maddiie Skrevet 26. mai 2016 #1 Skrevet 26. mai 2016 Imorges da jeg skulle starte bilen knotet den litt, først var det litt vanskelig å starte men etter et par forsøk startet den og så fort turtallet falt til 0 døde den igjen , hver gang jeg nå prøver å starte den starter den helt fint og så bsre dør den. Hva er galt? Det kan ikke være batteriet da den starter vel? Byttet nettop dette også. Det er en bmw316 2002 fyller opp med bensin hver mandag og har aldri lite bensin. Ser at det litt vått eller fultig under bilen der den har stått parkert, så jeg lurer på om dette kan være noe?
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2016 #2 Skrevet 26. mai 2016 Det kan være veldig mye forskjellig! Starter den og går når du trykker på gassen da? Tipper kanskje det er vakuumslangene. Når bilen går, kan du spraye vann på gummislangene i motoren og lytte til om turtallet eller lyden endrer seg - da har du en lekkasje. Ellers kan det være tomgangsregulator eller en promp i bensintilførselen...mye rart som kan utløse dette. Anonymkode: 7c99b...d40
tdm900 Skrevet 26. mai 2016 #3 Skrevet 26. mai 2016 12 timer siden, maddiie skrev: Imorges da jeg skulle starte bilen knotet den litt, først var det litt vanskelig å starte men etter et par forsøk startet den og så fort turtallet falt til 0 døde den igjen , hver gang jeg nå prøver å starte den starter den helt fint og så bsre dør den. Hva er galt? Det kan ikke være batteriet da den starter vel? Byttet nettop dette også. Det er en bmw316 2002 fyller opp med bensin hver mandag og har aldri lite bensin. Ser at det litt vått eller fultig under bilen der den har stått parkert, så jeg lurer på om dette kan være noe? Var borti noe lignende med min bil også i vinter. Ikke før fjerde gangen fikk jeg den til å gå, men da med å gi litt gass i dét den starta, lot den få gå på litt høyere turtall og da var alt i orden De visste ikke på verkstedet heller, og var ikke lagra noen feilmelding heller. Det kunne være startsperre som "fuska" litt
maddiie Skrevet 26. mai 2016 Forfatter #4 Skrevet 26. mai 2016 17 minutter siden, tdm900 skrev: Var borti noe lignende med min bil også i vinter. Ikke før fjerde gangen fikk jeg den til å gå, men da med å gi litt gass i dét den starta, lot den få gå på litt høyere turtall og da var alt i orden De visste ikke på verkstedet heller, og var ikke lagra noen feilmelding heller. Det kunne være startsperre som "fuska" litt Jeg fikk faktisk gang på den med å gi litt gass jeg også ! Men jeg har bestillt ny nøkkel (har ikke reserve) da min nåværene nøkkel er utslitt og jeg mistenker at bilen setter opp startsperren på grunn av at den tror det er feil nøkkel. Jeg har hørt andre som har opplevdt det iallefall Takk for svar !
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2016 #5 Skrevet 30. mai 2016 Øh, startsperre gjør at bilen ikke starter i det hele tatt. Kan hende det er feil på bensintilførselen. Når motoren er kald, trenger den mer bensin. I gamle dager trakk man i en spake som het choke. Nå i disse injectiontider går dette automatisk, så sant alt er i orden. Anonymkode: a1f43...09b
dillyduzit Skrevet 30. mai 2016 #6 Skrevet 30. mai 2016 Sånn var min også, vi kom fram til at batteriet var så-så. Kjørte litt langt med bilen så var problemet løst. Kan det rett og slett være så enkelt at du bare må ta deg en litt lengre kjøretur? Vi pleide å gasse litt når vi startet bilen (automat)
Dr. A. Kula Skrevet 30. mai 2016 #7 Skrevet 30. mai 2016 Kan være startsperre. Fikk laget ekstranøkkel til en bil jeg trodde ikke hadde startsperre (hos sånn nøkkelsjappe), men der tok jeg feil gitt. Bilen starter men dauer umiddelbart. Bortkasta hundrelapp, men pytt, pytt. Min bil er VW.
maddiie Skrevet 2. juni 2016 Forfatter #8 Skrevet 2. juni 2016 Den 30. mai 2016 at 20.34, AnonymBruker skrev: Øh, startsperre gjør at bilen ikke starter i det hele tatt. Kan hende det er feil på bensintilførselen. Når motoren er kald, trenger den mer bensin. I gamle dager trakk man i en spake som het choke. Nå i disse injectiontider går dette automatisk, så sant alt er i orden. Anonymkode: a1f43...09b Den 30. mai 2016 at 20.38, dillyduzit skrev: Sånn var min også, vi kom fram til at batteriet var så-så. Kjørte litt langt med bilen så var problemet løst. Kan det rett og slett være så enkelt at du bare må ta deg en litt lengre kjøretur? Vi pleide å gasse litt når vi startet bilen (automat) Den 30. mai 2016 at 20.40, Dr. A. Kula skrev: Kan være startsperre. Fikk laget ekstranøkkel til en bil jeg trodde ikke hadde startsperre (hos sånn nøkkelsjappe), men der tok jeg feil gitt. Bilen starter men dauer umiddelbart. Bortkasta hundrelapp, men pytt, pytt. Min bil er VW. Takk for svar bilen starter ikke om morningen, kan det ha noe med fuktighet, kjølig osv? Men den starter midt på dagen. Har bestillt ny nøkkel som jeg får snart så jeg skal prøve. Var på verksted med den der de ikke fant noe feil, de hadde prøvekjørt og. Men dette var midt på dagen. Noen inspill på det ?
Gjest Handymanhedmark Skrevet 3. juni 2016 #10 Skrevet 3. juni 2016 Høres ut som det er noe med bensintilførselen. Kondens e.l. kjøp litt k ondensfjerner og prøv det..
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #11 Skrevet 3. juni 2016 11 minutter siden, maddiie skrev: Dytt ? Anonymkode: 7c99b...d40
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå