Gå til innhold

Marielle skal ha en mini-me


rainbow_dash

Anbefalte innlegg

Et øyeblikk siden, Acerola skrev:

Så hyggelig med besøk, bare snok i vei ;)

Det blir spennende dager for oss begge to fremover nå da! Du er fllink som holder deg unna testing! Det høres absolutt ut som den smarteste løsningen! Dersom vi ikke får klaff ganske fort, må jeg gjøre som deg! For merker allerede nå at jeg blir smågal av den testinga :ohmy:

Jeg hadde en plan om å vente til mandag/tirsdag, men kjøpte en rfsu-test i dag, og den skal vistnok gi svar opptil fire dager før forventet tr. Så da ryker jeg nok på en test i morgen eller søndag og 🙈

Beklager for lang avhandling! Jeg trodde jeg svarte deg i dagboka mi :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 8 July 2016 at 23.53, Acerola skrev:

Beklager for lang avhandling! Jeg trodde jeg svarte deg i dagboka mi :rodme:

Det går helt fint ;)

Jeg er på helgetur i Sverige, så jeg ryker ikke på noe testing nå iallefall. Kanskje på onsdag om det ikke er tegn til mensen da. Vi får se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, _marielle_ skrev:

Det går helt fint ;)

Jeg er på helgetur i Sverige, så jeg ryker ikke på noe testing nå iallefall. Kanskje på onsdag om det ikke er tegn til mensen da. Vi får se :)

Så koselig med tur! Og sikkert veldig greit for å få tankene bort fra prøving :) 

Du er flink som klarer å holde deg unna testing. Jeg venter i spenning og krysser fingrene for deg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg hjemme igjen. Og selvfølgelig, da jeg gikk på do nettopp var det blod på papiret. Det er syklusdag 28 så det er nok mensen. :kjempesinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DPO-land gjør meg sprø! Jeg har hatt av og på med mensmurringer i dagesvis nå, og litt blod på papiret i går ettermiddag. Men kun noen pittesmå dråper etter det (jeg satte i menskoppen for å slippe overraskelser i natt, men den var helt tom i dag tidlig). Fortsatt murringer og ikke mer blod (syklusdag 29 i dag). 

Jeg ble så skuffa i går at jeg gråt litt og K var veldig god med å trøste :) Det er jo ikke verdens undergang om det tar litt tid, vi har jo egentlig ikke hastverk.

Men altså, om ikke mensen kommer snart, kan det ha vært en festeblødning i går? Jeg tror det var ca 10 dpo, men usikker på når jeg egentlig har EL. Tror jeg skal ta en test på onsdag om ikke TR har starta da. Men jeg er pessimist. Og utrolig lite fokusert på jobb i dag :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, Acerola skrev:

Det er jo gode nyheter! Da er det fortsatt håp 👏🏻

 

11 timer siden, Beccy87 skrev:

Oi det er jo spennende her da! 
Krysser fingrene for positiv test! :)  

Mensen :kjempesinna: Kjenner jeg blir lei meg når det ikke går, og at jeg begynner å lure på hva som feiler meg :( Æsj...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
5 timer siden, Acerola skrev:

Hvordan går det med deg? Nærmer det seg tid for el igjen? :) 

EL er en eller annen gang til uka, tror jeg, ikke helt sikker. Jeg har gått til innkjøp av masse EL-tester nå da, så skal begynne å sjekke om noen dager. Pluss at jeg har kjøpt mere pre-seed glidemiddel i samme slengen. Dette med å bare kutte ut p-pillene og la ting gå sin gang, det bare går ikke... Så da prøver vi alt og satser på klaff denne måneden! K har trua, iallefall :) Han har nemlig lest masse på nett, og tror bare kroppen min trenger litt tid for å komme helt inn i syklus igjen etter 12 år på pilla. Og det kan jo kanskje stemme det. Det blir spennende å se hva EL-testene sier uansett!

Akkurat nå er jeg på jobbreise i Asia (derfor jeg ikke har begynt med EL-tester ennå), tilbake lørdag morgen (eller helst fredag hvis vi får framskynda flyturen, men jeg tviler). Mye stress, med lange flyturer og mye møter. Også har jeg selvfølgelig klart å få soppinfeksjon nedentil (TMI):bond:Det ble en morsom tur på apoteket der jeg pent prøvde å forklare at jeg trenger Canesten, nei sånn til underlivet, haha. Men jeg fikk tak i det, så da satser jeg på at infeksjonen er borte før kaninuka starter :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ingen tvil om at kroppen kan bli litt forvirra etter mange år proppa med hormoner nei. Starta dere prøving med en gang etter pilleslutt? Vi venta fem måneder etter jeg slutta til vi vi start prøvinga. 

Så spennende med jobbreise til Asia! Håper el kommer når du e trygt tilbake i Norge igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Acerola skrev:

Det er nok ingen tvil om at kroppen kan bli litt forvirra etter mange år proppa med hormoner nei. Starta dere prøving med en gang etter pilleslutt? Vi venta fem måneder etter jeg slutta til vi vi start prøvinga. 

Så spennende med jobbreise til Asia! Håper el kommer når du e trygt tilbake i Norge igjen :)

 

Vi starta prøvinga med en gang ja, utolmodige begge to! Så det er jo en god sjanse for at det kan virke inn. Men alle syklusene etter pilleslutt har vært 29-30 dager, så det virker jo relativt stabilt. Blir spennende å se hva jeg får ut av EL-testinga iallefall!

Det ble ikke noe framskynda fly hjem, så da får jeg en dag som turist i Kuala Lumpur i morgen. Det er jo ikke helt feil det heller :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kroppen kan trenge litt tid, ja. Men dere har pågangsmot! Det er nesten viktigst, for det sørger for å sende dere til sengs. :fnise:

Jeg fikk mye ut av (og får fortsatt) av å notere småting, symptomer, medisiner, og få full oversikt og kjennskap til egen syklus. 

 

Lykke til! :) Spennende med tur i Asia, det misunner jeg deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 22.7.2016 at 11.24, Havrekjeksen skrev:

Jeg tror kroppen kan trenge litt tid, ja. Men dere har pågangsmot! Det er nesten viktigst, for det sørger for å sende dere til sengs. :fnise:

Jeg fikk mye ut av (og får fortsatt) av å notere småting, symptomer, medisiner, og få full oversikt og kjennskap til egen syklus. 

 

Lykke til! :) Spennende med tur i Asia, det misunner jeg deg!

Det er ihvertfall ikke innsatsen det skal stå på, det er sikkert :fnise: Jeg logger litt symptomer i Ovia, men kan sikkert bli flinkere. Det får bli fra og med nå!

Nå er jeg hjemme igjen, og det er godt! Jeg er ikke spesielt glad i så lange flyturer, mest fordi det er kjedelig. Men jeg huska kompresjonssokkene mine denne gangen, så da slapp jeg tømmerstokk-legger ihvertfall! Nå er det bare å komme seg over jet-lag, også blir alt fint.

Jeg tok min første EL-test i dag da, den kom ut med en svak strek. Ikke EL ennå, akkurat som venta. Men betyr svak strek at det kommer snart, eller er det tilfeldig, fram til man får sterk strek? Jeg håper det blir før helga, siden vi skal bort på besøk da. Kan fort bli litt sånn stille, småklein baby-laging-sex da, bare for innsatsen sin del :fnise: Jeg fikk forøvrig beskjed av K i dag, etter kos, at jeg måtte ligge litt på ryggen, bare for å få inn vanen! Godt det ikke bare er meg som vil dette her!

Også fikk jeg primrose evening oil kapsler i posten i dag, så da skal jeg ta det fram til EL og. Og kanskje se om jeg får tak i grapefruktjuice på mandag. Alt skal prøves!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får strek på EL tester hele syklusen. Jeg vet fordi jeg testet fra syklusdag 5 til 20 en gang :fnise: Jeg er gal. 

Jeg oppdaget at de var svake frem til tre-fire dager før de ble positive, da ble de såvidt litt sterkere... Og deretter like. Så det var ikke gradvis sterkere, mer som to små platåer jeg lå på, så fikk jeg plutselig positiv en kveld. (jeg har aldri fått positivt på morgen). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får jeg bare prøve å se om jeg får positiv EL-test i løpet av uka! Jeg tror forresten at prøving gjør oss litt gale, og sånn er det bare :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er helt enig, prøving er galskap. Svangerskap er også galskap, forresten. Og når man får barn blir man permanent tussete. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg til å bli permanent tussete jeg :fnise:

Jeg kom over boka "Take charge of your fertility" i går kveld, og lasta den selvfølgelig ned på kindelen med en gang! Og leste masse, så nå skal jeg ihvertfall følge mye bedre med på hva som foregår nedentil, med tanke på utflod og EL-slim og sånn, og bli mye flinkere til å logge. Jeg håper jeg får EL-slim denne syklusen her da, har ikke sett noe til det etter at jeg slutta på pilla, og er jo litt bekymra om at jeg ikke får det, og at sædcellene derfor bare dør. Men kanskje det tar litt tid å starte det opp etter pilleslutt, og kanskje jeg ikke har følgt godt nok med på riktig tidspunkt? :vetikke: Det blir spennende å se framover!

Det hjalp nok litt på jet-lag og at jeg bare måtte lese mer, siden jeg holdt meg våken helt til klokka 11:11 (og rakk denne klokkeguden til Weebs som jeg har hørt så mye bra om).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt dette her er helt galskap. Lurer på hva jeg tenkte på hele dagene før prøving og svangerskap. Hva googlet jeg da?? :fnise: Dette med slim googlet jeg intenst! Fikk bare gleden av å oppleve det én gang. Men det var akkurat nok det ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes altså, min indre hypokonder begynner å bli overbevist om at jeg er infertil! Men altså, selv om jeg er på syklusdag 14, så sier Ovia at jeg bare såvidt er inne i det fertile vinduet, med topp på torsdag. Så EL-test i dag SKAL vel være negativ. Og ingen tegn til EL-slim eller lignende heller, men det er jo ikke så rart det heller. Pluss at det er en veldig god sjans for at EL blir forsinka denne måneden uansett, da jeg har både reising med jetlag og jobbstress forrige uke. Så, skjerpings Marielle :scorpis:

Jeg har kjøpt grapefrukt-juice i dag da! Kan ikke si at det smaker godt, men alt skal prøves!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...