Gå til innhold

Vegasus - Å holde hodet over vannet


vegasus

Anbefalte innlegg

Hei og velkommen til mitt lille hjørne! 

Her vil jeg fortelle litt fra hverdagen min. Det blir nok mye trening, friluft, mat og psyke. 

Kort om meg: Jeg er i midten av 20-årene.

- Jeg ble mobbet alle mine 10 år på grunnskolen. 

- Fra jeg var 16 til jeg nesten fylte 18 var jeg i et forhold med psykisk terror. 

- Jeg sliter med angst og depresjoner. 

Jeg kommer nok til å avsløre litt og litt mer om meg selv etterhvert som jeg føler meg mer komfortabel her inne :-) 

Denne dagboken vil for meg være en måte å bearbeide noe av det jeg har opplevd. Dette vil for meg være et forsøk på å holde hodet over vannet. Jeg har aldri vært spesielt flink til å skrive dagbøker, men skal prøve å skrive litt her inne hver dag (eller ukentlig). 

 

Veldig hyggelig om du som titter innom legger igjen en liten hilsen :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De siste nettene og i natt har jeg ikke sovet noe særlig. Dersom jeg ikke får nok søvn kommer angsten umiddelbart, og jeg blir fanget i en slags tåke av negative tanker som jeg må kjempe mot. Jeg har det altså ikke bra når jeg ikke får nok søvn. 

Jeg er redd for å ikke være bra nok. Jeg er redd for å ikke bli akseptert. Jeg er redd for å bli såret. Jeg er redd for at jeg skal miste de som står meg nær. Jeg er livredd for at samboeren min skal være utro, enda jeg vet at han ikke kommer til å være det. Jeg er rett og slett redd. Pissredd. Så redd at det gjør vondt inne i meg. Så redd at jeg våkner opp med tårer i øyene, og begynner å gråte med en gang jeg står opp. Det presser i brystet, jeg er kvalm, hodet verker, jeg klarer ikke tenke klart, jeg sliter med hukommelsen, jeg vil bare vekk, flykte fra alt... Det eneste som fungerer er å løpe. 

Så nå skal jeg ut og løpe meg en tur for å lette litt på presset i brystet. Så skal jeg pakke for å dra på en mini-ferie til Irland med min søster KaDust og min mor, og så må jeg klippe gresset. :-) 

 

Jeg skal herme litt etter søsteren min og skrive noe positivt fra dag til dag. Det får jeg ta etter løpeturen :-) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ferdig med å løpe :laugh: Det var helt utrolig deilig!!! 

På vei til skogen for å løpe møtte jeg på ei veldig god venninne som også var på vei for å trene, så vi ble enige om å ta en treningstur sammen. Det var utrolig hyggelig, og det var veldig deilig å løpe sammen med noen! Vi løp 1 time og tok 10x3  burpees, og 10x3 froskehopp. Når jeg kom hjem igjen klippet jeg gresset (tar ca 45 minutter), og nå skal jeg ta meg en dusj! :) 

Angsten fikk jeg løpt bort, jeg satser på at jeg føler meg fin i morgen også! Uansett så er det utrolig deilig bare å endelig vite hva som fungerer for å føle meg bedre  :rodmer:

Jeg har også fitbit, og så langt i dag har jeg 16 570 skritt :-) 

3 positive ting i dag: 

- Jeg fikk løpt meg en tur + litt styrke

- Vært med en veldig god venninne 

- Jeg har endelig tatt mot til meg og begynt å skrive :ph34r:

3 ting som har fått meg til å smile:

- Hunden min, hun er så søt :rodmer:

- Samboeren min

- Venninna mi

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har humøret vært litt varierende, men stort sett greit. Har fått pakket og ryddet litt hjemme før jeg dro på jobb. Etter jobb i dag skal jeg rett til min mor, med min søster, da moren vår bor nærmest flyplassen og vi skal ut og fly tidlig i morgen. :) 

Dagen går virkelig sakte nå, fordi jeg gleder meg så mye til å reise :laugh:

Til frokost i dag spiste jeg et beger med Skyr&Cottage cheese med bringebær og hasselnøtter. Har fått helt dilla på Skyr med frukt eller bær og drysse litt nøtter over. :wow:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Okei, jeg er ikke så god på dette med å skrive hver dag skjønner jeg. Antakeligvis fordi jeg har ADHD. Så da skriver jeg heller litt sporadisk :-) 

Positive ting i det siste: 

- Jeg jogger 2-3 ganger i uken

- Jeg har en fantastisk samboer som plukket blomster til meg og ryddet og vasket så det var fint til jeg kom hjem fra Irland. 

- Jeg har verdens nydeligste hund 

- Snart ferie 

- God mat laget av Norske råvarer (noe jeg virkelig savnet i Irland). 

- Ny sesong av Orange is the new black

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...