Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et ganske stort problem, og jeg føler meg nok litt dum som skriver dette her. Jeg er nysgjerrig på hva dere mener om saken. Det har blitt tatt opp uendelige ganger, men har liksom ikke fått noe personligmening om saken annet enn at sosiale medier tar over oss, og ødelegger mye. Dessverre!

Hvis din samboer/kjæreste, whatever snapper med kvinner han har sagt klart i fra (med litt hinting fra meg) han synes er pene. Disse er langt over meg på snap, og tror ikke jeg er på listen en gang. Han sitter å gliser av sin telefon, og snaps han får. Jeg spør lite om dette, men har tatt det opp et par ganger tidligere hvor han har sagt jeg er sykt/slitsom sjalu, og at det er ingen fare med det. Allikevel plager det meg at han snapper så mye med disse. Venninner osv er selvsagt OK, men de andre jeg vet ikke er venninnene hans, kun noen jeg vet han synes er pene.

Jeg synes det er leit, men kan ikke nekte han noen ting. Har dårlig erfaring fra tidligere forhold, hvor jeg ikke brydde meg om hvem han snappet med. Men nå etter en gang utro, så har jeg så dårlig følelse. Det er dumt det går utover han, men sånn er det. Instagram også er det likes av disse "sexy" kvinnene i nattpysj, eller bare av ansiktet. Føler jeg overreagerer, men hele tiden hakker jeg ned på alle han sier noe positivt om eller jeg VET han synes er fine. Klart man kan synes andre er pene/kjekke, men føler han gjør det på en rar måte når han har meg. Vil jo ikke nekte han å leve heller :/

Ting som at jeg burde oppsøke psykolog har blitt tatt opp, pga han mener jeg har lavt selvbilde. Noe jeg ikke føler, men føler kanskje meg litt usikker/utrygg? Dette har jeg nevnt. Vet han har tidligere hatt mange damer, og da mener jeg mange. Forhold som er av og på hele tiden, men nå har vi vært samboere gooodt over et år. 

Trenger alle slags råd her. :-) noen erfaringer, og hva mener dere om det her? Overreagerer jeg kanskje?

Anonymkode: cef4e...3ad

AnonymBruker
Skrevet

Matthew er spot on på dette (også) :P 

.."This is not an energu you want in your relationship"... Matthew har svaret ;)

Anonymkode: a5109...792

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har et ganske stort problem, og jeg føler meg nok litt dum som skriver dette her. Jeg er nysgjerrig på hva dere mener om saken. Det har blitt tatt opp uendelige ganger, men har liksom ikke fått noe personligmening om saken annet enn at sosiale medier tar over oss, og ødelegger mye. Dessverre!

Hvis din samboer/kjæreste, whatever snapper med kvinner han har sagt klart i fra (med litt hinting fra meg) han synes er pene. Disse er langt over meg på snap, og tror ikke jeg er på listen en gang. Han sitter å gliser av sin telefon, og snaps han får. Jeg spør lite om dette, men har tatt det opp et par ganger tidligere hvor han har sagt jeg er sykt/slitsom sjalu, og at det er ingen fare med det. Allikevel plager det meg at han snapper så mye med disse. Venninner osv er selvsagt OK, men de andre jeg vet ikke er venninnene hans, kun noen jeg vet han synes er pene.

Jeg synes det er leit, men kan ikke nekte han noen ting. Har dårlig erfaring fra tidligere forhold, hvor jeg ikke brydde meg om hvem han snappet med. Men nå etter en gang utro, så har jeg så dårlig følelse. Det er dumt det går utover han, men sånn er det. Instagram også er det likes av disse "sexy" kvinnene i nattpysj, eller bare av ansiktet. Føler jeg overreagerer, men hele tiden hakker jeg ned på alle han sier noe positivt om eller jeg VET han synes er fine. Klart man kan synes andre er pene/kjekke, men føler han gjør det på en rar måte når han har meg. Vil jo ikke nekte han å leve heller :/

Ting som at jeg burde oppsøke psykolog har blitt tatt opp, pga han mener jeg har lavt selvbilde. Noe jeg ikke føler, men føler kanskje meg litt usikker/utrygg? Dette har jeg nevnt. Vet han har tidligere hatt mange damer, og da mener jeg mange. Forhold som er av og på hele tiden, men nå har vi vært samboere gooodt over et år. 

Trenger alle slags råd her. :-) noen erfaringer, og hva mener dere om det her? Overreagerer jeg kanskje?

Du skal ikke skamme deg over å ha en slags standard. Herregud, man kan si så utrolig mye om dette men til syvende og sist så sier det veldig mye om han at han driver å liker andre damer på sosiale medier osv. 

Jeg hadde skygget langt unna om jeg traff en fyr som gjorde sånt. Ikke fordi jeg er sjalu og kontrollerende og usikker, men det er ikke min greie å ha en kjæreste som bruker tiden sin på å like sånt på nett. Hva er vitsen liksom.

Anonymkode: a5109...792

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det absolutt ikke er noe galt i det du føler, og jeg hadde nok blitt rimelig irritert selv. Jeg synes det er helt greit at samboer følger filmstjerner/artister han syns er pene på instagram, men det noe helt annet å ha et "filmstjerne crush" (som jeg har hatt på leonardo dicaprio i sikkert 10 år :fnise:) enn å sitte å snappe med jenter man kjenner. Da får man det jo opp i fleisen rimelig ofte, og det er en helt annen avstand og "fantasi" enn overnevnte alternativ. Hadde sikkert plaget meg litt også hvis samboer hadde drevet og likt absolutt alle bildene til noen og ikke gitt den samme oppmerksomheten til meg. 

Synes også det er lavmål at han prøver å "henvise" deg til psykolog fordi han mener at det du føler er feil. Han prøver jo tydeligvis ikke å se saken fra ditt ståsted. Regner også med at han vet om dine dårligere erfaringer fra tidligere, som burde gjort at han fikk en forståelse på hvorfor dere ikke ser likt på saken. Spørs om han hadde reagert like bra hvis du hadde sittet og gjort det samme..? 

Anonymkode: a866c...05b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis fyren følger mange babes (dere vet hva jeg mener) på Instagram og bruker tiden sin på den type ting, er han ikke noe for meg. Betyr ikke at han er djevelens verk, jeg mister bare interessen. Pleier å være noe jeg sjekker ut før jeg dater noen også, for det sier noe om han for meg. 

Anonymkode: b5a3e...b5c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Og det gjelder ikke bare babes; det er liksom turn off hvis alle sammen han synes er attraktive er på Instagramen hans uten at de kjenner han :P Man ser så lett når kontoen er full av sånne.

Anonymkode: b5a3e...b5c

AnonymBruker
Skrevet

Trådstarter her, takk for innspill.

Da føler jeg meg ikke så dum, men dette er noe som nesten plager meg hver dag. Litt slitsomt for oss begge, men har sagt i fra og nå prøvde jeg igjen. Men han har sagt at det bare er meg, men når jeg misliker det så sterkt at han gjør sånt, og han forsetter enda mer så begynner jeg å lure litt.. Skjønner han ikke tegninga?

Hadde ikke sosiale medier vært her, så tror jeg vi hadde hatt det utrolig godt sammen. Dumt å la det knekke oss, men han respekterer ikke at jeg synes det er ugreit. Han har kuttet ut noe, men blusser opp igjen og igjen.

Hans venner er ca 75% kvinner, og resterende er gutter på facebook, og ikke minst instagram. Har ikke telt over, men er ikke til å legge skjul på akkurat. Kommer stadig nye kvinner inn i bildet, men har sluttet å bry meg. Snapchat som er verre, for det er mer personlig-melding opplegg. Er nok ikke noe utroskap her, men allikevel kommunikasjon med andre damer!! Arg

AnonymBruker
Skrevet

Disse damene er da IKKE venninner, men tidligere flørter osv. Noe som gjør situasjonen verre, men får ikke stanset en voksen person. Har sagt i fra, og kranglet om dette men lagt ballen død. Sitter her å tenker tankene inni meg i stedet for.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Disse damene er da IKKE venninner, men tidligere flørter osv. Noe som gjør situasjonen verre, men får ikke stanset en voksen person. Har sagt i fra, og kranglet om dette men lagt ballen død. Sitter her å tenker tankene inni meg i stedet for.

Hvis dette plager deg hver dag, og du føler at det ikke hjelper å snakke med han om dette, bør du kanskje vurdere om dette er rett mann for deg. Det skal ikke være sånn at du sitter og tenker på dette alene hver dag. Hvis dette er noe du føler tar såpass med energi og fokus, så bør du kanskje ta et par runder med deg selv og finne ut om du ønsker å fortsette. 

Anonymkode: a866c...05b

Skrevet (endret)

Hadde vært flaut å være sammen med en som fulgte alle mulige fremmede damer som han synes er pene på Instagram. 

Endret av CaraEvingne
  • Liker 1
Gjest Sitronvann
Skrevet

Du får spørre han, er han sammen med deg, eller er han singel? For slik massiv flørting hører bare ikke hjemme i et forhold.

Du er ikke dum. Typen din er. Og i tillegg er han høyst usjarmerende som behandler deg slik og sikter til psykolog. Fortell han at det er han som må til avrusning og ikke du.

Håper du finner deg en mann som behandler deg bedre.

Gjest Lithe.
Skrevet (endret)

Huff, så lite trivelig... 

Endret av Lithe.
Skrevet

Dette tok knekken på mitt forhold. Jeg klaget opptil flere ganger i uken på at han likte så mye bilder av andre jenter i nærområdet på instagram og at han snappet med en haug av jenter, som til og med hadde presisert til meg at han var i overkant hyggelig.

Jeg forstår deg virkelig godt, for jeg følte meg selv bra dum når eksen min kunne finne på å si ting som at jeg holdt han i bånd, satte han i fengsel. Det var kun en hersketeknikk han brukte fordi han ikke ville legge skylden på seg selv, tenker jeg.

Det er typen din som trenger å jobbe med noe her. Elsker han deg virkelig er det DEG han bryr seg om, ikke haugevis av andre jenter. Du kan selvsagt ikke nekte han å snappe med andre og slikt, alle har behov for sosial omgang, men virkelig, det burde ikke være et problem at man stiller et krav til et forhold, noe eksen min så ned på meg for. Ærlig talt.

At han sier du har lavt selvbilde er for å legge skylden på deg. Du har ikke et lavt selvbilde fordi du tar hensyn til egne krav og følelser. Du overreagerer ikke i det hele tatt. Virker egentlig som at han er litt ustabil hvis han har vært i mange av/på forhold og samtidig er i overkant opptatt av å prate masse med andre jenter, selv når han er med deg. 

Gjest Minesveiper
Skrevet (endret)

Problemet er at han tydeligvis trenger oppmerksomheten han får fra disse kvinnene. Hvis det er noen som trenger å besøke psykolog så er det han siden selvbilde hans trenger å bli validert gjennom at han snakker/snapper med andre pene damer. 

Dette er ikke noe jeg hadde gjort mot en kjæreste ts og jeg synes det er litt respektløst egentlig at han driver å flørter med andre damer på snapp når han har kjæreste.

Endret av Minesveiper
Skrevet

Sier som en over her at det hadde vært flaut å være kjæresten til en som snappet med andre ukjente damer og likte bildene til alle han syntes var pen. Jeg holdt på meg en slik fyr, og det var en av grunnene til at vi ikke ble offisielt sammen. 

Slike menn har dårlig selvtillit, hvorfor har han behov for å ha kontakt med andre tiltrekkende damer når han har deg? Jo fordi han nyter å få oppmerksomheten fra de, når de gir han det så får han bedre selvtillit. 

Å "like" slike bilder på Instagram går ikke på selvtilliten hans, men det sier noe om hvordan han er som person. Jeg holder meg langt unna slike "menn", synes slik oppførsel er barnslig. 

Må legge til at han fyren jeg holdt på med endte opp med å rote med flere andre når vi holdt på, han var ikke trofast i det hele tatt og satt til og med å snappet med disse damene når jeg lå i armkroken hans! Ufyselig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...