AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #1 Skrevet 8. juni 2016 Det er like før det klikker for meg. Jeg har så fet hud, at bare noen få minutter etter at jeg har renset huden, så blir den fet. Det legger seg et tykt lag med olje på huden og uansett hvor mange ganger jeg blotter huden i løpet av en dag, så blir det fettete igjen. Jeg bruker La Roche Posay Effaclar serien, har tidligere slitt kraftig med akne men går nå på Tetracyclin. Er hallveis i kuren og har heldigvis minimalt med kviser, en og annen her og der når tante rød er på besøk. Jeg bruker tykk fuktighetskrem om natten, men merker ikke noe forskjell fra når jeg ikke brukte det tidligere. Like jævlig hud uansett. Dette er utrolig plagsomt. Ingen pudder eller primere hjelper, så jeg kommer ikke til å investere i enda flere typer. Har prøvd ekstremt mange men ingenting holder oljene i sjakk. Sminken min "forsvinner" i løpet av noen få timer. Jeg trenger råd. Føler meg skitten og ekkel pga dette oljete laget på huden som ALDRI forsvinner!!! Det er kanskje borte noen minutter etter jeg har blottet huden, så glinser jeg igjen. Anonymkode: 81b43...b23
Bloodless Skrevet 8. juni 2016 #2 Skrevet 8. juni 2016 Har dessverre ingen gode råd, men er i samme båt. For min del kom det etter p-pilleslutt, så nå orker jeg ikke mer og begynner igjen. Det er forferdelig frustrerende. Elsker å sminke meg, men det er jo ingen vits når det bare sklir av, liksom.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #3 Skrevet 8. juni 2016 2 minutter siden, Bloodless skrev: Har dessverre ingen gode råd, men er i samme båt. For min del kom det etter p-pilleslutt, så nå orker jeg ikke mer og begynner igjen. Det er forferdelig frustrerende. Elsker å sminke meg, men det er jo ingen vits når det bare sklir av, liksom. Jeg sluttet på p-pillene mine for ikke så lenge siden selv, men jeg kan ikke huske om dette er grunnen.. Men der sa du noe. Hmm. Har alltid slitt med fet hud men ikke så ille som det er nå. Anonymkode: 81b43...b23
Arya2000 Skrevet 8. juni 2016 #4 Skrevet 8. juni 2016 hadde sånn hud i 20 årene, ble bedre når jeg bikka 35. Ja også kan jeg anbefale elixir produktene, eneste som har funka. er fremdeles litt blank men ikke i nærheten av sånn som før. fordelen er at rynkene kommer senere hvis det er noen trøst.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2016 #5 Skrevet 9. juni 2016 Ingen som har noen gode råd, tips etc?? Anonymkode: 81b43...b23
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2016 #6 Skrevet 9. juni 2016 Prøv og drikk masse vann, 3 liter per dag. Se om det hjelper. Det har hjulpet meg før når jeg har slitt med veldig fet hud i perioder. Ellers vil jeg ikke anbefale Tetracyklin mot kviser, det forstyrret min tarmflora og jeg er ganske sikker på at det er grunnen til at jeg har irritabel tarm i dag. Kvisene kommer tilbake når kuren er over, så det er ikke verdt å risikere en ødelagt tarm for. Anonymkode: 0b4b3...396
Mayumie Skrevet 10. juni 2016 #7 Skrevet 10. juni 2016 (endret) Har selv slitt med samme problem siden tenårene og har prøvd det meste av rens og produkter, aldri noen kur. Var temmelig lei av at sminke aldri holdt seg bra og begynte å gli vekk fra ansiktet selv om jeg brukte primer. Har begynt å bruke rens fra MD Formulations for fet hud sammen med skrubben deres og en god mattende fuktighetskrem fra Decléor i ca. 1 mnd nå og huden min har aldri vært så bra før! Det dukker opp en kvise eller to her og der men huden er nesten ikke fet og sminken holder seg på plass gjennom hele dagen selv uten primer. Noe man være nøye med er å smøre seg på dagen etter rens med solfaktor i ansiktet da rensen inneholder syre. Jeg synes Clinidrem spf25 sin solkrem er suveren da den er gelbasert noe som er heldig for fet hud. Kanskje dette kan hjelpe deg? :-) Endret 10. juni 2016 av Mayumie
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #8 Skrevet 10. juni 2016 Hvaslags fett spiser dere med fet hud? Har opplevd når jeg har spist noe med palmeolje i, eller potetchips, at det legger seg som et fett lag utenpå huden med èn gang. Anonymkode: efe8f...ee9
pandabear Skrevet 10. juni 2016 #10 Skrevet 10. juni 2016 Kan faktisk være at huden din trenger fukt, og at den derfor produserer olje. Ta en hudananalyse. Da får du råd om hva slags produkter du bør kjøpe. Henger selvsagt ikke kjøpe fra det stedet du er å tar testen. 1
_Aries Skrevet 10. juni 2016 #11 Skrevet 10. juni 2016 5 minutter siden, pandabear skrev: Kan faktisk være at huden din trenger fukt, og at den derfor produserer olje. Ta en hudananalyse. Da får du råd om hva slags produkter du bør kjøpe. Henger selvsagt ikke kjøpe fra det stedet du er å tar testen. Dette. Oppsøk en hudpleier og få vite hvilken hudtype og tilstand du har. Lett å ta feil når det gjelder dette, og dersom man bruker feil produkter kan det blir verre. Det er også lurt å finne ut hvilke produkter hun vil anbefale for din hud. Du trenger ikke å kjøpe dem, men lurt å finne noe lignende med de samme virkestoffene etc. 1
pandabear Skrevet 10. juni 2016 #12 Skrevet 10. juni 2016 29 minutter siden, _Aries skrev: Dette. Oppsøk en hudpleier og få vite hvilken hudtype og tilstand du har. Lett å ta feil når det gjelder dette, og dersom man bruker feil produkter kan det blir verre. Det er også lurt å finne ut hvilke produkter hun vil anbefale for din hud. Du trenger ikke å kjøpe dem, men lurt å finne noe lignende med de samme virkestoffene etc. Og som Aries sier, det er forskjell på hudtype og hustilstand. Hudtypen er den samme mens hudtilstanden ofte kan forandre seg
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2016 #13 Skrevet 11. juni 2016 Har oppsøkt hudpleier. Fikk beskjed om at jeg hadde tørr hud og fikk produkter som ga meg en million kviser og nå er jeg full i arr. Holdt på med produktene i nesten ett år før jeg innså at jeg måtte droppe dem. Huden min ble aldri mindre fet. Har kastet bort iallefall 20,000,- på produkter som ikke har fungert overhodet!!!! Anonymkode: 81b43...b23
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå