AnonymBruker Skrevet 31. mai 2016 #1 Skrevet 31. mai 2016 Hei, jeg har pådratt meg mye forbruksgjeld. Huset flyter over av konvolutter etter lang tida sykdom. jeg er klar over at gjeldsrådgiverer har heller frynsete rykter. Lurer imidlertid på om det finnes noen der ute som er seriøse? Nooen som har erfaring? Anonymkode: f5e9b...e01
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2016 #2 Skrevet 31. mai 2016 Du klarer ganske mye selv også, hvis du setter deg ned og jobber deg systematisk gjennom det. Ellers har alle kommuner gjeldsrådgivere. Ville ikke betalt for en når du allerede har så mye gjeld! Hvis du ikke får hjelp fra kommunen kan du ta kontakt med Jurk. Anonymkode: fe069...808
Sissan1 Skrevet 31. mai 2016 #3 Skrevet 31. mai 2016 Eier du huset? Da ville jeg snakket med banken for å flytte gjelden inn i boliglånet.
Million Skrevet 1. juni 2016 #4 Skrevet 1. juni 2016 (endret) For din egen del, og for å lære noe av dette og få en føling med hva som faktisk er fakta, bør du samle alle konvoluttene du finner, åpne dem og sortere etter avsender. Så ringer du hver avsender/kreditor, si at du driver og jobber med å få oversikt og lurer på hva summen du skylder de er pr i dag. Så noterer du ned den summen på det nyeste fakturakravet fra dem. Til slutt, når bunken med kreditorer har gitt sine svar, kan du summere alt sammen og finne ut hva du faktisk skylder. Har noe av gjelden din gått videre fra inkasso til rettslig inndrivelse? Har du noen konvolutter fra Forliksrådet? Har du noe rom pr mnd for å betale ned på gjelden din overhodet? Endret 1. juni 2016 av Million
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå