Gå til innhold

Fått jobbtilbud - Jeg er for fin for jobben.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er vel en trolletråd, da TS fremstår litt vel snobbete og arrogant. Men jeg tror faktisk det er en del arbeidsledige som ikke ville tatt vaskejobb. Hadde jeg vært ledig og NAV hadde forsøkt å tvinge meg til det, hadde jeg gjort alt for å skaffe meg en annen jobb. (Jeg er i jobb, men jeg ser ikke helt at det skulle være et problem å skaffe jobb om jeg var ledig.)

Anonymkode: 26406...388

Du trenger ikke tro at det finnes slike folk der ute, jeg kan garantere deg. Selv kjenner jeg et par stykker som har minst én mastergrad i Fjasefag (delvis tatt på en strand i Bali, med Lånekassestipend), og derfor er for fin til å jobbe i kassa på Rimi (eller tilsvarende (sic) "drittjobber"). Og derfor heller går på NAV.

Denne tråden er åpenbart startet av et troll, men situasjonen er høyst reell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 5/26/2016 at 8.35, AnonymBruker skrev:

Dessuten har jeg aldri hatt en slik fysisk jobb før. Kan da ikke kreve man skal ta en slik jobb da?? Jeg mistenker hun saksbehandleren på NAV ordnet den vaskejobben fordi hun vet jeg kun har jobbet i finere klesbutikker før og ellers går pent kledd med en viss dannelse. Hun er sur og dette er helt sikkert en personlig greie fra hennes side. Grå mus som hun er.

Mannen min er også enig at jeg ikke burde settes til å gjøre en vaskejobb.

Anonymkode: a1ba7...d20

Beggars can`t be choosers. Du har to valg: ta jobben eller miste stønaden. Velger du å ikke ta jobben, så mister du stønaden og får dermed ikke noe økonomisk støtte, som igjen betyr at din mann må dra det økonomiske lasset alene. Så jo, nav kan faktisk si at du må ta den jobben. De kan også si at du må flytte på deg for en jobb.

Det spiller ingen rolle om du har jobbet i finere klesbutikker, går pent kledd og har en viss utdannelse. I haugen med arbeidsledige, så stiller du på lik linje som den vanlige mannen i gaten. Men i dine øyne, så er du altså for fin til å ta en vaskejobb. En vaskejobb er ikke optimalt, nei, men hvis det er forskjellen mellom å gå sulten eller skaffe seg penger til mat på bordet, så velger man selvsagt jobben uansett hvor mye man misliker det. 

Så svelg denne kamelen og ta jobben. Se på det som en god erfaring:wink: Noen er nødt til å vaske, akkurat sånn som at noen er nødt til å tømme kloakken eller vaske og tømme utleietoalett. Det er ikke drømmejobben, men det betaler regningene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Alice123 skrev:

Du trenger ikke tro at det finnes slike folk der ute, jeg kan garantere deg. Selv kjenner jeg et par stykker som har minst én mastergrad i Fjasefag (delvis tatt på en strand i Bali, med Lånekassestipend), og derfor er for fin til å jobbe i kassa på Rimi (eller tilsvarende (sic) "drittjobber"). Og derfor heller går på NAV.

Denne tråden er åpenbart startet av et troll, men situasjonen er høyst reell. 

Ja, og jeg tror NAV lar de slippe unna med det. Det er vel sjelden de tvinger folk til å ta en helt "tilfeldig" jobb?

Anonymkode: 26406...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, og jeg tror NAV lar de slippe unna med det. Det er vel sjelden de tvinger folk til å ta en helt "tilfeldig" jobb?

Anonymkode: 26406...388

For å være ærlig så har jeg ikke diskutert saksgangen så dyptgående med dem. Jeg blir rett og slett så provosert. Selv har jeg tatt min andel med "drittjobber" (i deres øyne) opp gjennom årene. En periode var jeg delvis uten jobb, og valgte å ta en 55% stilling (ikke gjennom NAV) fremfor å motta dagpenger (arbeidsledighetspenger?), selv om jeg faktisk tapte penger på det.

Men de jeg kjenner som er for fine og/eller viktige med tre mastergrader i tullball er fortsatt jobbløse og på NAV, så det er godt mulig de slipper unna.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...