Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da har jeg spart opp 100000 som skal gå til et dritt lån jeg tok opp for mange år siden. Har hatt nesten 200000 i forbrukslån, nå kan jeg betale ned å være gjeldsfri :) er sååå stolt av meg selv. Nå kan jeg endelig spare til meg selv. 5000 hver måned. 

Anonymkode: 8fab8...eb5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Oi. Tenk så mye penger du har kastet bort på å spare pengene og ikke la de gå direkte til lånet.

Anonymkode: 632d4...417

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Oi. Tenk så mye penger du har kastet bort på å spare pengene og ikke la de gå direkte til lånet.

Anonymkode: 632d4...417

Det har kanskje vært dumt, men uansett.. Nå har jeg klart å spare det opp :) i morgen skal jeg betale det ned :) jeg er fornøyd 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Javel, så bra for deg da. Gratulerer, du har tydeligvis ingen venner å skryte til så du må skryte til alle på KG i stedet.

Anonymkode: c341f...7e2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Javel, så bra for deg da. Gratulerer, du har tydeligvis ingen venner å skryte til så du må skryte til alle på KG i stedet.

ingen av mine venner som vet jeg har hatt penge problemer!

• Liker 1
Skrevet

Gratulerer! Det må være deilig å få vekk gjelden.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

OK, men hvorfor følte du for å dele dette egentlig? Innlegget ditt gir meg ingen ting liksom. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da har jeg spart opp 100000 som skal gå til et dritt lån jeg tok opp for mange år siden. Har hatt nesten 200000 i forbrukslån, nå kan jeg betale ned å være gjeldsfri :) er sååå stolt av meg selv. Nå kan jeg endelig spare til meg selv. 5000 hver måned. 

Flott! :) Gratulerer! :blomst:

Anonymkode: fdee2...cf2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Flott! :) Gratulerer! :blomst:

Takk ☺️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner den følelsen! :) Den er god. Jeg har selv hatt forbrukslån, 150.000,- da det var som mest, og en dag bestemte jeg meg for at det var nok. Betalte store avdrag hver mnd i et par år. Så kom det til slutten på det... da jeg betalte det ned med skattepengene mine det året jeg ble ferdig....følelsen var ubetalelig. Jeg hadde 17.100,- igjen på lånet, og fikk 17.000,- igjen på skatten.... måtte altså legge til en hundrelapp den siste måneden, og så var jeg endelig gjeldfri! Herregud som jeg pustet lettet ut!

Nå er kunsten for deg å IKKE skli utpå igjen og ta opp ny(e) forbrukslån eller fylle Mastercard-kortene på nytt. Jeg har greid det helt fint i de to årene som er gått siden jeg ble gjeldfri. Nå har jeg kadaverdisiplin på økonomien min:-) Jeg bruker fremdeles Mastercard når jeg betaler for noe på nett, MEN jeg bruker det aldri for mer enn hva jeg har råd til å betale I SIN HELHET når fakturaen kommer. Aldri noe som utsettes til neste måned, hele beløpet betales til forfall. 0,- i renter da.

Lykke til videre med deg og IKKE skaff ny gjeld nå! :laugh:

Anonymkode: 32cd3...d91

• Liker 1
Skrevet

OK, men hvorfor følte du for å dele dette egentlig? Innlegget ditt gir meg ingen ting liksom. 

Det handlet ikke om deg men om TS. Du virker jo bare uggen og sur. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer, så deilig! Men har du seriøst spart opp 100.000 på sparekonto som du nå skal betale ned forbrukslånet med? (hvorfor?):klo:

Anonymkode: 8018a...933

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ingen av mine venner som vet jeg har hatt penge problemer!

Så fint at du deler din glede med oss! :)

Du inspirerer også andre ved å fortelle dette :Nikke: og det er bra

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

🙂

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner den følelsen! :) Den er god. Jeg har selv hatt forbrukslån, 150.000,- da det var som mest, og en dag bestemte jeg meg for at det var nok. Betalte store avdrag hver mnd i et par år. Så kom det til slutten på det... da jeg betalte det ned med skattepengene mine det året jeg ble ferdig....følelsen var ubetalelig. Jeg hadde 17.100,- igjen på lånet, og fikk 17.000,- igjen på skatten.... måtte altså legge til en hundrelapp den siste måneden, og så var jeg endelig gjeldfri! Herregud som jeg pustet lettet ut!

Nå er kunsten for deg å IKKE skli utpå igjen og ta opp ny(e) forbrukslån eller fylle Mastercard-kortene på nytt. Jeg har greid det helt fint i de to årene som er gått siden jeg ble gjeldfri. Nå har jeg kadaverdisiplin på økonomien min:-) Jeg bruker fremdeles Mastercard når jeg betaler for noe på nett, MEN jeg bruker det aldri for mer enn hva jeg har råd til å betale I SIN HELHET når fakturaen kommer. Aldri noe som utsettes til neste måned, hele beløpet betales til forfall. 0,- i renter da.

Lykke til videre med deg og IKKE skaff ny gjeld nå! :laugh:

Anonymkode: 32cd3...d91

Så godt å lese. Jeg er veldig klar for å ikke komme i den fellen igjen. Jeg rota meg skikkelig inn i det når jeg begynte på skolen. jeg skal virkelig jobbe for å aldri havne der igjen. Godt å høre andre har klart det, for jeg skal også klare det ☺️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gratulerer, så deilig! Men har du seriøst spart opp 100.000 på sparekonto som du nå skal betale ned forbrukslånet med? (hvorfor?):klo:

ja det har jeg gjort. Kanskje veldig dumt, men nå et jeg så glad for at jeg har klart det. 

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du ikke makter å glede deg på andre sine vegne kan jeg anbefale deg å tenke gjennom om du skal la være å komme med sure oppgulp neste gang.

AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer men hvis du har brukt rundt 1 år og 8 måneder vil jo rentene ha løpt på og med vanlig rente på rundt 20-30% er jo dette 20-30 000. Hvorfor betalte du ikke bare underveis?

Anonymkode: d9649...246

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok, men hvorfor følte du for å dele dette da? 

Innlegget ditt gir i hvertfall meg ingen ting liksom.

Anonymkode: d81c1...fd1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi TS virker mindre smart når det gjelder økonomi.

Men, gratulerer :) Fint for deg.

Anonymkode: 2d418...85f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...