Gå til innhold

pannekake kalorier

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

hvor mange kalorier er det i en vanlig pannekake? 

(er ikke ute etter kaloriinnholdet pr. 100 g) 

Anonymkode: 36d04...47d

Gjest Margit Spat
Skrevet

Det kommer jo akkurat an på størrelsen og tykkelsen på pannekaka. De ferdigstekte pannekakene fra Åmli eller Olalompa veier til  orientering ca 60 gram. De er ganske små i diameteren, så jeg vil tippe at mange andre pannekaker vil veie mellom 75 og 100 gram. Da kan du regne ut selv :) 

Gjest GulSol
Skrevet

Det spørs selvfølgelig på oppskriften og hvor mye pannekaken veier... Det er umulig å bare gjette noe sånt.

AnonymBruker
Skrevet

Dette hører hjemme på Kosthold, trening og sport, ikke mat og drikke.

Og som de andre har sagt, hva er en "vanlig pannekake" for deg?

Anonymkode: a31f0...39d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

en vanlig pannekake er for meg, middels tykk og diameteren til en stekepanne. (fra pose)  

Gjest Margit Spat
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

en vanlig pannekake er for meg, middels tykk og diameteren til en stekepanne. (fra pose)  

Har det noen gang slått deg at ulike stekepanner har ulike diametere? Og at «middels tykk» for deg kanskje er kjempetynn eller kjempetykk for andre? Ta og stek deg en pannekake, du, og vei den etterpå. 

AnonymBruker
Skrevet

Vei ingrediensene og beregn selv. For det første er det latskap å spørre andre, for det andre har vi ikke peiling uten å vite ingredienser, mengde, hva "middels tykk" er og hvor mye smør eller olje som brukes i pannen. 

Anonymkode: 4a5d0...081

AnonymBruker
Skrevet

Hvor langt er et tau?

Anonymkode: 571fe...3a6

Skrevet

Toro oppgir en pannekake av posemiksen til å være 70 gram og 107 kcal. Så jeg svarer 107 kcal (siden vi ikke kan komme noe nærmere et 100% korrekt svar). Da er ikke stekefett medregnet, hvis sånt brukes.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Zzyzx skrev:

Toro oppgir en pannekake av posemiksen til å være 70 gram og 107 kcal. Så jeg svarer 107 kcal (siden vi ikke kan komme noe nærmere et 100% korrekt svar). Da er ikke stekefett medregnet, hvis sånt brukes.

tusen takk for svar:) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...