AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 #41 Skrevet 18. juni 2016 10 timer siden, ViljaH skrev: Jeg sender ikke barnet mitt på overnattingsbesøk med mat i ansiktet og møkkete klær. De små skal også lære seg litt kulturelle koder, hva som er normen når man drar på besøk. Jeg hadde sendt barnet i dusjen for skrubb. Sendt melding til moren, "Håper det er greit jeg sendte gutten din i dusjen, han var utrolig møkkete, nesten godt gjort " Wow, utrolig frekk melding å sende. Som noen andre sa, man kan fint sende barna i dusjen uten å sende et verbalt stikk til foreldrene. For noen folk her inne. Anonymkode: bc2c6...d35 2
Gjest ricecrispies Skrevet 18. juni 2016 #42 Skrevet 18. juni 2016 Jeg vet jeg er litt i overkant opptatt av at barna skal være rene i tøyet,og ber dem gjerne skifte sokker og t-skjorter/shortser om de er veldig skitne etter skolen. Når det er sagt,forventer jeg ikke at andre foreldre er like på når det gjelder skift Og jeg vil jo gjerne at mine skal skitne seg til og,da har de jo hatt det gøy. Er jo bare å vaske tøyet👍 Andre som er her,da vil jeg gjerne at de vasker hendene før de spiser. Men det gjør erfaringsmessig de fleste barn uansett.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 #43 Skrevet 18. juni 2016 Min 5-åring er "en sånn". To minutter ute i barnehagen så er hun full i sand. Hun er alltid det barnet som er mest møkkete ved henting, de ansatte i barnehagen bare ler og synes det er søtt. Hun skifter klær når vi kommer hjem, men jeg er ikke fanatisk. Hvis hun skal på lekeplassen når vi kommer hjem er det ikke alltid hun skifter klær først (med mindre klærne ser HELT jævlig ut) for da må hun bare skifte igjen med en gang hun kommer inn igjen uansett. Men klart, det er forskjell på å være skitten i tøyet og det å ha dårlig hygiene. Truser og sokker bør skiftes hver dag og hender må vaskes før mat eller når de er skitne. Anonymkode: c8401...42d 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 #44 Skrevet 18. juni 2016 22 timer siden, AnonymBruker skrev: De som jobber på SFO følger ikke med på klær, nei. De sier knapt nok i fra til barnet om at det må bytte klær hvis de mot formodning skulle oppdage at barnet har våte klær på seg etter en tur ute i regnværet. Sånn er hverdagen der! Anonymkode: 237ba...57b Jeg har jobbet en del på SFO. Med få voksne og mange barn må man dessverre prioritere hvem man skal hjelpe på tur inn/ut. Da blir det til at det er førsteklassingene som får hjelp til å velge riktige klær når de skal ut. Noen er så raske til å løpe ut at vi ikke rekker å hjelpe de. Ser vi at barna har lite, for mye klær eller feile klær (f.eks. vinterdress i regnvær) når vi er ute så oppfordrer vi de til å gå inn igjen å kle seg riktig. Barna er såpass store at vi ikke orker å bruke tid på å krangle med de dersom de ikke vil skifte, vi forteller de i stedet hvilke konsekvenser det kan få for barna om de ikke er riktig kledd (de blir syk, urinveisinfeksjon osv) og de fleste velger da å gjøre som vi ber de om. Særlig er trusselen om urinveisinfeksjon effektiv. Det høres ikke så kult ut å dra til legen å tisse i et glass! Har aldri opplevd at den ikke funker Vi har vært ganske strenge på at alle som er våte skal skifte klær når de kommer inn da, men det er stort sett bare førsteklassingene som har noe særlig med skifteklær. Fra andre klasse og opp er ungene heldig om de har ett ekstra par sokker liggende. Vi bruker da å bare la barna løpe rundt i f.eks. strømpebukse/stilongs mens buksa tørker i tørkeskapet. Da får de i det minste tørr bukse på seg når de skal hjem. Nå vet jeg at dette varierer veldig fra skole til skole. Har blant annet en venninne som ble sjokkert når hun hørte at vi sender barna inn for å skifte klær dersom de ikke er riktig kledd. Dette gjør de visst ikke på SFO der hennes sønn går. Anonymkode: d8d6a...fc1
MapleSirup Skrevet 18. juni 2016 #45 Skrevet 18. juni 2016 Når mine barn kommer skitne hjem fra skolen, så ber jeg de ikke om å skifte...De skal jo straks ut igjen å bli like skitne. Det er nok klesvask som det er..... Folk er helt hysteriske. Og vet dere hva: de dusjer ikke hver dag selv om det er skitne knær og sand i håret. Mohahahaha. 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #46 Skrevet 19. juni 2016 13 timer siden, MapleSirup skrev: Når mine barn kommer skitne hjem fra skolen, så ber jeg de ikke om å skifte...De skal jo straks ut igjen å bli like skitne. Det er nok klesvask som det er..... Folk er helt hysteriske. Og vet dere hva: de dusjer ikke hver dag selv om det er skitne knær og sand i håret. Mohahahaha. Æsj.......Det synes jeg er en basiskunnskap man som foreldre skal lære barna. Når man er skitten, vasker man seg,og man legger seg i hvertfall ikke i sengen med sand i håret! Anonymkode: 74553...b2d
MapleSirup Skrevet 19. juni 2016 #47 Skrevet 19. juni 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Æsj.......Det synes jeg er en basiskunnskap man som foreldre skal lære barna. Når man er skitten, vasker man seg,og man legger seg i hvertfall ikke i sengen med sand i håret! Anonymkode: 74553...b2d Sand i håret er ren møkk. Det er ikke uhygienisk. Det er viktigere for meg at de leker ute frem til leggetid og heller dusjer på morgenen. Det er ikke basis; det er en helt grei vurdering Men er man bymenneske, uten friluftserfaring, så har man vel andre normer 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå