Gå til innhold

Venninne som ofte kommer med små stikk på mitt utseende


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Teite kommenterer fortjener teite svar? Kanskje det får personen til å tenke over hva hun kommenterer?  

«Du har grønt hår»

- «Ja, jeg stod mellom grønt eller rosa, men så valgte jeg grønn fordi jeg tenkte at rosa blir litt for sukkerspinn.» 

«Du har litt oppstoppernese du»

- Takk for påminnelsen. Speilet mitt har knust, så jeg hadde nesten glemt det...»

Eller du kan snu det til et kompliment:

«Du er så hvit i huden»

- «Åh takk, jeg har fått så mange komplimenter for porselenshuden min i det siste!» 

 

Alternativt kan du bare følge et at de mange rådene over her, som har mindre risiko for å høres passiv-aggressive ut. 😄
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Solar Nebula skrev (9 timer siden):

Teite kommenterer fortjener teite svar? Kanskje det får personen til å tenke over hva hun kommenterer?  

«Du har grønt hår»

- «Ja, jeg stod mellom grønt eller rosa, men så valgte jeg grønn fordi jeg tenkte at rosa blir litt for sukkerspinn.» 

«Du har litt oppstoppernese du»

- Takk for påminnelsen. Speilet mitt har knust, så jeg hadde nesten glemt det...»

Eller du kan snu det til et kompliment:

«Du er så hvit i huden»

- «Åh takk, jeg har fått så mange komplimenter for porselenshuden min i det siste!» 

 

Alternativt kan du bare følge et at de mange rådene over her, som har mindre risiko for å høres passiv-aggressive ut. 😄
 

 

Ha, ha....kan hende passivt aggressivt er det som fungerer best her da 😆. Eller så bare er hun sånn...tar ikke innover seg hvor negativt det påvirker. Men takk for svar ❤️

Anonymkode: 60203...176

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/8/2016 at 3:05 PM, Guest HappyWaffle said:

Gi tilbake med samme mynt å se hvor fornøyd hun blir. Hvis hun blir sur så kan du bare si at det er jo sånne kommentarer du får så da tenkte du det var greit å si sånt du å 

Da forsterker du bare hennes oppførsel. Ta det opp med henne at du ikke aksepterer negative kommentarer på hvordan du eller andre ser ut. Det kommer nok av at hun prater slik til seg selv desverre( og kanskje er vokst opp med det). Prøv også å gi deg selv kompliment foran henne. En venninne av meg gjorde dette på ungdomsskolen, og jeg syntes først det var en utrolig selvgod ting å gjøre, før jeg plutselig en dag( og ettr endel utvikling sikkert) lærte at det er fantastisk og revolusjonerende å være sin egen beste venn

Anonymkode: e15a6...404

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.6.2016 den 14.54):

Hei 

Jeg er ei jente som har et helt greit selvbilde når det kommer til eget utseende. 

Jeg har dog ei god venninne (vi kaller henne Kirsten) som noen ganger kan være litt vel frempå når det kommer til kommentarer på utseendet mitt. Eksempelvis, jeg liker å komplimentere mine venninner, når de ser fine ut og jeg ønsker at de skal få vite det 

Jeg har gitt komplimenter til Kirsten mange ganger, men hun har aldri som jeg kan huske noen gang gitt meg et kompliment. For et par uker siden var vi ute og spiste, og da vi traff hverandre kommenterte hun at jeg 'var hvit som et spøkelse i ansiktet', og at 'håret mitt så grønt ut'. Hun har tidligere indirekte kommentert at jeg har litt 'oppstoppernese' og at jeg bare har 'et helt normalt utseende'.

Jeg mener, jeg tar meg ikke direkte nær av det altså! Men samtidig må jeg innrømme at jeg synes det har begynt å bli litt u-koselig med sånne små kommentarer. Jeg mener, jeg har ikke oppstoppernese og grønt hår, det veit jeg ;) Og det kunne ha vært verre! Men jeg foretrekker likevel at venninner ikke kommenterer små-'negativt' på hvordan andre ser ut. Jeg mener IKKE at det er negativt å hverken ha oppstoppernese eller være lys i huden, men sånne kommentarer har ingen rett til å plapre ut med, egentlig..

Hva synes dere jeg kan gjøre? :) Konfrontere henne neste gang hun sier noe? :) Takk for alle konstruktive svar!

Anonymkode: 449f9...9f5

Har osgå en venninne som er sånn... hun forteller meg at jeg ser helt normalt pent ut og det gjør hun også - flølr meg jo litt dum da, for med det tenker jeg hun egentlig mener at jeg ikke er så pen og hun kommenterer hele tiden på vekten til folk... og da lurer jeg på hva hun tenker om meg, Om jegf..ejs har mensen eller noe eller på dager jeg bare føler meg oppblåst så legger hun merke til det og glor for så å le litt for seg selv. 

Har nylig vrt hos tannlegen og fått tennene bleket og jeg sier det til henne, fordi da ville jeg jo ha en tilbakemelding på hvordan jeg så ut og hun svarer  "hvitere tenner og lagt på seg litt" så ler hun litt.. akkurat som om det skulle vre morsomt og da må jo jeg smile tilbake og le av det samme... 

Tror muligens din vennine er litt narssisist .. Jeg beholder min fordi jeg ser det positive i vennskapet, og fordi jeg ikke har så mange venner så da får det bare vre tenker jeg.

Anonymkode: e5db2...51c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har osgå en venninne som er sånn... hun forteller meg at jeg ser helt normalt pent ut og det gjør hun også - flølr meg jo litt dum da, for med det tenker jeg hun egentlig mener at jeg ikke er så pen og hun kommenterer hele tiden på vekten til folk... og da lurer jeg på hva hun tenker om meg, Om jegf..ejs har mensen eller noe eller på dager jeg bare føler meg oppblåst så legger hun merke til det og glor for så å le litt for seg selv. 

Har nylig vrt hos tannlegen og fått tennene bleket og jeg sier det til henne, fordi da ville jeg jo ha en tilbakemelding på hvordan jeg så ut og hun svarer  "hvitere tenner og lagt på seg litt" så ler hun litt.. akkurat som om det skulle vre morsomt og da må jo jeg smile tilbake og le av det samme... 

Tror muligens din vennine er litt narssisist .. Jeg beholder min fordi jeg ser det positive i vennskapet, og fordi jeg ikke har så mange venner så da får det bare vre tenker jeg.

Anonymkode: e5db2...51c

Dette er en gammel tråd som var aktuell for meg. Burde sikkert laget en ny tråd. 
 

Jeg tror min venninne kritiserer både bevisst og ubevisst. Har forklart at det ikke er noe hyggelig. Det noe med det å bli vurdert og få vite at man blir vurdert. Det er hyggelig med fine kompliment men trenger ikke at andre forteller om mine skavanker. Skjønner ikke hva den andre tenker at det skal være godt for. For min del har jeg nå mer avstand til henne. Syns det er veldig leit 
 

Har du sagt fra til din venninne? 

Anonymkode: 60203...176

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...