Gå til innhold

Utslett hos barn


linky

Anbefalte innlegg

Hei.

Min datter på 8 år har fått et utslett vi ikke aner hva er. Har vært hos lege hvor han trodde det kunne være matallergi. Vi har kuttet ut mye samt skyllemiddel og diverse såper. Det gir seg ikke. Allergi tab. fikk hun også uten bedring. Noen som vet hva dette kan være? Hadde blittså glad hvis noen hadde anelse om hva det kan være☺

20160613_204235.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, linky skrev:

Tenkte på psoriasis, noen som har erfaringer med det?

Psoriasis er det ikke. Det er altfor gjevne, like store prikker. 

Er det over hele kroppen? 

Anonymkode: 160a7...349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle prikkene er ikke like gjevne, fremme på kroppen er de mer ujevne. Det klør ikke noe særlig sier hun.

Det er på beina, lysken, armhuler hovedsaklig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, linky skrev:

Alle prikkene er ikke like gjevne, fremme på kroppen er de mer ujevne. Det klør ikke noe særlig sier hun.

Det er på beina, lysken, armhuler hovedsaklig

Når det er lyske og armhuler samt beina som er hovedsaklig angrepet så vil jeg heller tenke insekter som iker å ha det varmt og fuktig. 

Har du undersøkt ventiler på soverommet for fuglereir? Har dere husdyr som kan ha innsekter i pelsen? :klo: 

Anonymkode: 160a7...349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Når det er lyske og armhuler samt beina som er hovedsaklig angrepet så vil jeg heller tenke insekter som iker å ha det varmt og fuktig. 

Har du undersøkt ventiler på soverommet for fuglereir? Har dere husdyr som kan ha innsekter i pelsen? :klo: 

Anonymkode: 160a7...349

Kan sjekke det ja. Vi har ikke husdyr.

Klør meg i hodet, blir ikke klok på dette utslettet.

Får bestille ny legetime og kanskje få henvisning til hudlege:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Midd i madrass, dyne eller pute? 

Kan se ut som loppebitt og trengs ikke dyr i hus for å komme i kontakt med lopper. 

Ville fått henvisning til en hudlege som kan dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, linky skrev:

Hei.

Min datter på 8 år har fått et utslett vi ikke aner hva er. Har vært hos lege hvor han trodde det kunne være matallergi. Vi har kuttet ut mye samt skyllemiddel og diverse såper. Det gir seg ikke. Allergi tab. fikk hun også uten bedring. Noen som vet hva dette kan være? Hadde blittså glad hvis noen hadde anelse om hva det kan være☺

20160613_204235.jpg

Det ligner på atopisk eksem. Jeg hadde det da jeg var liten. Flekker som er tørre hadde jeg ikke alltid de klødde. Spør legen om henvisning til hudlegen. Rart legen din ikke har tatt allergiprøver på henne. Har dere prøvd mild kortisonkrem? Tror det er krem som kan brukes på barn, apoteket vet dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Wicky88 skrev:

Midd i madrass, dyne eller pute? 

Kan se ut som loppebitt og trengs ikke dyr i hus for å komme i kontakt med lopper. 

Ville fått henvisning til en hudlege som kan dette :)

Midd gir på ingen måter denne typen hudutslett. Dette er å kaste ut en påstand i løse luften. 

Atopisk eksem, tror jeg heller ikke. Jar hun overnattet noe sted hjemmefra da dette startet? Vet at @Silfen hadde et barn med noe merkelig utslett for omlag et år siden. Vet ikke om hun fant ut av hva det var? Husker heller ikke hvordan det så ut. 

Støtter nytt legebesøk med henvisning videre. 

Anonymkode: 160a7...349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skimter jeg en blek ring rundt hvert røde punkt? Kunne du tatt et nærmere bilde av en av de største? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker umiddelbart på ringorm. Men litt vanskelig å se på avstand. Be uansett om henvisning til hudlege. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, ringorm pleier å være litt motsatt; blekt senter med rød halo. Dette er nesten så det kan se litt ut som litt utypiske føflekker, såkalte nevi med hvit halo, men jeg har ikke sett dem godt nok til å egentlig kunne påstå det altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Midd gir på ingen måter denne typen hudutslett. Dette er å kaste ut en påstand i løse luften. 

Atopisk eksem, tror jeg heller ikke. Jar hun overnattet noe sted hjemmefra da dette startet? Vet at @Silfen hadde et barn med noe merkelig utslett for omlag et år siden. Vet ikke om hun fant ut av hva det var? Husker heller ikke hvordan det så ut. 

Støtter nytt legebesøk med henvisning videre. 

Anonymkode: 160a7...349

Det ble ikke kastet ut en påstand da det var et spørsmål. Derav ? tegnet på slutten av settningen. Kan hende det ble for utydelig skrevet og burde kanskje formulert meg anderledes. 

Derfor kom jeg med rådet om å få henvisning til hudlege på slutten fordi jeg ikke  kan komme med 100 % sikkert råd om hva dette er. Noe heller du ikke kan da du utelukker atopisk eksem ut fra din mening om hva du tror det kan være. Så sånn sett ble vel begges formulering feil da alle kan tolke ting på sin måte. 

Jeg leste kun at de hadde hvert hos legen, alikevel er en hudlege mer egnet til å hjelpe enn en vanlig lege. 

Jeg sporet nå av tråden fordi jeg ikke syns noe om måten du startet ditt innlegg på og tolket din formulering negativt.

Så rådet mitt er fortsatt å få henvisning til hudlege til HI :)

Beklager HI for at jeg sporet av tråden din og håper dere finner ut hva det kan være :)

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tusen takk for svar alle sammen, setter pris på det:)

Ringer legen strake. De tok blodprøve av henne sisit vi var inne, de skulle ringe hvis de fant noe. Ikke hørt noen ting.

Blir godt å finne utav dette:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så lett å få bra bilder av prikkene, her er et til. Ikke noe kløe og tørt/litt flass inni på en måte. 

20160614_073359.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes det ligner veldig på atopisk eksem (ene datteren min har det, synes de utslettene er innmari likt). Typisk for atopisk eksem er at det ofte dukker opp i knehaser, albueleddet, armhulen. Har du prøvd kortisonkrem? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, skruf skrev:

Jeg synes det ligner veldig på atopisk eksem (ene datteren min har det, synes de utslettene er innmari likt). Typisk for atopisk eksem er at det ofte dukker opp i knehaser, albueleddet, armhulen. Har du prøvd kortisonkrem? 

Takk for svar:)

Har ikke prøvd kortisonkrem nei, er det reseptfritt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, linky skrev:

Takk for svar:)

Har ikke prøvd kortisonkrem nei, er det reseptfritt?

Du får kjøpt milde kortisonkremer uten resept, sånn som denne:

https://www.boots.no/butikk/s/products/view.html?p=1516875&c=3403645&g=false&ref=search

Smør på et tynt lag, vent ei stund og smør deretter på en god fuktighetskrem uten parfyme der du har smurt kortison. 

Har dere badekar? I såfall kan jeg anbefale bad med denne oljen i: 

https://www.boots.no/butikk/s/products/view.html?ref=search&p=30570

Den fikk jeg anbefalt av legen da datteren min var helt liten (type 1 år) og begynte å slite med atopisk eksem. Veldig god for huden. Vi bruker den også på barneavd hvor jeg jobber. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...