regine22 Skrevet 3. juni 2016 #1 Skrevet 3. juni 2016 (endret) Jeg eier en vrakbil jeg ønsker å bruke som overnattingssted. Jeg kommer til å etterlate den der den står helst i årevis, og trenger et sted der den ikke vil bli tauet bort noensinne. Trenger også et sted der den ikke blir sett på altfor skeivt (er jo ikke alle som ser på det som normalt å sove i en bil flere netter på rad), bilen ser fin ut utenfra. Er dette komplett umulig? Ønsker å fleksibelt kunne flytte til/fra en by (Lillehammer, hvis det hjelper) ved å ha bilen stående gratis, til ubegrenset tid. Kommer til å reise hit titt og ofte uten bil, og å bo gratis ubegrenset har jo sine fordeler. Så sentralt som mulig. Vil skilter garantert være verdt å ha på? Avskilting ville spare meg noen greie tusenlapper i årsavgift (må man betale forsikring om man ikke bruker bilen?), men blir da mye mer suspekt og mye mindre lovlig å parkere offentlig. Endret 3. juni 2016 av regine22
ajarRun Skrevet 3. juni 2016 #2 Skrevet 3. juni 2016 Ja. I Oslo må du ofte flytte bilen på 24 timers varsel pga feiing og lignende. Ditt beste alternativ ville nok vært å parkere på privat eiendom med tillatelse. Uten skilter kan du jo ikke flytte bilen, og uten at du kjører den dør den jo etterhvert. En forlatt bil uten skilter har stor risiko for hærverk og tyveri, uten forsikring får du ingenting igjen for det. Det er lovpålagt å ha ansvarsforsikring, hvis du ikke har det tar de skiltene dine. 1
regine22 Skrevet 3. juni 2016 Forfatter #3 Skrevet 3. juni 2016 Kjenner da ingen som er villige til å ha en permanent 4x2m boks stående på eiendommen sin. Ellers hadde problemet vært enkelt løst. Leie av parkeringsplass blir veldig dyrt i lengden, med mindre det er til langt under 500 i måneden. Er ikke mange som leier ut parkeringsplasser, selv om det selvsagt finnes mange som står tomme for evig. Skal heldigvis ikke parkere i Oslo, da ville jeg gå ut ifra jeg måtte veldig, veldig langt ut av sentrum. Kan ikke flytte bilen med eller uten skilter da den ikke kjører, vil betale et selskap for å transportere den. Som igjen vil si den må stå ett sted permanent.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #4 Skrevet 3. juni 2016 Du må i tilfelle parkere på privat grunn etter samtykke med grunneier. Allemannsretten i utmark tillater bare noen få dagers "camping" sammenhengende. Anonymkode: 7a1f1...989
regine22 Skrevet 3. juni 2016 Forfatter #5 Skrevet 3. juni 2016 Hm. Så jeg kan likegodt bare ta ut vrakpant og kjøpe meg tre dager ekstra på hotell? Kjenner som sagt ingen som vil oppbevare bilen, og selv om de skulle godta det, kan de jo like gjerne ombestemme seg neste måned.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2016 #6 Skrevet 4. juni 2016 Vrak han eller selg til noen arabere for 5000kr. En bil er ikke egnet som stasjonær pynt. Anonymkode: d598a...af2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2016 #7 Skrevet 9. juni 2016 Dette lar seg ikke gjøre på offentlig vei. Bilen må flyttes hver gang gatene rengjøres eller arbeides med, biler uten skilter får ikke stå på offentlig vei mer en 14 dager. Anonymkode: c7a12...ef8
Gjest 12flo Skrevet 9. juni 2016 #8 Skrevet 9. juni 2016 Du må jo ha adgang til dusj og wc der bilen skal stå? Hva med å sette inn en annonse, du må vel uansett belage deg på å betale leie av plass og adgang til fasiliteter.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2016 #9 Skrevet 9. juni 2016 Den 3.6.2016 at 18.58, regine22 skrev: Hm. Så jeg kan likegodt bare ta ut vrakpant og kjøpe meg tre dager ekstra på hotell? Kjenner som sagt ingen som vil oppbevare bilen, og selv om de skulle godta det, kan de jo like gjerne ombestemme seg neste måned. Ja. Det blir nok både adskillig billigere, mer komfortabelt, og ikke minst mer bekymringsløst. Anonymkode: 42485...f8f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå