AnonymBruker Skrevet 1. juni 2016 #1 Del Skrevet 1. juni 2016 Ja, som tråden sier: Jeg måtte ha ny bil fordi den gamle var nær totalkollaps (og EU-kontroll den aldri i verden ville bestått), og utvalget her jeg bor var veldig begrenset i min prisklasse. Det endte i hvert fall med en Fiesta fra 2010 - og endelig har jeg nå greid å innrømme for meg selv at jeg virkelig ikke liker den. Flere grunner til det, men poenget er uansett: Jeg kjøpte den for 96.000, da hadde den gått 70.000 kilometer. Den er i en mørk nøytral farge, og jeg er dens tredje eier. Bilen er i tilsynelatende god stand (etter hva jeg har hørt om andre biler av samme merke og årsmodell). Spørsmålet er da, siden jeg ikke har erfaring med å selge bil: Er det noen som har noe anslag på hvor mye jeg vil tape på å selge bilen via forhandler nå? Er det snakk om at man taper 20-30.000 på sånt, eller kan jeg faktisk forvente å få igjen noe av det samme som jeg ga for den? Jeg har hatt bilen i ca 4 måneder. Min frykt er at hvis jeg bestemmer meg for å leve med bilen og ha den i 2-3 år, så vil jeg tape veldig mye mer enn å selge den nå. Men jeg kan ikke markedet, så jeg vet ikke. Anonymkode: 3dc5a...18e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Walterwhite Skrevet 1. juni 2016 #2 Del Skrevet 1. juni 2016 Er bare å sjekke finn det. http://m.finn.no/car/used/search.html?make=0.767&model=1.767.1052&year_from=2010&year_to=2011&mileage_from=65000&mileage_to=75000 Spørs litt på utstyr og tilstand på bilen, men du kan prøve deg på 80.000 og se ann interesseren. Du må regne med at folk vil prute. Å selge via forhandler gjør at du taper mer da de også skal tjene penger. Så jeg ville solgt selv for å få igjen mest mulig. Bil er tapsprosjekt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2016 #3 Del Skrevet 2. juni 2016 Takk for innspill! Kommer til å selge privat ja. 80.000 var jo ikke så verst som et utgangspunkt synes jeg. Anonymkode: 3dc5a...18e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2016 #4 Del Skrevet 2. juni 2016 1) Selg privat og legg ut for litt høy pris så folk tror bilen er ekstra god, og da har du prutemonn. 2) Shine opp bilen skikkelig før bildetaking! Ta en grundig vask innvendig og utvendig, silikon på alt av lister (også bagasjerom og panser), smør dørene og vask alt av glass. Støvsug som om livet ditt avhenger av det. 3) Fine bilder er veldig viktig. Finn en god bakgrunn; majestetiske fjell, fin hage, forlatt industriområde. Flytt setene bakerst når du tar bildene fremme, setene fremst når du tar bilde bak. Få med typiske ruststeder som dørkanter i bildeutsnitt - ideelt sett for å vise at det ikke er rust. 4) Ha EU kontrollen i orden! Folk er latterlig opptatt av denne. Lykke til! Anonymkode: 01257...a7f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #5 Del Skrevet 3. juni 2016 Mye bedre å selge privat! Jeg har ikke peiling på bil, men har fått solgt til god pris. En prøvde å prute skikkelig en gang, virka som han trodde jeg var dum. Det var ikke fornuftig pris han foreslo i det heletatt. Da hadde en annen allerede sagt at han ønsket å kjøpe den til prisen jeg annonserte bilen for, om den ikke ble solgt på den visninga. Se litt på finn, snakk med noen som har litt peil. Prøver noen å prute og sånt, bør du virke sikker på at du får solgt den til en annen, at du ikke desperat prøver å bli kvitt den. Jeg ville priset litt høyere enn jeg egentlig ønsket. Om det ikke er veldig usannsynlig i forhold til markedet, at du får solgt den da. Anonymkode: 7d3c0...b4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bullehurk Skrevet 3. juni 2016 #6 Del Skrevet 3. juni 2016 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mye bedre å selge privat! Jeg har ikke peiling på bil, men har fått solgt til god pris. En prøvde å prute skikkelig en gang, virka som han trodde jeg var dum. Det var ikke fornuftig pris han foreslo i det heletatt. Da hadde en annen allerede sagt at han ønsket å kjøpe den til prisen jeg annonserte bilen for, om den ikke ble solgt på den visninga. Se litt på finn, snakk med noen som har litt peil. Prøver noen å prute og sånt, bør du virke sikker på at du får solgt den til en annen, at du ikke desperat prøver å bli kvitt den. Jeg ville priset litt høyere enn jeg egentlig ønsket. Om det ikke er veldig usannsynlig i forhold til markedet, at du får solgt den da. Anonymkode: 7d3c0...b4a Vel ..... Det kommer alt an på. Selger du til en skikkelig kverulant, så har du et evig problem. Da ville jeg heller ha vurdert Økern bilauksjon. Får nok litt mindre, men da er du til gjengjeld kvitt problemet for godt. Er du jente ? Begrepet "damekjørt" bruker å være et + . Selvfølgelig kan du være heldig med salg privat, men det er et større sjansespill. Sjekk litt på Finn hvor mange av den typen og lignende som er på markedet. Lykke Til ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2016 #7 Del Skrevet 4. juni 2016 18 timer siden, bullehurk skrev: Vel ..... Det kommer alt an på. Selger du til en skikkelig kverulant, så har du et evig problem. Da ville jeg heller ha vurdert Økern bilauksjon. Får nok litt mindre, men da er du til gjengjeld kvitt problemet for godt. Er du jente ? Begrepet "damekjørt" bruker å være et + . Selvfølgelig kan du være heldig med salg privat, men det er et større sjansespill. Sjekk litt på Finn hvor mange av den typen og lignende som er på markedet. Lykke Til ! Kverulant? Ved privat salg har kjøper bortimot ingen rettigheter, bortsett fra eventuelt sterkt oljeforbruk (over 1l per 500km). "Damekjørt" er et teit og gammelmodig, nedlatende begrep. Bruk heller "kjørt forsiktig". Anonymkode: 01257...a7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #8 Del Skrevet 6. juni 2016 Tusen takk for alle svar her, alt tas med i regnestykket når jeg engang selger bilen! Anonymkode: 3dc5a...18e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 6. juni 2016 #9 Del Skrevet 6. juni 2016 Kan du ikke bare bytte den inn i en ny bil hos forhandler? Da kan du få veldig god pris selv for biler i dårlig stand. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GT-R Skrevet 7. juni 2016 #10 Del Skrevet 7. juni 2016 Det er bedre å legge den ut litt lavere enn de fleste andre går for. Du får mest sannsynlig solgt bilen raskt og slipper å legge ut ny annonse når den har gått ut. Ser det skjer med flere biler og de ender opp med å må gå enda mer ned i pris + folk blir skeptiske når de ser den samme bilen ligge ute lenge uten å bli solgt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå