Gå til innhold

Dette er hvordan det er og diskutere med kreasjonister


Gjest Balian de Ibelin

Anbefalte innlegg

Gjest 12flo
15 minutter siden, debatant skrev:

Psykiatrien kan nok gi deg bedre svar enn meg.

Merker meg at du velger ut visse brukere og kverulerer rundt. Andre brukere derimot som har gitt deg velbegrunnede svar også uten dokumentasjon (meg bla, som anonym i andre tråder, ja sorry ass..) de ignorerer du når du ser hvem som egentlig sitter på riktig kunnskap. 

Du og en til jeg vet om, bør innse når dere mangler fakta og ikke flyte rundt på politisk oppdiktet makkverk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 minutter siden, Tris skrev:

Merker meg at du velger ut visse brukere og kverulerer rundt. Andre brukere derimot som har gitt deg velbegrunnede svar også uten dokumentasjon (meg bla, som anonym i andre tråder, ja sorry ass..) de ignorerer du når du ser hvem som egentlig sitter på riktig kunnskap. 

Du og en til jeg vet om, bør innse når dere mangler fakta og ikke flyte rundt på politisk oppdiktet makkverk.


Han har holdt på sånn der, i veldig mange år nå. Det er ingen vits i å prøve å snakke fornuft med fyren. Han har selv sagt at det eneste han baserer dette på, er at evolusjon ikke er forenlig med hvordan han tolker bibelen, og all annen info glemmer han at han får.

Så, som du kan se på forrige side, får han info hvor han ser at veps kan gå fra en art til en annen, hvor han innrømmer at det går fint, fordi han mener det er mikroevolusjon, samtidig som han nekter for at et primat kan utvikle seg til et annet primat.
Synspunktet hans er så fullt av logiske brister og "Nei, jeg vil ikke, jeg vil ikke, jeg vil ikke!" at han bare ikke fungerer i en sammenheng hvor man diskuterer sånt som dette.

Endret av Yme
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 12flo
1 minutt siden, Yme skrev:


Han har holdt på sånn der, i veldig mange år nå. Det er ingen vits i å prøve å snakke fornuft med fyren. Han har selv sagt at det eneste han baserer dette på, er at evolusjon ikke er forenlig med hvordan han tolker bibelen, og all annen info glemmer han at han får.

Så, som du kan se på forrige side, får han info hvor han ser at veps kan gå fra en art til en annen, hvor han innrømmer at det går fint, fordi han mener det er mikroevolusjon, samtidig som han nekter for at et primat kan utvikle seg til et annet primat.
Synspunktet hans er enkelt og greit så fullt av logiske brister, og "Nei, jeg vil ikke, jeg vil ikke, jeg vil ikke!" at han enkelt og greit bare ikke fungerer i en sammenheng hvor man diskuterer sånt som dette.

Skjønner. Kanskje like greit å benytte ignorer funksjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Tris skrev:

Skjønner. Kanskje like greit å benytte ignorer funksjonen.


Det er en godt brukt funksjon, i flere forskjellige forumer, når det kommer til han der :ler:
Selv syns jeg det er veldig gøy å lese hva han skriver, siden han nesten er en manifestering av logiske feilslutninger, så når jeg kjeder meg, stikker jeg gjerne innom bare for å sjekke om han har skrevet noe nytt... Det er litt barnslig, men på treige dager, trenger man jo enkel underholdning, for at tiden skal gå litt fortere ;P

Endret av Yme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 12flo
14 minutter siden, Yme skrev:


Det er en godt brukt funksjon, i flere forskjellige forumer, når det kommer til han der :ler:
Selv syns jeg det er veldig gøy å lese hva han skriver, siden han nesten er en manifestering av logiske feilslutninger, så når jeg kjeder meg, stikker jeg gjerne innom bare for å sjekke om han har skrevet noe nytt... Det er litt barnslig, men på treige dager, trenger man jo enkel underholdning, for at tiden skal gå litt fortere ;P

Åja, så du fyrer litt ekstra med vilje? 👍😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Tris skrev:

Åja, så du fyrer litt ekstra med vilje? 👍😊


Det starta som en greie hvor jeg prøvde å vise han hvordan han behandler andre, noe han ikke forsto noe av, da han tydeligvis er blotta for selvinnsikt, så har det egentlig bare fortsatt sånn siden da :ler: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

debatant er en sånn bruker det egentlig er best å ignorere, og heller hente frem når man vil tulle litt. En seriøs diskusjon med det der er klin umulig, ettersom absolutt intet synker inn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det virker som han er vernet mot moderasjon. Rapportert mange ganger for usaklig debatt, persondebatt og -angrep, men ingenting har skjedd. At moderatorene ikke ser på enkelte av innleggene som ren personhets er meg en gåte.

Anonymkode: b1e5c...f9e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og det virker som han er vernet mot moderasjon. Rapportert mange ganger for usaklig debatt, persondebatt og -angrep, men ingenting har skjedd. At moderatorene ikke ser på enkelte av innleggene som ren personhets er meg en gåte.

Anonymkode: b1e5c...f9e

Ja, det er egentlig litt snodig. Har sett en del eksempler på folk (ikke bare debatant), som har kommet med uendelige remser av tull og åpenbar trolling, men så er det de som skriver "du, nå er det nok" som blir kastet ut. :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 6/3/2016 at 19.50, debatant skrev:

Så du har ingen eksempler på makroevolusjon allikevel. Skjønner ikke hvorfor dere lyver på dere kilder når de ikke finnes.

Jeg stilte bare et spørsmål, er det å lyve?

Men du er altså enig i at forskjellene mellom f.eks hunderaser og som nevnt Chihuahua - Border Collie er resultater av evolusjon?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Larsern skrev:

Jeg stilte bare et spørsmål, er det å lyve?

Men du er altså enig i at forskjellene mellom f.eks hunderaser og som nevnt Chihuahua - Border Collie er resultater av evolusjon?

 

Du legger tydligvis noe annet i "evolusjon" enn Darwin. Hva legger du i evolusjon da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, debatant skrev:

Du legger tydligvis noe annet i "evolusjon" enn Darwin. Hva legger du i evolusjon da?

Hva legger du i det? Du trakk frem mikroevolusjon når jeg nevnte forskjellene mellom hunderaser.

Jeg er bare interessert i å høre din versjon, du har jo hørt min versjon i slike tråder flere ganger allerede. Nå er det på tide at du opplyser oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Larsern skrev:

Hva legger du i det? Du trakk frem mikroevolusjon når jeg nevnte forskjellene mellom hunderaser.

Jeg er bare interessert i å høre din versjon, du har jo hørt min versjon i slike tråder flere ganger allerede. Nå er det på tide at du opplyser oss.

Jeg stilte deg et spørsmål.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, debatant skrev:

Jeg stilte deg et spørsmål.......

Strengt tatt var det jeg som skrev en kommentar som du svarte på (uten å stille spørsmål), hvorpå jeg stilte deg et spørsmål.

Du har jo fått svar fra meg allerede i lignende tråder, nå er det din tur.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Larsern skrev:

Strengt tatt var det jeg som skrev en kommentar som du svarte på (uten å stille spørsmål), hvorpå jeg stilte deg et spørsmål.

 

Hukommelsen hans er ikkeeksisterende. Han husker jo ikke en gang ting som er skrevet tre kommentarer opp på siden, som du så nå, så det er bare ingen vits i å prøve å ha en fornuftig samtale med han.

Svaret hans på det der, er som oftest et feilsitat av tittelen til Darwins bok.

Endret av Yme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Yme skrev:

 

Hukommelsen hans er ikkeeksisterende. Han husker jo ikke en gang ting som er skrevet tre kommentarer opp på siden, som du så nå, så det er bare ingen vits i å prøve å ha en fornuftig samtale med han.

Svaret hans på det der, er som oftest et feilsitat av tittelen til Darwins bok.

Han kommer tilbake etter en stund og så er det på'n igjen, med blanke ark.

Selektiv hukommelse, eller trolling. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Larsern skrev:

Han kommer tilbake etter en stund og så er det på'n igjen, med blanke ark.

Selektiv hukommelse, eller trolling. ;)


Jeg håper det er trolling, siden det er litt gøy at en fyr er såpass dedikert at han troller med de samme 5 "argumentene", i alle tråder han finner, ikke bare her, med spredt over mange, norske forum, år etter år etter år. Det er ikke noe jeg hadde orka selv, men det er morsomt hvis det finnes en sånn fyr, for eksempel om det går inn på en blogg, eller youtube-kanal, hvor han forteller "hahah, se jeg kødder med folk a!"... Eller kanskje eventuelt om det er research til en bok om et eller annet i den menneskelige psyken...

Men, om han faktisk har så selektiv hukommelse, eller eventuelt bare juger, er det ikke annet enn stakkarslig. Det er trist at et menneske har blitt såpass hjernevaska at han kan få så mye forskning og bevis, og fortsatt være i så stor fornektelse... Om det er dette som er tilfelle, burde den typen hjernevasking være straffbart, sånn egentlig. De har jo blitt frarøvet evnen til kritisk tanke og egne valg, på det området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 5/27/2016 at 21.49, AnonymBruker skrev:

Big bang er bevist fra ett eneste bilde fra hubble teleskopet.

Nope.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...