Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg er misfornøyd med kjørelæreren min og har rett og slett pint meg gjennom disse månedene. Hun blir fort irritert og kan rope når jeg kjører, dette er jo så klart veldig ukomfortabelt og det medfølger at jeg gruer meg til hver kjøretime. Itillegg når jeg er så nervøs for å kjøre med henne gjør jeg også en del merkelige feil som jeg ellers aldri gjør for jeg sitter strak som en pinne...  Hun skal også ha en annen elev med neste gang jeg kjører og det gjør ikke ting bedre akkurat, da får jeg vært fall presentasjon angst og gjør mye feil og det  ødelegger  jo kjempe mye, dette er en elev som også er veldig overlegen, svarer kort når jeg spør om noe og ser ned, smiler aldri men til kjørelæreren er han alltid så blid mot så skjønner jeg at han ikke er så interessert i å føre en samtale med meg...  Vi skal kjøre etter kart btw.

En gang jeg hadde foten på clutchen et par ganger kan kjørelæreren si " nå begynner jeg å bli lei av å si det der" med en sint stemme og sier ikke nå mer. Venninnen min har en helt annerledes kjørelærer, han er så rolig og snakker til henne på en rolig måte og gjør henne komfortabel når hun kjører + at hun trenger ikke kjøre med andre elever. Venninnen min advarte meg også mot henne for hun hadde fått en annen til å gråte og det gjor hun med meg også når hun kjefter så mye.

Uansett når jeg kjører med foreldrene mine kjører jeg kjempefint og rolig, er komfortabel og liker å kjøre bil og gjør så mye brae ting og da er det jo noe som ikke stemmer når jeg gjør så mye rare feil med kjørelæreren. 

Dere tenker sikkert at kjørelærere må være hard  for å få oss til å forstå trafikken men jeg syntes det ikke er vanlig å grue seg til kjøretimer???  Kan jeg bytte kjørelærer nå eller er det for sent? Håper på svar! Litt langt og sikkert en del skrivefeil men jaja

Anonymkode: ce4a7...01d

Skrevet

Det er litt vanskelig å svare på uten å vite om du har betalt for en pakke du ikke kan få refundert, om oppkjøring er rett rundt hjørnet osv.,  men det er klart at du kan bytte kjørelærer, du står selvsagt fritt til å selv velge hvem du vil kjøpe tjenester av. Hvorvidt du eventuelt får refundert noe, er en helt annen sak. Det er kanskje andre ansatte ved kjøreskolen, i så fall er det jo mulig å be om å få bytte kjørelærer til en annen som er ansatt ved skolen?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bytt kjørelærer!

Det der skal du ikke finne deg i.

Anonymkode: 0720c...4c9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, Musaleem skrev:

Det er litt vanskelig å svare på uten å vite om du har betalt for en pakke du ikke kan få refundert, om oppkjøring er rett rundt hjørnet osv.,  men det er klart at du kan bytte kjørelærer, du står selvsagt fritt til å selv velge hvem du vil kjøpe tjenester av. Hvorvidt du eventuelt får refundert noe, er en helt annen sak. Det er kanskje andre ansatte ved kjøreskolen, i så fall er det jo mulig å be om å få bytte kjørelærer til en annen som er ansatt ved skolen?

Nei hun har ikke sånne pakker... Oppkjøringen blir ikke i august siden det er fult. Det er en annen som leier oss henne men det blir nok ganske vanskelig å si til henne at jeg ikke vil kjøre oss henne mer... 

AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bytt kjørelærer!

Det der skal du ikke finne deg i.

Anonymkode: 0720c...4c9

Bra det ikke er jeg som overreagerer! Hehe...

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei hun har ikke sånne pakker... Oppkjøringen blir ikke i august siden det er fult. Det er en annen som leier oss henne men det blir nok ganske vanskelig å si til henne at jeg ikke vil kjøre oss henne mer... 

Det er ikke vanskelig i det hele tatt. Send henne en melding der du avbestiller neste time og si du ikke er interessert i å bruke hennes tjenester lengre.

Så finner du en god skole. Jeg ville også sendt inn klage til tilsynet, da får hun tilsyn og da får hun råd og tips om hvordan hun skal undervise.

• Liker 5
Skrevet (endret)

Enig med de andre her - det er bare å bytte før hun ødelegger mer for deg. Jeg hadde ikke orket å kjøre med et menneske som det der, heldigvis er min kjørelærer tålmodig og stort sett bare søt og snill. Anbefaler deg å få deg en sånn :tongue:

Endret av applestories
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger ikke å si noe som helst. Du kan bare la være å sette opp flere timer.

AnonymBruker
Skrevet

Bytt med en eneste gang.

Hilsen en som kjøre med en idiotalt for lenge fordi jeg var for feig til å bytte.

Anonymkode: a0271...bef

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, penny_ skrev:

Du trenger ikke å si noe som helst. Du kan bare la være å sette opp flere timer.

Ja vil heller sende melding enn å si det til henne ansikt til ansikt... Da blir hun sikkert sint eller bynner å forsvare seg selv me at alle kjørelærere er sånn..

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bytt med en eneste gang.

Hilsen en som kjøre med en idiotalt for lenge fordi jeg var for feig til å bytte.

Byttet du etterhvert da?? 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, amativeReflection skrev:

Det er ikke vanskelig i det hele tatt. Send henne en melding der du avbestiller neste time og si du ikke er interessert i å bruke hennes tjenester lengre.

Så finner du en god skole. Jeg ville også sendt inn klage til tilsynet, da får hun tilsyn og da får hun råd og tips om hvordan hun skal undervise.

Må jeg ikke bynne helt fra start da ettersom en annen kjørelærer ikke vet hva jeg har fullført og ikke..? Ja jeg må vel bite i det sure eple, bedre å sende meld enn å  si det til henne face2face hehee.... Blir hun sikkert å kjefte mer 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Må jeg ikke bynne helt fra start da ettersom en annen kjørelærer ikke vet hva jeg har fullført og ikke..? Ja jeg må vel bite i det sure eple, bedre å sende meld enn å  si det til henne face2face hehee.... Blir hun sikkert å kjefte mer 

Selvsagt må du ikke det. Du er vel enten på trinn 3 eller 4, og alt det obligatoriske trenger du aldri å ta igjen, men du kan trenge en ekstra time for å kartlegge hvor du ligger. Bortsett fra det fortsetter du fra der du er. 

• Liker 1
Skrevet

Hadde det akkurat som deg, TS. Fikk en mann som ble sint da jeg gjorde feil. Fikk kommentarer som "Ta deg sammen, a!", noe som gjorde at jeg gjorde flere og flere feil som jeg ellers aldri gjorde da jeg kjørte med faren min. Med faren min følte jeg meg trygg og komfortabel. Alt gikk automatisk da jeg kjørte med han, og jeg var følte meg sikker i kjøringen min. Da jeg kjørte med min kjørelærer, nølte jeg på hver minste avgjørelse, og var redd for å gjøre feil. Jeg gruet meg til hver eneste kjøretime at jeg følte meg kvalm flere dager i forveien. Han ødela selvtilliten min rett og slett. I starten av kjøretimene kunne han si: "Nå håper jeg at det går bedre denne timen enn din forrige time". Han ga meg unødvendig press, og jeg fikk en følelse på at jeg MÅTTE kjøre så å si perfekt. Til slutt fikk jeg så dårlig selvtillit at jeg begynte å gjøre tullefeil selv da jeg kjørte med faren min, og det merket vi begge.

Byttet til slutt kjørelærer, og fikk en hyggelig eldre mann (nærme pensjonist-alderen) som ga meg selvtilliten tilbake. Gjorde jeg feil, ga han meg kommentarer som: "Det er en grunn til at dette kalles øvelseskjøring, så jeg skal hjelpe deg med å bli flinkere på de områdene du sliter med". Han gjorde at jeg ikke var redd for å gjøre feil, og at jeg ikke lenger gruet meg til kjøretimene. Jeg ble mye flinkere med han som lærer, og det merket både jeg og faren min. Den nye kjørelæreren min var i godt humør hele tiden, og viste virkelig at han bryr seg om elevene sine. Da jeg besto oppkjøringen, var jeg både glad og trist. For det var trist å ikke skulle kjøre med han noe mer.

Kjørelæreren har alt å si. Jeg vil absolutt anbefale deg å bytte. Og ikke gi opp! Lykke til videre! :)

• Liker 3
Gjest Sisti
Skrevet

Husk at du betaler for en tjeneste, du er kunden, og DU bestemmer hva du er villig til å betale for. Det er ingen grunn til å holde ut med ei sur og tverr kjørelærer når det finnes så mange flinke og hyggelige. Det burde ikke være vanskeligere enn å bytte frisør, du bare lar vær å bestille flere kjøretimer og bestiller hos en annen. 

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du sier ingenting til kjørelæreren, du finner en ny kjøreskole og gjør avtale med den nye. Den nye kjøreskolen finner elektronsik alle dine vurderinger osv. Alt du har gjennomgått av opplæring skal ligge elektronisk. Spør nåværende kjørelærer deg om noe som helst ang. Bytting etter at du har byttet, så svarer du enten ikke eller du ber henne ringe en av foreldrene dine. 

Å bytte kjørelærer skal være like enkelt som å kjøpe en vare på en butikk. Vil du ikke handle hos Coop så g du til Rema eller noen andre. 

Anonymkode: f5e7a...4ef

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Byttet du etterhvert da?? 

Ja,men alt for seint. Jeg måtte bruke mange timer med den nye læreren på å legge bort den frykten/angsten som det forrige læreren hadde påført meg. Jeg kunne f.ekskjøre helt fint og feilfritt,men så fort jeg havnet på et sted/i en situasjon hvor jeg tidligere hadde fått kjeft og blitt kalt både en ene og den andre begynte jeg å gjøre feil. Pluss at jeg konstant tvilte på meg selv

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, kenpet skrev:

Hadde det akkurat som deg, TS. Fikk en mann som ble sint da jeg gjorde feil. Fikk kommentarer som "Ta deg sammen, a!", noe som gjorde at jeg gjorde flere og flere feil som jeg ellers aldri gjorde da jeg kjørte med faren min. Med faren min følte jeg meg trygg og komfortabel. Alt gikk automatisk da jeg kjørte med han, og jeg var følte meg sikker i kjøringen min. Da jeg kjørte med min kjørelærer, nølte jeg på hver minste avgjørelse, og var redd for å gjøre feil. Jeg gruet meg til hver eneste kjøretime at jeg følte meg kvalm flere dager i forveien. Han ødela selvtilliten min rett og slett. I starten av kjøretimene kunne han si: "Nå håper jeg at det går bedre denne timen enn din forrige time". Han ga meg unødvendig press, og jeg fikk en følelse på at jeg MÅTTE kjøre så å si perfekt. Til slutt fikk jeg så dårlig selvtillit at jeg begynte å gjøre tullefeil selv da jeg kjørte med faren min, og det merket vi begge.

Byttet til slutt kjørelærer, og fikk en hyggelig eldre mann (nærme pensjonist-alderen) som ga meg selvtilliten tilbake. Gjorde jeg feil, ga han meg kommentarer som: "Det er en grunn til at dette kalles øvelseskjøring, så jeg skal hjelpe deg med å bli flinkere på de områdene du sliter med". Han gjorde at jeg ikke var redd for å gjøre feil, og at jeg ikke lenger gruet meg til kjøretimene. Jeg ble mye flinkere med han som lærer, og det merket både jeg og faren min. Den nye kjørelæreren min var i godt humør hele tiden, og viste virkelig at han bryr seg om elevene sine. Da jeg besto oppkjøringen, var jeg både glad og trist. For det var trist å ikke skulle kjøre med han noe mer.

Kjørelæreren har alt å si. Jeg vil absolutt anbefale deg å bytte. Og ikke gi opp! Lykke til videre! :)

Takk for langt svar! Akkurat sånn du beskriver det har jeg det nå med kjørelæreren. Jeg skal få prøvet  å bytte men jeg håper ikke foreldrene mine blir alt for sur hehe. Tusen takk :D

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja,men alt for seint. Jeg måtte bruke mange timer med den nye læreren på å legge bort den frykten/angsten som det forrige læreren hadde påført meg. Jeg kunne f.ekskjøre helt fint og feilfritt,men så fort jeg havnet på et sted/i en situasjon hvor jeg tidligere hadde fått kjeft og blitt kalt både en ene og den andre begynte jeg å gjøre feil. Pluss at jeg konstant tvilte på meg selv

Åh utrolig kjipt. Kjenner meg igjen der! Dumt at de fiinnes sånne kjørelærere men det er vel som alt annet. Noen er hyggelige og andre ikke.

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Sisti skrev:

Husk at du betaler for en tjeneste, du er kunden, og DU bestemmer hva du er villig til å betale for. Det er ingen grunn til å holde ut med ei sur og tverr kjørelærer når det finnes så mange flinke og hyggelige. Det burde ikke være vanskeligere enn å bytte frisør, du bare lar vær å bestille flere kjøretimer og bestiller hos en annen. 

Helt enig med deg, bare synd jeg ikke byttet tidligere. Men det er vel kanskje mer profesjonelt å møte henne å si det, føler det blir litt kort å bare sende en melding selv om det såklart er enklere når jeg ikke vil møte henne. Når jeg bytter må den nye kjørelæreren ha oversikt hva jeg har vært igjennom og bare det er sikkert et styr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...