Gå til innhold

Den store vesketråden - á la TPF


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den 26.7.2016 at 9.08, Kelsier skrev:

Jeg syns det er ordentlig mye fine vesker på markedet nå. Chloe Faye i grape fra prefall-kolleksjonen er nydelig og dessverre helt utsolgt fra Vincci. Ellers sikler jeg etter en Celine Belt Bag fra fjorårets Resort-kolleksjon, men den tror jeg nok skal bli vanskelig å finne. Så på den i Paris i desember og kjøpte ikke, noe jeg angrer på som en hund. Neste veskekjøp bli antagelig en Lady Bag fra Mansur Gavriel eller en Balenciaga City, når jeg finner en i semsket skinn som ikke er sort eller brun. 

 

Jeg har hørt rykter at Balenciaga skal åpne! Du kan jo vente og se, hvis du ikke å ha veska ganske fort? :-)

Anonymkode: 68e55...869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her :-)

Har vært borte en liten stund, men allikevel er tråden ganske stille, jo! 

Jeg har vært på Woodbury Common Premium Outlet i New York, og fant noen vesker som var på avslag. Men norske kursen var så dårlig så jeg tok ikke noe "sjanse" å kjøpe meg noe :-( Selv om jeg hadde så lyst!

Det var denne jeg har sett på som jeg angret at jeg ikke kjøpte, men prisen var ikke særlig bra, og det var en svart flekk på den i tillegg...

Hvis noen har denne liggende hjemmet, ta kontakt med meg :-) (Det finnes på eBay også, men prisen er alt for høy, synes jeg)

Gucci Soft Jackie Shoulder Bag fra runway kolleksjon 2 år siden. Det er kun denne fargen jeg er intr. i :-)

NMV2F0Y_mu.jpg

 

Det var også en Saint Laurent clutch som var rundt 7800-8000 kr (er det noen som vet hvor mye denne modellen ligger på hos EGER?). Jeg var ikke helt sikkert på fargen, mtp. at det hadde vært greit hvis jeg velger heller noe som er mer nøytral, fordi jeg bruker ganske fargerike klær i utgangspunkt og i tillegg til det så har jeg ingen clutch i fra før, så det er greit å begynne med en som går til alt :-) Så akkurat denne angret jeg ikke på noe.

6x-yves-saint-laurent-classic-monogram-s

 

Det var selvfølgelig mange andre merker som Dior, Bally, Burberry osv. som hadde mange vesker tilsalgs, men kursen var så dårlig at jeg kjøpte nesten ingen ting! Det er jo helt galskap! O_o 

Er det noen som har nylig vært og sett noe i USA i juni/juli måned? Var synes dere om priser der?

Anonymkode: 68e55...869

Europeiske merker er nesten alltid dyrere i -USA. Gjerne flere tusen kroner også. Vil heller anbefale å dra til f.eks. The Mall, ved Firenze, de har mange kjente merker.

Anonymkode: e886e...5cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 1.8.2016 at 1.14, AnonymBruker skrev:

Europeiske merker er nesten alltid dyrere i -USA. Gjerne flere tusen kroner også. Vil heller anbefale å dra til f.eks. The Mall, ved Firenze, de har mange kjente merker.

Anonymkode: e886e...5cc

Hei! Akkurat det er jeg selv også klar over :-) Var ikke en shoppingferie jeg hadde, var på en lang ferietur og kun én dag med shopping på Woodbury. Jeg selv trodde at ting skulle være mellom 50% og 70% avslag, men noen ting var ordinære (som f.eks hadde de Stuart Weitzman boots til ordinær pris på outlet! WHY?!), selv om varene stortsett ligger rundt 40% avslag. Dette hadde jeg ikke trodd, mtp. at det kunne man finne på nettet ellers. Luisaviaroma, Farfetch ssense o.l. nettbutikker har gode avslag når det er salg, så lenge man er tidlig ute. Ellers så er det theoutnet som har avslag hele året, med andre ord, er det bokstavelig talt outlet på nett! :-D

Hadde ikke vært så gale, hvis det var 5,5 kr. for 1 $, men det er nå rundt 8,5 kr. for 1 $, altså 60% dyrere enn det har vært for noen år siden. Tenk på det! O_o

Anonymkode: 68e55...869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! 

Trenger deres hjelp. Skal på ferie til Barcelona nå snart, og hadde egentlig innstilt meg på å kjøpe en Chanel Boy, men når jeg innså at fortollingen blir 10k ble det ganske uaktuelt. 

Etter å ha solgt fra meg ALLE (:cry3:) veskene mine de siste årene, har jeg akkurat kjøpt meg Gucci Disco som jeg er kjempefornøyd med, men trenger også en mer hverdagslig veske. Står mellom Balenciaga City og Givenchy Antigona, og eventuelt andre. 

Lurer også på hva som er mest lønnsomt - kjøpe Balenciaga fra Vincci (mener den ligger på 14-15k) eller fra Barcelona? Igjen skremmer dette med toll meg...

Anonymkode: 1ded2...4b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei jenter! 

Trenger deres hjelp. Skal på ferie til Barcelona nå snart, og hadde egentlig innstilt meg på å kjøpe en Chanel Boy, men når jeg innså at fortollingen blir 10k ble det ganske uaktuelt. 

Etter å ha solgt fra meg ALLE (:cry3:) veskene mine de siste årene, har jeg akkurat kjøpt meg Gucci Disco som jeg er kjempefornøyd med, men trenger også en mer hverdagslig veske. Står mellom Balenciaga City og Givenchy Antigona, og eventuelt andre. 

Lurer også på hva som er mest lønnsomt - kjøpe Balenciaga fra Vincci (mener den ligger på 14-15k) eller fra Barcelona? Igjen skremmer dette med toll meg...

Anonymkode: 1ded2...4b5

Koster det så mye som 10k, selv etter taxrefund? Jeg spør fordi jeg ikke har så mye peil. Det er mannen som fikser sånne ting for meg. 

Når det gjelder hverdagsveske er jeg usikker hva jeg vil anbefale (jeg har begge). Bal har en utseende som jeg fort ble lei av, ei heller tidløs design, pluss at den er ikke så populært blant de som kjøper brukte designervesker. Antigona derimot er klassisk i utseende og passer til det meste. Blant disse to er Antigona den som jeg har brukt mest. 

Anonymkode: 91fb8...d04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Koster det så mye som 10k, selv etter taxrefund? Jeg spør fordi jeg ikke har så mye peil. Det er mannen som fikser sånne ting for meg. 

Når det gjelder hverdagsveske er jeg usikker hva jeg vil anbefale (jeg har begge). Bal har en utseende som jeg fort ble lei av, ei heller tidløs design, pluss at den er ikke så populært blant de som kjøper brukte designervesker. Antigona derimot er klassisk i utseende og passer til det meste. Blant disse to er Antigona den som jeg har brukt mest. 

Anonymkode: 91fb8...d04

Takk for svar!

Jeg har ikke så mye peil selv dessverre. Om jeg har lest meg frem riktig har Spania 21% TR, mens man må betale 25% for å få den inn til Norge. Er en smule hypokonder, så tenker de verste scenarioer som at jeg feks. ikke rekker å få tilbake refund, og må betale 10k for å importere den.. Tar heller ikke sjangsen på å gå på grønt. Om noen har tips tar jeg hjertelig imot, da jeg er helt grønn på det her og har aldri kjøpt veske i utlandet før. Kun på nett og i butikk i Norge. Hadde jo vært drømmen å fått tak i en Boy før den stiger ytterligere...

Har av en eller annen grunn ønsket med Bal i flere år nå, i svart med regular sølv hardware. Syns den er så enkel og anvendelig! Hvilket skinn har du din Antigona i? Jeg er redd for at det "shiny" skinnet blir veldig fort slitt og ripete? Syns også den er litt for dyr til å være så "basic"?

Anonymkode: 1ded2...4b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 26.7.2016 at 9.20, MarianneE skrev:

For en som ikke har råd for alt i verden setter jeg pris på at dere legger ut så mange fine bilder.

:ler:

Fine? Jeg tror knapt jeg har sett så mange grelle vesker samlet på én plass før. Og dette betaler folk tusenvis av kroner for? :ohmy:

Anonymkode: 2b089...406

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar!

Jeg har ikke så mye peil selv dessverre. Om jeg har lest meg frem riktig har Spania 21% TR, mens man må betale 25% for å få den inn til Norge. Er en smule hypokonder, så tenker de verste scenarioer som at jeg feks. ikke rekker å få tilbake refund, og må betale 10k for å importere den.. Tar heller ikke sjangsen på å gå på grønt. Om noen har tips tar jeg hjertelig imot, da jeg er helt grønn på det her og har aldri kjøpt veske i utlandet før. Kun på nett og i butikk i Norge. Hadde jo vært drømmen å fått tak i en Boy før den stiger ytterligere...

Har av en eller annen grunn ønsket med Bal i flere år nå, i svart med regular sølv hardware. Syns den er så enkel og anvendelig! Hvilket skinn har du din Antigona i? Jeg er redd for at det "shiny" skinnet blir veldig fort slitt og ripete? Syns også den er litt for dyr til å være så "basic"?

Anonymkode: 1ded2...4b5

Hei! Skjønner utrolig godt hva du mener her. Tenkte på dette selv flere ganger når jeg dra ut til utlandet på ferie og kjøp meg noe over tollgrensa (6000 eller 7000 kr. husker jeg ikke helt), blir alltid nervøs, kan du si. Jeg har gjort det flere ganger, blitt aldri stoppet, men jeg har lest flere artikler de siste årene at flere har blitt stoppet på slike luksusvarer, vesker, klokker osv. Du har også 100% helt rett i at du må betale litt, selv etter tax-refund, fordi det er noen prosenter på moms her hjemme som er høyrere enn refund i Barcelona. Det er også obligatorisk for toll å få varsling fra banken, hvis kortet ditt blir brukt over 25 000 kr på en plass/butikk (det er dette som gjør at flere har blitt stoppet pga. klokkerkjøp i utlandet, med flere hundretusen kr. trekk på Rolexbutikk, f.eks.) Så du har flere alternativer du kan velge:

1. Kjøp deg Chanel i Barcelona, ta deg god tid den dagen du reiser tilbake, så du får tid til å få moms tilbake og bruk veska når du reiser (ikke logo ut mot kroppen, men inn mot kroppen) eller ha den oppi en strandveske eller noe, ta av deg merkelapper og alt. Ikke kler deg pent, velg noe sporty evt. jeans og t-skjorte/enkel. Betal cash i butikken. Og gå på grønn. Jeg vet at du har sagt at du ikke ønsker å gå på grønn, men det er et forslag.

2. Vent til Chanel kommer til Norge og kjøp heller der. Det er bekreftet at de kommer. Men usikker når. Så prisen går definitiv opp på Boy når den åpner, for sure.

3. Kjøp deg en Balenciaga,Vincci har det ellers vent på butikken skal også åpne i Oslo. Evt. nettbutikker som selger det og allerede inkl. moms (det er ikke toll på vesker), som Luisaviaroma, Netaporter, Ssense, Farfetch osv. (vet ikke 100% sikker på hvilken nettbutikk av disse som har Bal., men det kan du sjekke selv).

4. Jeg har selv Antigona, det er 3 størrelser, jeg har selv i small, likte den godt, har i matt patent skinn, utrolig slitesterk, men er ikke enig med hun oppe når det kommer til hvor praktisk og klassisk den er, men det føler du selv. Bruker ikke den særlig mye, prøv på Eger i Oslo før du bestemme deg, i verste fall, selv den til en god pris på Finn. 

 

Masse lykke til uansett hva du bestemmer deg for! :-)

 

Anonymkode: 68e55...869

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fine? Jeg tror knapt jeg har sett så mange grelle vesker samlet på én plass før. Og dette betaler folk tusenvis av kroner for? :ohmy:

Anonymkode: 2b089...406

Jeg synes kommentaren din er "grelle". Dette er tråden om dyre vesker. Hva din personlig (negativ) mening har ingenting å si her. Starte din egen tråd om "grelle" vesker heller. Du finner nok folk som synes likt som deg.:skratte:Klem.

"You don't have anyting nice to say. Don't say anyting at all".:Hehe:

Positivitet folkens! Støtte hverandre opp. Det er nok elendighet og negativitet i verden akkurat nå. :hoppe:

Anonymkode: 68e55...869

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 % tax refund og 25 % toll gir jo bare 4 % ekstra du må betale. Det er jo ikke så ille 😊 Har du råd til en Chanel har du vel råd til de ekstra 4 prosentene også. 

Anonymkode: 2509f...cf1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

21 % tax refund og 25 % toll gir jo bare 4 % ekstra du må betale. Det er jo ikke så ille 😊 Har du råd til en Chanel har du vel råd til de ekstra 4 prosentene også. 

Anonymkode: 2509f...cf1

Er det 21% på tax refund i Barcelon? Dette visste jeg ikke at det var så høyt. Trodde det var rundt 18%. Er det noen som har gjort det nå nylig fra Barcelona? Ellers så kan hun som spørre ring til butikken: +34 934 88 29 23. 

Jeg tror Boy (medium) ligger på 4150 € i Spania akkurat nå, stemmer ikke dette?  Jaja, hun kan jo ringe og høre uansett.

Anonymkode: 68e55...869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Skjønner utrolig godt hva du mener her. Tenkte på dette selv flere ganger når jeg dra ut til utlandet på ferie og kjøp meg noe over tollgrensa (6000 eller 7000 kr. husker jeg ikke helt), blir alltid nervøs, kan du si. Jeg har gjort det flere ganger, blitt aldri stoppet, men jeg har lest flere artikler de siste årene at flere har blitt stoppet på slike luksusvarer, vesker, klokker osv. Du har også 100% helt rett i at du må betale litt, selv etter tax-refund, fordi det er noen prosenter på moms her hjemme som er høyrere enn refund i Barcelona. Det er også obligatorisk for toll å få varsling fra banken, hvis kortet ditt blir brukt over 25 000 kr på en plass/butikk (det er dette som gjør at flere har blitt stoppet pga. klokkerkjøp i utlandet, med flere hundretusen kr. trekk på Rolexbutikk, f.eks.) Så du har flere alternativer du kan velge:

1. Kjøp deg Chanel i Barcelona, ta deg god tid den dagen du reiser tilbake, så du får tid til å få moms tilbake og bruk veska når du reiser (ikke logo ut mot kroppen, men inn mot kroppen) eller ha den oppi en strandveske eller noe, ta av deg merkelapper og alt. Ikke kler deg pent, velg noe sporty evt. jeans og t-skjorte/enkel. Betal cash i butikken. Og gå på grønn. Jeg vet at du har sagt at du ikke ønsker å gå på grønn, men det er et forslag.

2. Vent til Chanel kommer til Norge og kjøp heller der. Det er bekreftet at de kommer. Men usikker når. Så prisen går definitiv opp på Boy når den åpner, for sure.

3. Kjøp deg en Balenciaga,Vincci har det ellers vent på butikken skal også åpne i Oslo. Evt. nettbutikker som selger det og allerede inkl. moms (det er ikke toll på vesker), som Luisaviaroma, Netaporter, Ssense, Farfetch osv. (vet ikke 100% sikker på hvilken nettbutikk av disse som har Bal., men det kan du sjekke selv).

4. Jeg har selv Antigona, det er 3 størrelser, jeg har selv i small, likte den godt, har i matt patent skinn, utrolig slitesterk, men er ikke enig med hun oppe når det kommer til hvor praktisk og klassisk den er, men det føler du selv. Bruker ikke den særlig mye, prøv på Eger i Oslo før du bestemme deg, i verste fall, selv den til en god pris på Finn. 

 

Masse lykke til uansett hva du bestemmer deg for! :-)

 

Anonymkode: 68e55...869

Hei! Tusen takk for informativt og godt svar ☺️ 

Du har noen gode poeng! Hva hvis jeg tar ut 40k i Euro, blir ikke banken mistenksom da på samme måte? Syns dette fortollingsgreiene har gått over stokk og stein.. Leste at de allerede i ankomsthallen står og analyserer hvem som ser ut som de bærer luksusvarer og ikke 😂 Tenk å bli fratatt vesken, måtte betale 25%, bot OG smugling på rullebladet!! Det er klart at den 4% ikke er mye når man først har brukt penger på en Chanel, men det er så fryktelig surt å høre bla. bloggerne og bekjente skryte over å ha "spart" penger på refund. Til tiden Chanel kommer til Norge har den økt til rundt 50k kan jeg tenke meg..

Står på vent på en City på Vincci og har gjort det i godt over 2 mnd dessverre. 

Fant dette av info på Tax Refund i Spania. Er jeg helt på bærtur eller stemmer 21%?

 

VAT Rate

Standard rate: 21%

Some food, some optical goods: 10%

Medicines and pharmaceutical goods, books, magazines, some food: 4%

Anonymkode: 1ded2...4b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes kommentaren din er "grelle". Dette er tråden om dyre vesker. Hva din personlig (negativ) mening har ingenting å si her. Starte din egen tråd om "grelle" vesker heller. Du finner nok folk som synes likt som deg.:skratte:Klem.

"You don't have anyting nice to say. Don't say anyting at all".:Hehe:

Positivitet folkens! Støtte hverandre opp. Det er nok elendighet og negativitet i verden akkurat nå. :hoppe:

Anonymkode: 68e55...869

Amen to that sister! Syns ikke man trenger å trykke seg inn på en tråd som tydelig handler om (dyrere) vesker for å spre kvalme!

Anonymkode: 1ded2...4b5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Tusen takk for informativt og godt svar ☺️ 

Du har noen gode poeng! Hva hvis jeg tar ut 40k i Euro, blir ikke banken mistenksom da på samme måte? Syns dette fortollingsgreiene har gått over stokk og stein.. Leste at de allerede i ankomsthallen står og analyserer hvem som ser ut som de bærer luksusvarer og ikke 😂 Tenk å bli fratatt vesken, måtte betale 25%, bot OG smugling på rullebladet!! Det er klart at den 4% ikke er mye når man først har brukt penger på en Chanel, men det er så fryktelig surt å høre bla. bloggerne og bekjente skryte over å ha "spart" penger på refund. Til tiden Chanel kommer til Norge har den økt til rundt 50k kan jeg tenke meg..

Står på vent på en City på Vincci og har gjort det i godt over 2 mnd dessverre. 

Fant dette av info på Tax Refund i Spania. Er jeg helt på bærtur eller stemmer 21%?

 

VAT Rate

Standard rate: 21%

Some food, some optical goods: 10%

Medicines and pharmaceutical goods, books, magazines, some food: 4%

Anonymkode: 1ded2...4b5

Det var bare en tanke, men igjen du har 100% rett og hvis du ikke ønsker å gjøre det, er det også veldig fint! :-D

Som sagt, så ville jeg ringe og høre med butikken, for å være 100% sikker. Jeg vet at det er annerledes i Paris, f.eks hvis man  Kelly og Birkin får man tax refund mindre enn andre varer hos Hermes. Dette fikk jeg vite når jeg var først i butikken, alle butikkene hadde noen få prosenter i forskjell, faktisk, det spørs hva varen er (synes det var både irriterende og burde ikke vært lov, men men) Og det koster deg ikke mye å ringe ned heller, så får du svar på ordentlig. Hvis det skal vise seg at det er kun 4% forskjell, så kan du velge om du vil kjøpe og gå på grønn eller hva du vil. Betal for å føle deg roligere er kanskje noe for deg? :-) Lykke til!

Anonymkode: 68e55...869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar!

Jeg har ikke så mye peil selv dessverre. Om jeg har lest meg frem riktig har Spania 21% TR, mens man må betale 25% for å få den inn til Norge. Er en smule hypokonder, så tenker de verste scenarioer som at jeg feks. ikke rekker å få tilbake refund, og må betale 10k for å importere den.. Tar heller ikke sjangsen på å gå på grønt. Om noen har tips tar jeg hjertelig imot, da jeg er helt grønn på det her og har aldri kjøpt veske i utlandet før. Kun på nett og i butikk i Norge. Hadde jo vært drømmen å fått tak i en Boy før den stiger ytterligere...

Har av en eller annen grunn ønsket med Bal i flere år nå, i svart med regular sølv hardware. Syns den er så enkel og anvendelig! Hvilket skinn har du din Antigona i? Jeg er redd for at det "shiny" skinnet blir veldig fort slitt og ripete? Syns også den er litt for dyr til å være så "basic"?

Anonymkode: 1ded2...4b5

Bare hyggelig😊

Jeg har svart glatt skinn (tror jeg). Den er blitt mye brukt og til og med blitt lånt bort til en venninne som brukte den som gymbag og overlevde! 

Jeg ser at du har vurdert det ene og det andre for å slippe å betale toll og det vil jeg ikke anbefale. Du er ikke "off the hook" selv om du klarer å spasere gjennom tollen den dagen. Banken rapporterer. Alle bruker kort til alt, og det blinker nok rødt hos banken når de ser at du har tatt ut store beløp. Du vil alltid gå nervøs og vente på at du blir avslørt. Det er snakk om å betale 4% mer. Hvis du syns det er verdt å gå rundt slik for en veske så vær så god😊

Det fins taxrefund utenfor flyplassen i storbyer også. Du kan jo få refundert der og ikke vente med å komme deg til flyplassen. 

Jeg ønsker deg uansett lykke til, og håper du får den vesken du vil ha. Hold oss gjerne oppdatert☺️ 

Anonymkode: 91fb8...d04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Bare hyggelig😊

Jeg har svart glatt skinn (tror jeg). Den er blitt mye brukt og til og med blitt lånt bort til en venninne som brukte den som gymbag og overlevde! 

Jeg ser at du har vurdert det ene og det andre for å slippe å betale toll og det vil jeg ikke anbefale. Du er ikke "off the hook" selv om du klarer å spasere gjennom tollen den dagen. Banken rapporterer. Alle bruker kort til alt, og det blinker nok rødt hos banken når de ser at du har tatt ut store beløp. Du vil alltid gå nervøs og vente på at du blir avslørt. Det er snakk om å betale 4% mer. Hvis du syns det er verdt å gå rundt slik for en veske så vær så god😊

Det fins taxrefund utenfor flyplassen i storbyer også. Du kan jo få refundert der og ikke vente med å komme deg til flyplassen. 

Jeg ønsker deg uansett lykke til, og håper du får den vesken du vil ha. Hold oss gjerne oppdatert☺️ 

Anonymkode: 91fb8...d04

Glemte å si at min Bal er gitt bort. Fant ut at Bal passer bedre til en med litt mer bohemsk/rocka stil, mens jeg har mer klassisk kjerring-stil. 

Anonymkode: 91fb8...d04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det sant at Chanel åpner butikk i Oslo?? Håper det er sant. 

Anonymkode: 91fb8...d04

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som ønsker oppdatering på Barcelona-kjøp? :-D

Anonymkode: 1ded2...4b5

Ja vær så snill og vis frem! Jeg bestilte min første designerveske i dag, en svart Gucci Soho Disco og gleder meg vilt til den kommer i posten:hjerter:

Anonymkode: a1e81...43b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg ingen stor samling:

Vintage Christian Dior Honeycomb monogram. Kjøpte den brukt fra USA og er original fra 80-tallet. Selgeren jeg kjøpte den av, er en anerkjent selger, så vet at dette ikke er noe fake.

$_12.JPG

Vintage Christian Dior monogram bag. Også fra 80-tallet, arvet etter min mor. Denne har jeg hatt mye bruk for når jeg er på småferier, også elsker jeg mønstret.

035015-1.jpg

Hugo Boss, men min er sort og har en litt annen tekstur enn denne.

hbeu50298760_010_21?$re_detail$

Moschino, min er nesten lik, men var det nærmeste jeg kom. Ble kjøpt fordi jeg fant den i en liten bruktbutikk til en latterlig billig penge. Har sjekket den, og den er ekte vare

il_570xN.696830250_2sml.jpg

Mini Vintage Christian Dior monogram bag. Fikk den i gave fra kjæresten. Den er også blitt sjekket, og er ekte vare.

vintage_DIOR_monogram_tapestry_mini_satc

Er i grunn veldig glad i vintage, så kjøper som regel vesker brukt. Dessuten er det spennende med litt mer uvanlige vesker.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...