deprim Skrevet 21. juni 2016 #1 Skrevet 21. juni 2016 Var på tidlig ul idag da jeg hadde en liten blødning igår, noe som viste seg å være ufarlig iflg gynokologen. Men så viste det seg at embryoet var lite/sen i utviklinga etter hvor langt jeg er på vei (er 6+1) å etter str var det ikke mer at han trodee jeg var 4 uker på vei. Det skulle altså vært 6 mm nå, men viste kun 2,2. Hjerte dunket på embryoet, men det var ikke helt kommet ned i fostervannssekken. Skal ha kontrolltime neste uke allerede, å visst det ikke hadde vokst noe til da, er det vel det vi kaller for en MA. Ble så lei meg å utafor :-( han mente det trengte ikke være det å at det kunne gå bra også... noen der ute med denne erfaringen? Hilsen fortvilt kommende mamma :-(
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #2 Skrevet 21. juni 2016 Har desverre hatt en veldig lik erfaring, bare at jeg skulle vært nærmere uke 10 men fosteret tilsvarte uke 6, hjertet slo. Men noen dager etter begynte jeg å spotte og etter litt var sa en faktum. leste mye på nettet da og da kom jeg over en del som hadde opplevd lignende hvor alt hadde gått bra også. du må nesten bare vente og se hva som skjer nå. Vet det er sikkelig tøft Anonymkode: df6f6...3cd
deprim Skrevet 21. juni 2016 Forfatter #3 Skrevet 21. juni 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har desverre hatt en veldig lik erfaring, bare at jeg skulle vært nærmere uke 10 men fosteret tilsvarte uke 6, hjertet slo. Men noen dager etter begynte jeg å spotte og etter litt var sa en faktum. leste mye på nettet da og da kom jeg over en del som hadde opplevd lignende hvor alt hadde gått bra også. du må nesten bare vente og se hva som skjer nå. Vet det er sikkelig tøft Anonymkode: df6f6...3cd Huff :-( så trist å høre! Har du hatt graviditet før/etter MA? Ja har lest litt, men ikke så mye. Er det vanlig at babyen bare plutselig begynner å vokse eller kan det faktisk være at egget har "ventet" med å feste seg?
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #4 Skrevet 21. juni 2016 Har hatt en sa før det, en kjemisk, en fullgått graviditet og er gravid på ny igjen nå det er en del som soer at det går i dvale og stopper opp før de starter å vokse igjen. Det kan også ta tid fra egget blir befruktet til det fester seg så det stopper opp prossessen litt det også, da helt i startfasen. Anonymkode: df6f6...3cd 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #5 Skrevet 21. juni 2016 Høres veldig rart ut at dere skulle sett et bankende hjerte hvis du bare er 4 uker på vei, et bankende hjerte kan jo ikke sees før tidligst i uke 6. Det er imidlertid ganske vanlig med målefeil så tidlig. Gynekologen din høres litt tvilsom ut.. Anonymkode: cbf24...dde 5
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #6 Skrevet 21. juni 2016 Krysser fingre for at det tipper riktig vei.. Anonymkode: 1d91f...165 1
deprim Skrevet 21. juni 2016 Forfatter #7 Skrevet 21. juni 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Høres veldig rart ut at dere skulle sett et bankende hjerte hvis du bare er 4 uker på vei, et bankende hjerte kan jo ikke sees før tidligst i uke 6. Det er imidlertid ganske vanlig med målefeil så tidlig. Gynekologen din høres litt tvilsom ut.. Anonymkode: cbf24...dde Hvordan kan de måle feil så tidlig? :o men embryoet var ikke kommet ordentlig ned i fostervannsekken ennå, den lå liksom midt i åpninga der.. håper bare vi får gode nyheter neste uke ❤ det her er helt forferdelig trist! :-( har gråte i hele dag, sånn av å på!
deprim Skrevet 21. juni 2016 Forfatter #8 Skrevet 21. juni 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Krysser fingre for at det tipper riktig vei.. Anonymkode: 1d91f...165 Takk for omtanken ❤ håper også det!
deprim Skrevet 21. juni 2016 Forfatter #9 Skrevet 21. juni 2016 J 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har hatt en sa før det, en kjemisk, en fullgått graviditet og er gravid på ny igjen nå det er en del som soer at det går i dvale og stopper opp før de starter å vokse igjen. Det kan også ta tid fra egget blir befruktet til det fester seg så det stopper opp prossessen litt det også, da helt i startfasen. Anonymkode: df6f6...3cd Hvor lenge kan det stoppe opp mon tro? Tok graviditetstest for vel 17 dager siden å da slo den ut, så burde stemme med 6 uker, men man vet jo aldri. Bra å høre at det ordner seg selv etter SA! 😊 gratulere med en liten på vei! Er du langt på vei nå?
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #10 Skrevet 22. juni 2016 5 timer siden, deprim skrev: J Hvor lenge kan det stoppe opp mon tro? Tok graviditetstest for vel 17 dager siden å da slo den ut, så burde stemme med 6 uker, men man vet jo aldri. Bra å høre at det ordner seg selv etter SA! 😊 gratulere med en liten på vei! Er du langt på vei nå? Aner ikke, logget meg av nettet og tok ikke så mange dagene etter den ul før jeg begynte å spotte så leste ikke så mye mer om det. det er veldig vanlig å oppleve en sa eller to, så om det er det nå så treenger ikke det å bety noe for en graviditet nå er jeg i uke 21 Anonymkode: df6f6...3cd
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #11 Skrevet 22. juni 2016 10 timer siden, deprim skrev: Hvordan kan de måle feil så tidlig? :o men embryoet var ikke kommet ordentlig ned i fostervannsekken ennå, den lå liksom midt i åpninga der.. håper bare vi får gode nyheter neste uke ❤ det her er helt forferdelig trist! :-( har gråte i hele dag, sånn av å på! Pga at embryo er så utrolig liten er det fort gjort med målefeil, og en liten målefeil på en millimeter eller to utgjør jo stor forskjell på termin. Må bare si igjen at jeg synes du skal ta det gynekologen din sier med en klype salt, for det går ikke an å se et bankende hjerte før i TIDLIGST slutten av uke 5. Å se et bankende hjerte i starten av uke 6 er flaks. Mange gynekologer vil ikke ta ul før i uke 7 pga at det pga hvordan embryoet ligger kan være vanskelig å finne hjerteslag før det. Det gynekologen din sier henger ikke på greip, så ikke mal fanden på veggen pga det. Anonymkode: cbf24...dde
deprim Skrevet 23. juni 2016 Forfatter #12 Skrevet 23. juni 2016 Har vært så nedfor at jeg har ikke orket å være her inne :-( da jeg våknet igår morges var det litt brun utflod, samme idag. Har hatt bind på for å se hvor mye som kommer, å er jo lite. Ellers kjennet jeg på stikkinger øverst i underlivet, visst dere skjønner.. har vært helt i fra meg. Flere som har opplevd dette?
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2016 #13 Skrevet 23. juni 2016 1 minutt siden, deprim skrev: Har vært så nedfor at jeg har ikke orket å være her inne :-( da jeg våknet igår morges var det litt brun utflod, samme idag. Har hatt bind på for å se hvor mye som kommer, å er jo lite. Ellers kjennet jeg på stikkinger øverst i underlivet, visst dere skjønner.. har vært helt i fra meg. Flere som har opplevd dette? Stikninger er veldig vanlig i starten av svangerskapet. Brun utflod er også veldig vanlig, har selv hatt det jevnlig de første 10 ukene i begge mine svangerskap. Bla. fikk jeg småblødninger av innvendig ultralyd. Ser av førsteinnlegget ditt at du hadde en blødning på mandag, og det kan også være rester av den som kommer som brun utflod nå. Det er først ved frisk blødning og klumper du behøver å bekymre deg, selv om det er lettere sagt enn gjort. Anonymkode: cbf24...dde 3
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2016 #14 Skrevet 24. juni 2016 Jeg hadde også flere omganger med brun utflod frem til uke 10, fikk beskjed på ultralyd om at alt så bra ut, men gikk bare å ventet på SA, nå er jeg i uke 29 :-) Anonymkode: 027f6...c9a 1
emhanse Skrevet 24. juni 2016 #15 Skrevet 24. juni 2016 Vi var på tidlig UL for halvannen uke siden, når jeg også var 6+1. Fikk ikke se noe hjerteaktivitet og gynekologen mente jeg kun var 4-4,5 uker på vei utfra str. Vi så nesten ingenting. Såvidt en grå flekk. Vi fikk ny kontrolltime en uke etter, altså nå om onsdagen og da hadde de (jeg venter tvillinger) vokst enormt mye på den ene uka! Da hadde de str lik 8+3 uker mens jeg bare var 7+2. Altså, de kan vokse i rykk og napp og som nevnt før er målefeil veldig vanlig. Men hos meg så vi seriøst nesten ingenting for en uke siden og så 2 "store" embryoer en uke senere med to bankende hjerter. Så hold motet oppe! Dette går nok bra:-) Men skjønner følelsen... Var redd selv for å få enda en beskjed om null hjerteaktivitet. Hadde en MA i januar. I uke 9/10. 4
supernaturalfan Skrevet 24. juni 2016 #16 Skrevet 24. juni 2016 sender gode tanker og håper du får god nyhet når du er på kontrolltimen neste uke <3 1
deprim Skrevet 26. juni 2016 Forfatter #17 Skrevet 26. juni 2016 Den 23.6.2016 at 23.11, AnonymBruker skrev: Stikninger er veldig vanlig i starten av svangerskapet. Brun utflod er også veldig vanlig, har selv hatt det jevnlig de første 10 ukene i begge mine svangerskap. Bla. fikk jeg småblødninger av innvendig ultralyd. Ser av førsteinnlegget ditt at du hadde en blødning på mandag, og det kan også være rester av den som kommer som brun utflod nå. Det er først ved frisk blødning og klumper du behøver å bekymre deg, selv om det er lettere sagt enn gjort. Anonymkode: cbf24...dde Beklager sent svar! Kom det noe hver dag da? Har vært litt brun/rosa,heller mer i brun utflod siden onsdag nå, bruker innlegg for å se hvor mye som kommer å er jo veldig lite. Takk for betryggelsen iallefall uansett! ble så mange ting på en gang her med dette å at de på UL så at embryoet var så lite mtp hvor langt jeg var på vei. Reiser i tillegg på ferie 6 dager ettet UL, så mange bekrymringer i hodet å kropp fortiden!
deprim Skrevet 26. juni 2016 Forfatter #18 Skrevet 26. juni 2016 Den 24.6.2016 at 23.48, supernaturalfan skrev: sender gode tanker og håper du får god nyhet når du er på kontrolltimen neste uke <3 De tankene varmet tusentusen takk!
deprim Skrevet 26. juni 2016 Forfatter #19 Skrevet 26. juni 2016 Den 24.6.2016 at 22.01, emhanse skrev: Vi var på tidlig UL for halvannen uke siden, når jeg også var 6+1. Fikk ikke se noe hjerteaktivitet og gynekologen mente jeg kun var 4-4,5 uker på vei utfra str. Vi så nesten ingenting. Såvidt en grå flekk. Vi fikk ny kontrolltime en uke etter, altså nå om onsdagen og da hadde de (jeg venter tvillinger) vokst enormt mye på den ene uka! Da hadde de str lik 8+3 uker mens jeg bare var 7+2. Altså, de kan vokse i rykk og napp og som nevnt før er målefeil veldig vanlig. Men hos meg så vi seriøst nesten ingenting for en uke siden og så 2 "store" embryoer en uke senere med to bankende hjerter. Så hold motet oppe! Dette går nok bra:-) Men skjønner følelsen... Var redd selv for å få enda en beskjed om null hjerteaktivitet. Hadde en MA i januar. I uke 9/10. Hvor lite målte de da? Herregud, det er jo helt utrolig! gratulerer så masse, også tvillinger - det må ha vært ett realt sjokk vil jeg tro! herlig! Håper alt går bra fremover! ❤ Har du hatt noen blødninger på noe sett å vis? Ja, jeg er ett vrak å er så innstilt på å få dårlige nyheter på UL til uken! men det hjalp virkelig å lese din historie, så takk!
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2016 #20 Skrevet 27. juni 2016 Jeg får ikke målene dine til å stemme med gynekologens mening om hvor langt du er på vei. Dersom dere så at hjertet slo og embryoet ble målt til rett over 2 mm, svarer det til 5 uker og noen dager; ca 5 + 5 vil jeg tro (husker ikke eksakt, er en stund siden jeg var gravid selv og leste meg opp på dette). Da jeg var nøyaktig like langt som du var, altså 6 + 1, fikk jeg en liten styrtblødning og hastet avgårde til UL. Både vi og gynekologen hoppet nesten av glede da vi så og hørte et bankende hjerte i et lite embryo målt til 2 mm. Min gynekolog sa ikke noe på at størrelsen var for liten; bare at det var vanskelig å måle eksakt så tidlig. En uke senere var embryoet 1 cm, noe som stemte perfekt med 7 uker på vei. All mål senere stemte fint med +/- 1 dag, og babyen kom frisk og rask til termin. Dette var ivf da, så jeg hadde rimelig god kontroll på befruktningstidspunktet. Dersom dette er en "vanlig" graviditet, kan jo tidspunktet for eggløsning og befruktning variere mer, så da blir d et ekstra usikkerhetsmoment. Håper inderlig på dine vegne! Jeg var vært der selv og vet at ventetiden mellom UL-ene er grusom. Anonymkode: 52d63...dbb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå