Gå til innhold

Trenger støtte...


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Satt sammen med sambo igår og så film, da han plutserlig dro opp om vi hadde kost oss nok da jeg hadde EL.

Han hadde tenkt på d å sa bare rett ut at denne mnd blir det ikke noe, for vi hadde ikke jobbet nok med det.

Følte meg såå liten, ulykkelig å ubrukelig da jeg hørte dette.. sa bare: "ikke skuff meg mer nå", og snudde meg bort.

Han så litt forfjamser ut, og jeg tror ikke han vet hvor mye det påvirket meg. Jeg er enda ganske ung, er 21, men alikevell. Fikk høre av lege for noen år siden at det kunne bli vansker med og få barn.

Har aldri egentlig trodd på det, men nå begynner jeg og lure...

Har begynt å tro at det ikke er meningen at vi skal ha barn sammen.

Føler meg bare så ubrukelig og alene....

Joda, han har gått med på å oppsøke lege for å teste kvaliteten sin, men han forhaster seg ikke. Virker som han har er "det kommer en dag imorgen også"-holdning.

Hvordan skal jeg tolke dette?

Blir så frustrert og lei meg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, jeg skjønner godt at du ble litt ulykkelig av de kommentarene, men kan det ikke hende at han faktisk ikke vet nok om hva som faktisk skal til for å bli gravid. Jeg tror mange menn (og noen kvinner) blir overrasket over at man ikke blit gravide første måned man ikke bruker prevensjon. Vi er opplært til å tenke at prevensjon er viktig for ikke å bli gravid, og så "glemmer" helsepersonell å fortelle at det faktisk skal litt til for at en liten spire skal sitte. Og jo eldre man blir, dess vanskeligere kan det bli.

Jeg tror du skal sette deg ned med ham å ta en prat om det. Forklare i klartekst hvorfor det kan være vanskelig for deg å bli gravid, og hvorfor det derfor er viktig at han han undersøker om det er noe ved ham som kan gjøre det enda vanskeligere. En tankelød kommentar trenger ikke være vondt ment, men i en slik prosess som dere er inne i er det viktig at dere snakker sammen.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Han vet om det som legen har sagt..

Siden han har 2 jenter fra før, så burde han vite hvordan han gjore det.. :wink:

Men, som du sier, det blir jo vanskeligere med årene.. Han er nå 32, så jeg mener iallefall at vi har et slags tidspress på oss, men alikevell uten og stresse..

En annen ting. Når han skal teste kvaliteten, går han da til fastlegen og gjør det der.. eller blir han henvist til sykehuset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det var en litt utenksom kommentar ja.

Tror nok dere bør sette dere ned å ta en god prat, gjerne over en bedre middag, slik at begge føler seg avslappet og praten går lettere. :klem:

Dere har jo barn fra før begge, så mulighetene burde så absolutt være tilstede.

Tenkte faktisk på deg i dag, og la inn et ord i boka di.... :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...