Gå til innhold

Navere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dersom man ikke "gir seg", så er det i bunn og grunn brukeren selv som bestemmer om h*n skal gå på nav eller ikke. Leger kan komme med en medisinsk uttalelse om hva det er som feiler en person. Det sier ingenting om arbeidsførheten, den bestemmer du selv. Når man har hatt 22 saksbehandlere i nav som alle jobber knallhardt for å få vedkommende i jobb uten suksess, så kapitulerer saksbehandler nr 23 og innvilger ung ufør. Da har man kanskje ikke en kjempesak, diffusitas de lux, men til slutt må nav bare gi seg for vedkommende vil ikke. Med en annen innstilling, en annen oppbacking fra familie, så hadde den personen vært i jobb. Også disse husmødre med motediagnoser, og en mann som tjener godt. Klart det er godt å være hjemme, være "god mor" som er hjemme når barna kommer fra skolen, ha hus, hjem og klesvask på stell, lekker instagramprofil, osv. Mannen kommer hjem til blid og uthvilt kone og et shina hus. Alle er happy. Også noen dager hvor man må hvile. Ikke i senga i et mørkt rom, men på sofaen med pcen og en serie. Det må vises fram på facebook. For man er jo tross alt så syk, så syk. 

Anonymkode: ae5cd...139

Du må ikke komme å si att saksbehandler nr "23" innvilger ung ufør på 1,2,3

min mann har nå gått på AAP i 3 år og nå er det 1 år fremover med full utredning. Jobbe på ett aktivitetssenter for å se hva han klarer,søke deretter leger i NAV om han ikke klarer og jobbe..

å får han avslag fra legene i nav,så mister han pengene sine. Hva gjør han da? Jo da måtte han bare krype på en jobb uansett.

Når folk sier at det bare er å gå på NAV og få trygd,ja da blir jeg sint.  Så enkelt er det ikke

Anonymkode: 8d57d...c27

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er naver og trives utmerket med det. Har en gjeldfri toroms så det bryr meg ikke så mye økonomisk å gå ned i inntekt. Dagene styrer jeg selv, kan dyrke hobbyene mine og sove lenge i senga og titte ut av vinduet kl 08 og riste på hodet over de stakkars folkene med surt morratryne som stavrer seg på jobb. Livet er herlig. 

Dårlig samvittighet? Nei...hvorfor det. Det finnes nok av våre folkevalgte som trikser og mikser. Grafser og innvilger seg goder. Og andre som bruker av statskassa uten magemål og bakkekontakt. Så jeg er bare med på festen til AS Norge går konk. 

PS.

Ligger fortsatt i senga. Nå blir det frokost på senga før jeg tar meg en dusj og tar meg en deilig tur på stranda. Og du ts? Haha. Takk for at du jobber hardt for at jeg kan nave og kose meg. :-) klapp på skuldra

Anonymkode: f84c4...c70

Haha😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 13. juni 2016 at 7.08, AnonymBruker skrev:

Jeg skulle så ønske dere som sitter med hånden godt begravd nede i NAV posen og forsyner dere visste hvordan det var for resten av oss som bidrar til den. 

Jeg ønsker ikke å henge ut dere som faktisk er syke og trenger hjelp, dette innlegget er rettet mot dere som fint kunne jobbet, men velger å la være. 
 
Jeg står opp hver morgen kl 4:30 for å komme meg til toget kl 6. Der sitter jeg frem til 7:40 for å kunne være på jobb 8. Jeg er aldri hjemme før 19. 
Jeg har i tillegg deltidsstilling på et eldrehjem for å få alt til å gå rundt da jeg ikke får feriepenger i år. 
Hvorfor gidder jeg dette?
Jeg var nyutdannet i fjor og en krise situasjon i Norge har oppstått med tanke på jobb. Jeg søkte over 300 jobber og fikk meg en to timer unna der jeg bor. Jeg kunne selvsagt ikke takke nei, som mange andre kanskje ville gjort. 
 
Samboer jobber også fullt og mye overtid. Det er mange kvelder hvor vi nesten ikke ser hverandre og vi er så sliten at det er et under at vi husker å dusje. DET er slitsomt å jobbe fulltid og det er kjipt når lønnen kommer at den holder akkurat. Det er dager jeg skulle ønske jeg kunne ligge i senga og gjøre ingenting, men sånn fungerer det ikke. 
 
Jeg har så mange rundt meg som spør meg hvorfor jeg gidder? Jeg kan jo bare gå på NAV. Det er skremmende mange som syntes det er helt greit å være avhengig av NAV når de fint kan jobbe. NAV er ikke en pengepose med ubegrensede midler. Dere som får ytelser derifra uten at dere egentlig trenger det TAR fra noen som virkelig trenger det. 
 
Hvor givende er det å aldri være en del av samfunnet? Hvor givende er det å alltid snylte på andre? Får du/dere ikke dårlig samvittighet? 

Anonymkode: fdade...281

En lang periode jobbet jeg mer enn deg ts! Men jeg jeg hadde ikke den kjipe holdningen din!

Du kan alltid sammenligne deg med andre, men å legge skylda på at folk ( som har en grunn ) til å gå på Nav, blir bare for dumt.

Er du misfornøyd med ditt eget liv, gjør noe med det. Ikke skyld på andre!

Og husk: det finnes MANGE som jobber sånn som deg, med fulle dager osv, men som plutselig kan møte veggen. Da har de forøvrig opparbeidet seg rettigheter, så de kommer liksom ikke rett ut fra mor og far til dekket bord...

Innlegget ditt oser forakt over folk som trenger hjelp i ssårbare situasjoner. Bare vent til du selv sitter der en dag! Da må du ikke komme å be om hjelp, for du fikser jo alt selv, tror du...

Anonymkode: b9fb8...2e0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må sløse noe enormt om dere sliter når begge har fulltidsjobber.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjennomsnittslønna i Norge ligger på 43000 kr i mnd, så kanskje rundt 60000-65000 kr netto pr. mnd, for to personer? Det er veldig mye penger, selv om en har svindyr husleie eller huslån, stort studielån, bil, mat der begge spiser ute, osv. Tipper det enten er mye sløsing, eller at begge ikke er i 100% arbeid. 

Anonymkode: 48bf7...09b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke helt hvorfor folk tror det er så enkelt å gå på NAV? Man må jo bevise alt i hue og ræva, hele tiden. En kompis av meg hadde en arbeidsulykke, han ble lam fra brystet og ned, og hadde bare begrenset førlighet i armene. Han fikk arbeidsavklaringspenger i 5 år, for NAV trodde ikke helt på legene som sa at han var lam. Han ba om støtte til å omskolere seg, da yrket hans hadde vært kroppslig. Fikk avslag på å få ta utdanning, så han slang rundt i 4 år og fikk diverse tullekurs fra NAV, mens han måttte sende inn legeerklæringer hvert halvår for å bevise at han fortsatt var lam. Etter 5 år fikk han lov til å søke om 30% ufør, som betyr at NAV altså mener at han er 70% arbeidsfør, uten utdannelse, uten mulighet for å utøve yrket sitt, og uten å ville hjelpe han ut i arbeidslivet. 

Er det dette systemet dere mener alle bare får kastet ting etter seg fra?

Anonymkode: 9392e...72f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er helt enig med deg Ts!

Anonymkode: 70434...2a9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen friske mennesker som har det bra med seg selv går på nav frivillig. Det er alltid en grunn selv om den ikke er synlig. Det virker som flere tror at livet på AAP er en godt betalt fritid med alskens gleder. Det er det slettes ikke. Prisen man betaler for stønaden kan være høy. 

Anonymkode: 7f7f8...e52

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er alle disse snylterne og naverne, i ordets rette forstand, og hvor finner man dem? Jeg kjenner masse psykiatripasienter, fordi jeg er en selv, og alle er for sprø til å kunne fungere i arbeidslivet. Hva skal man sette dem til liksom? Hadde jeg vært leder for en bedrift, er det ikke en av dem jeg ville ansatt. Ikke med de harde kravene til effektivitet og oppmøte som er i yrkeslivet. Jeg ville ikke ansatt meg selv heller. 

Anonymkode: 7996c...2f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor er alle disse snylterne og naverne, i ordets rette forstand, og hvor finner man dem? Jeg kjenner masse psykiatripasienter, fordi jeg er en selv, og alle er for sprø til å kunne fungere i arbeidslivet. Hva skal man sette dem til liksom? Hadde jeg vært leder for en bedrift, er det ikke en av dem jeg ville ansatt. Ikke med de harde kravene til effektivitet og oppmøte som er i yrkeslivet. Jeg ville ikke ansatt meg selv heller. 

Anonymkode: 7996c...2f6

Det blir påstand mot påstand som regel. Jeg snakket med ei venninne for noen år siden, hvor hun påsto at en kar bare gikk å navet, men spurte hvordan hun var sikker på det. "Jeg ser jo det" var det eneste svaret jeg fikk.

Virker også som at når man er sur på en person som får penger av nav, så er han/hun naver. 

Finnes også de som sier rett ut at de er det, noen for å provosere, andre fordi de har gitt opp å forklare og noen fordi de faktisk gjør det. Aldri godt å vite:fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 13.6.2016 at 7.08, AnonymBruker skrev:

Jeg skulle så ønske dere som sitter med hånden godt begravd nede i NAV posen og forsyner dere visste hvordan det var for resten av oss som bidrar til den. 

Jeg ønsker ikke å henge ut dere som faktisk er syke og trenger hjelp, dette innlegget er rettet mot dere som fint kunne jobbet, men velger å la være. 
 
Jeg står opp hver morgen kl 4:30 for å komme meg til toget kl 6. Der sitter jeg frem til 7:40 for å kunne være på jobb 8. Jeg er aldri hjemme før 19. 
Jeg har i tillegg deltidsstilling på et eldrehjem for å få alt til å gå rundt da jeg ikke får feriepenger i år. 
Hvorfor gidder jeg dette?
Jeg var nyutdannet i fjor og en krise situasjon i Norge har oppstått med tanke på jobb. Jeg søkte over 300 jobber og fikk meg en to timer unna der jeg bor. Jeg kunne selvsagt ikke takke nei, som mange andre kanskje ville gjort. 
 
Samboer jobber også fullt og mye overtid. Det er mange kvelder hvor vi nesten ikke ser hverandre og vi er så sliten at det er et under at vi husker å dusje. DET er slitsomt å jobbe fulltid og det er kjipt når lønnen kommer at den holder akkurat. Det er dager jeg skulle ønske jeg kunne ligge i senga og gjøre ingenting, men sånn fungerer det ikke. 
 
Jeg har så mange rundt meg som spør meg hvorfor jeg gidder? Jeg kan jo bare gå på NAV. Det er skremmende mange som syntes det er helt greit å være avhengig av NAV når de fint kan jobbe. NAV er ikke en pengepose med ubegrensede midler. Dere som får ytelser derifra uten at dere egentlig trenger det TAR fra noen som virkelig trenger det. 
 
Hvor givende er det å aldri være en del av samfunnet? Hvor givende er det å alltid snylte på andre? Får du/dere ikke dårlig samvittighet? 

Anonymkode: fdade...281

For noe tull! Hvis dere som to voksne i fulltidsstillinger ++ ikke klarer å få det til å gå mer enn akkurat rundt, lever dere langt over evne, eller bor langt over evne. Ergo selvvalgt situasjon! 

Anonymkode: 6fb41...d79

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som litt misunnelse fordi de tror vi har det bra. Jeg tror egentlig at TS ikke vil bytte det å være møkke borte vekke i svarteste skauen med ugjevne mellomrom, med sine egne karrieremuligheter, når hun bare får tenkt seg om. Konjunkturene i arbeidslivet svinger nok oppover igjen før eller senere, og TS kan da få flere valg innen yrkeslivet. Jeg for min del sitter nå her, evig singel, og prater med stemmene i hodet mitt mens jeg tar meg i tilbakefall på tvangsritualene. Forteller man slikt til folk? Nei, bare til psykologen, for ikke å skremme vettet av omgivelsene. Tror noen at jeg er en snylter? Sikkert, for litt får jeg jo gjort om dagene, og er blid siden jeg simulerer friskere enn jeg er. Slik er det nok for mange, bare på andre måter. Det er både gøy og helt forferdelig. Ja, og så prater jeg fornuftig slik at folk glemmer at jeg er syk, og konstant forlanger og forventer for mye av meg. Det er en del av simuleringen. Og sånn går no dagan. Skal ta meg en løpetur i morgen, og se om jeg blir mer stabil av det. Da tror nok nabokjerringene jeg jogger forbi huset til at jeg er friskere enn jeg er. De skulle ha vist :heks: Jeg ser av det jeg skriver at jeg bør bestille meg en terapitime fort som fy. Hvem er de neste vi skal ha fordommer mot på KG? Lista begynner å bli tom nå. 

Anonymkode: 7996c...2f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 13.6.2016 at 7.28, daemonia skrev:

Hvis pendlertiden er så lang så flytt nærmere jobben da og slutt å klag på hvor tøft du har det som må jobbe fullt. 

Jeg skal si deg det at jeg skulle gitt hva som helst for å ha stabil inntekt og 100% jobb, men her jeg bor er det dobbelt så mange søkere som stillinger. Det er et forbanna lotteri. 

Så hvorfor flytter ikke DU da?

Anonymkode: 99cf9...981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 13.6.2016 at 7.51, daemonia skrev:

Flott det at du har jobbet som vaskehjelp. Det har jeg også. På den tiden det var ledige stillinger som vaskehjelp. Nå er det ikke det. 

Ikke? Jeg fant en hel drøss på finn.no

Anonymkode: 99cf9...981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så hvorfor flytter ikke DU da?

Anonymkode: 99cf9...981

Det har jeg allerede forklart. 
Ikke det at du gidder å forstå hva som står :) 

Korte trekk: 
Jeg kan ikke ta ungene med meg og flytte langt fra min fraseparerte mann. Det er ikke lov å gjøre det unødvendig vanskelig for ham og barna å holde god kontakt (jo, det er en ting. Ekssvigerinne fikk nesten et helvete når hun flyttet 3 timer unna barnefar!), og det er heller ikke bare til å ta med eldste fra alt det kjente pga en sårbarhet som ligger i bunn etter den voldelige og manipulerende biologiske faren.  

Noe mer du lurte på? 
Eller skal du bare være frekk og se ting svart/hvitt? 
Ikke jeg som har klaget på pendlertid her. Det jeg klaget på var TS sin frekke ovenfra/ned holdning :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke? Jeg fant en hel drøss på finn.no

Anonymkode: 99cf9...981

Hvor da? 
Ikke her jeg bor i hvert fall. Og hvor jeg bor skal du drite i ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, daemonia skrev:

Hvor da? 
Ikke her jeg bor i hvert fall. Og hvor jeg bor skal du drite i ;)

 

Man forstår meget lett at du er et oppegående og reflektert menneske.

Anonymkode: daf44...b39

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man forstår meget lett at du er et oppegående og reflektert menneske.

Anonymkode: daf44...b39

Og det sier du på grunnlag av at du har funnet vaskejobber som er lokalisert et helt annet sted enn hvor jeg bor som svar på min kommentar 3 sider lengre frem.  Og nei, jeg hadde aldri flyttet til andre kanten av landet for å vaske toaletter... 

Som jeg sa: KG er som bygdedyret. Alle vet mer og kjenner en bedre enn hva man gjør selv :skratte:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, daemonia skrev:

Og det sier du på grunnlag av at du har funnet vaskejobber som er lokalisert et helt annet sted enn hvor jeg bor som svar på min kommentar 3 sider lengre frem.  Og nei, jeg hadde aldri flyttet til andre kanten av landet for å vaske toaletter... 

Som jeg sa: KG er som bygdedyret. Alle vet mer og kjenner en bedre enn hva man gjør selv :skratte:

 

Du bekrefter det jeg nettopp sa...reflektert og oppegående.

Ps: Jeg har aldri nevnt et ord om noen vaskejobber lokalisert noe sted. Pga din oppegåendehet har du selvfølgelig tatt meg for en annen.

Anonymkode: daf44...b39

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du bekrefter det jeg nettopp sa...reflektert og oppegående.

Ps: Jeg har aldri nevnt et ord om noen vaskejobber lokalisert noe sted. Pga din oppegåendehet har du selvfølgelig tatt meg for en annen.

Anonymkode: daf44...b39

Huff ja, jeg er dum som et brød som ikke tar til meg frekkheter fra anonyme på nett :)

Beklager at jeg gjorde noe så grusomt som å forveksle deg med en annen. Kanskje ikke så rart når du svarer på en kommentar som er et svar til noen andre. Fort gjort det nemlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...