Gå til innhold

Hva ville dre gjot med "venninner" som oppføer seg sånn? :(


CatFighter

Anbefalte innlegg

Okei saker er den at jeg er grådig lei av et par veninner. Men føler liksom jeg har for få venninner til å bare kutte de ut også. Er nok den personen som gir folk mange sjanser men nå kjenner jeg bare jeg er møkkalei.

Venninne 1 ) Ble kjent med henne for litt under 1 år siden gjennom en kristen menighet. Jeg fikk etter hvert dårlig erfaring med denne menigheten, noe hun også ga uttrykk for overfor meg at hun også hadde men hun valgte å bli likevel. Vi har møttes nokså regelmessig gjennom ca et halvt år nå men har jo skjønt nesten hele veien at hun har litt dårlige sosiale antenner eller hva jeg skal kalle det. Eks: hun ba meg ut på bursdagen sin og forventa at jeg betalte selv for den felles maten vår. Jeg sa selvsagt ikke noe på det så hun skjønte nok ikke at jeg reagerte noe på dette. Eks Hun prater alltid mye om seg selv, det er forsovet helt greit det, men hun prater bare ikke mye om seg selv hele tia men skryter av seg selv hele tia. Det går ut på alt fra de ekstremt gode karakterene sine på avsluttende eksamener nå til hva læreren og treneren har sagt om henne. Hun høster hele tia komplimenter fra meg ( aner jo ingenting omhun er sånn rundt andre også ) men jeg kan ikke huske å ha fått en eneste kompliment fra henne noen gang.

De siste ukene har vi ikke fått møttes fordi hun enten har avlyst i siste liten,det har kommet noe i veien for henne eller det har rett og slett ike passa for henne. Hun har det med å si hun skal kontakte meg senere/ neste uke og da skjer det kanskje helt påslutten av uka. I tillegg forventer hun nok at jeg har mer tid og dermed skal innrette meg etter henne. I dag toppa det seg når vi hadde avtalt å møtes til et bestemt kl.slett og sted. Jeg spurte til og med for sikkerthets skyldigår kveld om hun var sikker på at det passa og det var hun. Men så på morgenen vil hun forandre kl.slett og jeg svarte at detvargreit. Men så fårjeg ny mld om at hun vil forandre både til et helt annet sted å møtes og helt annet kl.slett igjen. Da satte jeg ned foten og sa at det ikke gikk og at jeg også måtte planlegge dagen min. Da kom hun bare med den at hun skulle kontakte meg senere.

Nå frister det faktisk ikke å svare henne mer. Jeg hadde holdt av hele ettermidagen til henne og satt klokka på vekk for å ordne meg før jeg skulle møte henne og dermed stått oppfør jeg faktisk var utsovet. Skal også sies at hver gang vi har møttes så kan hun max 1-2 timer før det er alltid hun som avbryter og skal videre eller treffe noen andre. Hun har dumpa meg ofte til fordel for andre som jeg vet hun har avtalt med lenge etter vi har lagd avtale. I dag var visst grunnen til den mange-ganger forandringen av avtalen med meg ( som til slutt endte med atvi ikke fikk møttes i dag som avtalt likevel ) at hun skulle trene også var det et treff i den menigheten som visst begynte tidligere enn det pleide.Dette var selvsagt mye viktigere enn meg. Jeg prioriterer selv ikke på denne måten.

Hva ville dere gjort og hva kan dette komme av?? :( Er hun for vant ti l at jeg kan at hun bare regner med alt er greit for meg? Er helt rådvill. Hvordan ville dere tolka sånn adferd?

 

Endret av CatFighter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, CatFighter skrev:

Åja, hyggelig du var da. Takk for Det seriøse svaret

Jeg skjønner ikke logikken, det tar deg tre minutter å legge inn avsnitt. Vi vil jo bruke evigheter på å lese siden du ikke gidder å skrive det på en fornuftig måte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mattis
1 minutt siden, CatFighter skrev:

Åja, hyggelig du var da. Takk for Det seriøse svaret

Jeg gadd ikke lese hele når alt er i en blokk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HappyWaffle

Rediger inn avsnitt så skal jeg lese det. Det blir faktisk for slitsomt for øynene uten 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe wow. Men det er skikkelig vanskelig å skrive her inne. Bokstavene vil nesten ikke komme frem når jeg trykker og jeg orker ikke skrive alt om igjen du perfekte. Så jeg får ikke lagt inn noe eller redigert noe om igjen i innlegget nå. Er første gang jeg har data på flere år også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fryktelig slitsomt å lese uten avsnitt, men jeg gjorde mitt beste. Hvor har du skrevet om den andre venninna, det står at det er to, men jeg finner bare tekst om en?

Ville sagt til venninna at jeg ikke gidder å bli nedprioritert lenger, og at jeg ikke vil lage avtaler hvis hun bare skal avlyse i siste liten. Vet ikke hva du skal gjøre med at hun skryter av seg selv, men slutt å gi henne så mange komplimenter, kanskje hun skjønner det da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Rosaboble15 og takk for de som leser. Det er frykteli vanskelig for tastaturet funker ikke her bruker 15 sec på 1 ord. Sorry. De som ikke orker lese det forstår jeg det. Sorry men jeg orka ikke skrive om venninne 2 for det hadde tatt meg en ny halvtime og pekefineren banka for jeg må trykke så hardt ned på tastaturet for å få frem ord.

Ja, men er liksom nesten litt frekt å ikke gi henne komplimenter for det blir det natrlige replikken å svare henne når hun sier hele tia sånn skryte ting av seg selv. Blir nesten dårlig stemning om jeg da repliserer "Ja mhm" når hun nettopp har sagt at kjøreæreren hennes hadde sagt til henne at hun var den beste og flinkeste og smarteste han noensinne hadde vært borti. uff vanskeli dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk lest teksten din fint uten avsnitt.

Dette virker ikke som noen god venninne, etter mitt skjønn, og dere har kort fartstid sammen, kun 1 år. Det vil derfor ikke være det aller største tapet av deg å ikke ha noe kontakt med henne noe mer. Ekte venninner skal backe hverandre opp, støtte hverandre og relasjonen bør jo helst være slik at begge "ser" hverandre. Jeg føler at du er ganske usynlig for henne, også når dere treffes. Nei, ikke bruk så mye energi på dette, du, du vil finne deg nye venninner. Meld deg på noe kurs eller noe frivillighetsarbeid, der er det lett å treffe nye mennesker. Gå videre, du kan ikke forandre henne, kun deg selv! Jeg heier på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, FayFerner skrev:

Jeg fikk lest teksten din fint uten avsnitt.

Dette virker ikke som noen god venninne, etter mitt skjønn, og dere har kort fartstid sammen, kun 1 år. Det vil derfor ikke være det aller største tapet av deg å ikke ha noe kontakt med henne noe mer. Ekte venninner skal backe hverandre opp, støtte hverandre og relasjonen bør jo helst være slik at begge "ser" hverandre. Jeg føler at du er ganske usynlig for henne, også når dere treffes. Nei, ikke bruk så mye energi på dette, du, du vil finne deg nye venninner. Meld deg på noe kurs eller noe frivillighetsarbeid, der er det lett å treffe nye mennesker. Gå videre, du kan ikke forandre henne, kun deg selv! Jeg heier på deg!

Takk skal du ha Settetr pris på svar. Dessverre har jeg mer eller mindre kort fartstid med de fleste jeg kjenner. Gikk ikke vgs så de fleste, nærmest alle av de relativt få jeg kjenner er relasjonen max 2 år gammel. Jeg er 21 nå.Har ikke lykkes noe særlig føler jeg på den fronten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, CatFighter skrev:

Takk skal du ha Settetr pris på svar. Dessverre har jeg mer eller mindre kort fartstid med de fleste jeg kjenner. Gikk ikke vgs så de fleste, nærmest alle av de relativt få jeg kjenner er relasjonen max 2 år gammel. Jeg er 21 nå.Har ikke lykkes noe særlig føler jeg på den fronten

Men du må ikke gi opp vet du!! Det er mange av oss som har hatt det vanskelig med vennskap, både tidligere i livet og senere i det ordentlige livet. Sånn er det å være menneske. Mitt råd til deg er å melde deg på frivillighetsarbeid! Jeg har både hørt om og lest at der knyttes gode vennskap lett. Og med vennskap som ikke er gode, som den venninnen du skriver om, så må du følge hjertet ditt, ikke tenk at du må beholde henne bare for å ha noen. Da får du det ikke godt med deg selv. Et annet råd; smil masse til verden, og det er karma vettu,- du får godhet kastet tilbake på deg som en bomerang!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...