanlig.

Heller ikke være redd for å spørre for mye. Hvor den er kjøpt. Søk også opp nummeret selgeren har. Stemmer det med navnet og adressen de har gitt opp? Sjekk også ut selgerens navn på Linked og Face. 

Annonsen bør inneholde nærbilde av sømmer, glidelås, på siden, foret inni, baksiden, skinnet, seriekode, logoer både de påtrykt og plater. Bare en liten detalj kan avsløre fake. 

Man skal ikke mistenke og det kan høres overkill ut, men likevel det er snakk om dyre varer og mye penger. Selger må ha alt på stell. Og sett dere inn i akkurat den modellen dere vil kjøpe brukt. Google masse. Sjekk den ev ut i butikk på forhånd. Møt helst selgeren personlig og se vesken selv. Sunn skepsis 😊

Samme hvis du skal selge. Ikke godta bankoverføring med skjermbilde av utført betaling, den kan avbrytes rett etterpå. Bruk vipps eller finn betalingsgaranti. 

Alle som kjøper må ta vare på kvittering og alt annet som følger med. Ser man fake på finn, rapporter til finn. Dessverre blir de ikke utestengt og ser de legger ut igjen og igjen.

Også viktig at bildene er tatt av selger selv. Har sett at noen ikke en gang gidde å legge ut egne og bruker bilder fra siden som faktisk selger fake. (Fra det "mørke nettet" Dark room, har sett med egne øyne hva som selges der, ble helt sjokkert første gang samboeren min viste meg. Han tør ikke å kjøpe klokker lenger fra ukjente etter å sett hvor autentisk de falske ser ut og jeg er også svært skeptisk til brukte luksusvesker, med god grunn dessverre!)  

 

 

 

 

Anonymkode: 2509f...cf1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uhææ er det høyer du snakker om? Så på en givenchy der i dag! Flaks at jeg ikke kjøpte.

Anonymkode: a65e4...7f5

Jeg har gitt en heads up ang. merket. Mer enn det vil jeg ikke gjøre i denne tråden, da kan du heller sende PM for å høre om hvilken butikk som er den aktuelle. :) 

7 timer siden, Unika skrev:

 

Vil også legge til at: ja, det finnes fake på Finn, men det er definitivt flest ekte vesker der. Nordmenn har mye penger, og vi er som regel til å stole på. Jeg er livredd for at folk skal slutte å bruke Finn fordi de er redde for å bli lurt, fordi jeg bruker Finn vanvittig mye selv og er veldig glad i konseptet. Selger mye designvesker der, og har også kjøpt. Én gang har jeg trukket meg fra handel fordi jeg mistenkte at vesken var falsk, i ettertid har jeg begynt å tenke at den muligens faktisk var ekte... Det er lurt med sunn skepsis, men ikke for mye. Ikke så mye at man tenker at "de fleste selgere på nett prøver å lure meg".  Da forsvinner det "vakre" med privat kjøp og salg - som mange elsker ❤

Hva er vakkert med å bli lurt for opptil flere titusen kroner bare fordi man er godtroende? På Bjerke sa de at de ukentlig hadde folk inne som hadde blitt lurt trill rundt på finn. Veldig trist når mamma, pappa, søsken, bestemor og bestefar har spleiset til 30 års gave, også viser det seg at varen er falsk. Har også vært vitne til en stakkarslig kar som kom inn på Hermes med et belte han hadde kjøpt til kona på finn som var falskt. Det er ikke koselig i det hele tatt. :(

Fakes er utrolig godt lagd nå for tiden. F.eks. nekter autentiseringstjenester å gå god for Chanel-vesker nyere enn en viss dato fordi de falske veskene er så gode. Mange av de som selger på finn, kan selv ha kjøpt brukt og vært i god tro. Ergo de er ærlige mennesker selv om de faktisk selger en falsk vare. 

Jeg er alltid altfor skeptisk. Hvis selgeren har noe å skjule kommer det veldig fort frem. Man må nesten regne med å svare på spm ang. gjenstanden og kunne ta flere bilder av den hvis kjøper spør om det. Ofte er det veldig dyre ting og da er det iaf ren business for min del. Hvis jeg skulle solgt noe til latt oss si 10 000, hadde jeg også gitt en veldig god service. 

Jeg er også veldig skeptisk til å kjøpe klokker brukt. De på Bjerke sa at det vanligste var faktisk ikke hele falske klokker. Det var vanlig at folk hadde byttet ut noen få deler innvendig og dette var nok til at klokken i seg selv ble regnet som falsk selv om mesteparten er ekte. ALDRI kjøp fra auksjonshus som ikke åpner klokkene før de selger de. Blomqvist åpner ikke urverket og da er det strengt talt umulig å vite om den er ekte eller ei. Jeg ville aldri i mitt liv kjøpe en klokke på finn etter det jeg fikk vite far Bjerke. 

Når det er kjøpt kjøper jeg flere ting brukt. Jeg er bare ekstra nøye fordi jeg vet hvor mye falskt som florerer. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker også Finn.no og mine vesker er ekte, men noen av kjøperne har påstått det motsatte. Det til tross for at jeg kjøpte vesken fra en designerbutikk. Hun ville betale 200kr for en Dionysus fra Gucci. 

Hun har gjort noe lignende på en venninne. Ville betale 500kr for en ekte Boy. Skjelte henne ut for å selge fake varer. Det fins dessverre mange raringer der ute. 

Anonymkode: 63d6c...304

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Fashionistaen skrev:

Jeg har gitt en heads up ang. merket. Mer enn det vil jeg ikke gjøre i denne tråden, da kan du heller sende PM for å høre om hvilken butikk som er den aktuelle. :) 

Hva er vakkert med å bli lurt for opptil flere titusen kroner bare fordi man er godtroende? På Bjerke sa de at de ukentlig hadde folk inne som hadde blitt lurt trill rundt på finn. Veldig trist når mamma, pappa, søsken, bestemor og bestefar har spleiset til 30 års gave, også viser det seg at varen er falsk. Har også vært vitne til en stakkarslig kar som kom inn på Hermes med et belte han hadde kjøpt til kona på finn som var falskt. Det er ikke koselig i det hele tatt. :(

Fakes er utrolig godt lagd nå for tiden. F.eks. nekter autentiseringstjenester å gå god for Chanel-vesker nyere enn en viss dato fordi de falske veskene er så gode. Mange av de som selger på finn, kan selv ha kjøpt brukt og vært i god tro. Ergo de er ærlige mennesker selv om de faktisk selger en falsk vare. 

Jeg er alltid altfor skeptisk. Hvis selgeren har noe å skjule kommer det veldig fort frem. Man må nesten regne med å svare på spm ang. gjenstanden og kunne ta flere bilder av den hvis kjøper spør om det. Ofte er det veldig dyre ting og da er det iaf ren business for min del. Hvis jeg skulle solgt noe til latt oss si 10 000, hadde jeg også gitt en veldig god service. 

Jeg er også veldig skeptisk til å kjøpe klokker brukt. De på Bjerke sa at det vanligste var faktisk ikke hele falske klokker. Det var vanlig at folk hadde byttet ut noen få deler innvendig og dette var nok til at klokken i seg selv ble regnet som falsk selv om mesteparten er ekte. ALDRI kjøp fra auksjonshus som ikke åpner klokkene før de selger de. Blomqvist åpner ikke urverket og da er det strengt talt umulig å vite om den er ekte eller ei. Jeg ville aldri i mitt liv kjøpe en klokke på finn etter det jeg fikk vite far Bjerke. 

Når det er kjøpt kjøper jeg flere ting brukt. Jeg er bare ekstra nøye fordi jeg vet hvor mye falskt som florerer. 

Regner med du skjønte at jeg mente at selve konseptet finn.no er ganske vakkert.. Det ER fint at vi lever i et samfunn hvor folk kan kjøpe og selge brukt, også går det som regel bra. Selvfølgelig må man trippel-sjekke ting man kjøper, jeg oppfordrer ikke til å være helt blåst. Jeg sjekker alt av bilder nøye, googler og gjør research før jeg kjøper noe selv. Sjekker også selgeren på Facebook, samt adresse og annet jeg kan finne. Jeg bare håper at Finn ikke oversvømmes av fake i fremtiden, og at folk kan være grunnleggende tillitsfulle til hverandre. Med litt sunn skepsis - selvfølgelig. 

Endret av Unika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har kjøpt en Louis Vuitton Noe i fin stand, men mangler serienr(!!)🙈 Har jeg bomma helt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27. juli 2017 den 23.19, rundtfingern skrev:

Har kjøpt en Louis Vuitton Noe i fin stand, men mangler serienr(!!)🙈 Har jeg bomma helt? 

Jeg synes det er ganske lett å kjenne/se på en veske om den er ekte når man får den i hånda. Ellers kan du google så får du opp sjekklister på hva som skiller seg ut som ekte/falsk:)

Anonymkode: a1e81...43b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.7.2017 den 23.19, rundtfingern skrev:

Har kjøpt en Louis Vuitton Noe i fin stand, men mangler serienr(!!)🙈 Har jeg bomma helt? 

Om du vet hvor serie nummeret til noe skall være og den ikke er der da er den falsk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...