Gå til innhold

Jo gjør ting hun (kanskje) ikke kan..


Joe12

Anbefalte innlegg

Hyggelig at du stakk innom @Mumsy :) 

Hva er greia med menn og deres plutselige innfall? Bra det er flere enn bare min, så er jeg ikke så alene om det :P 

Det ble sex i går da, mannen kom hjem før han skulle bort, men jeg måtte love at hvis jeg ble gravid så ble det ingen playdates med babyen til venninna mi. Han tar det der virkelig, virkelig tungt! Det er nesten komisk :P 

Skikkelig vondt i området rundt høyre eggstokk i går kveld, tenkte kanskje det var egget som løsnet, men EL-test i dag morges var fremdeles positiv. Forrige måned hadde jeg også to positive dager, og ifølge denne er det bare den første dagen jeg skal bry meg om. Så kanskje det faktisk var egget som løsna i går kveld? Da burde området være fult av sperm hvertfall, jeg lå med beina opp store deler av kvelden bare i fall :P 

Samtidig leste jeg om hvordan man bare bør ha sex annenhver dag, visstnok fordi sædcellene må ha tid til å modne. Det skjer ikke her i huset hvertfall, mannen liker ikke å gå med "trykk", så han har utløsning hver dag han, enten med meg eller uten meg. Tror barneønsket hans må bli veldig mye kraftigere enn det er nå før han går med på å avstå fra utløsning..
 

Men jeg har virkelig tro på denne syklusen! Det har vært mer vondt enn vanlig, mer slim, litt ømmere på en måte. Men jeg er ganske sikker på at vi traff hvertfall, så jeg har trua :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm, ikke fult så positiv lenger.. Alt virka som om ting var i kjemperute, slim og vondt i rett område og positiv test på samme dag, alt virket veldig som om EL faktisk fant sted på fredag. I dag skulle da være 3 DPO, og jeg skulle begynne med wild yam. Men EL-testene er fremdeles positive! Googler litt, finner en del ting som tyder på at det ikke gjør noe, men finner også en del ting som tilsier at EL ikke har funnet sted enda. Hvis man skal tolke ut fra sekreter så er alt i rute, det ble mindre etter fredag, nå ingenting å bemerke. Jeg temper ikke, så vet jo aldri, men den syklusen jeg fikk testet hos legen sa hvertfall at jeg hadde hatt EL. Men har jeg egentlig det? Og har jeg det denne gangen..? :ohmy:

I tillegg klarte jeg å lese at man ikke skal teste etter EL i morgenurin, for det skilles visstnok ikke ut før senere på dagen. Vel, det er ingen tvil om at ikke testene mine er positive om morgenen hvertfall! Har og testet på ettermiddag med samme resultat. 

Dette er jo ikke noe gøy! Hvorfor kan aldri kroppen min bare fungere som den skal? Den gjør jo aldri det :(
I tillegg er jeg veldig svimmel for tiden, tror kanskje jeg må stikke innom legen en tur. Der er det vel som vanlig 3-4 ukers ventetid og ingen hastetimer med mindre du er døden nær, og da bør man helst ringe legevakten (som heller ikke vil ta deg inn, men hvis du nå først kommer, må du gjerne sitte der og vente i 4-5 timer...). 

Bah. Hei mandag, du kom som bestilt :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Negativ test! I tillegg har jeg merket meg en trend her, de to siste dagene har strekene vært like sterke, men samtidig svakere enn kontrollstreken pleier å være. I dag fikk jeg en standard test, med sterk kontrollstrek (mørk rosa/lilla) og svak teststrek, mens det de to siste dagene har vært bare to svake rosa streker. Har det noen betydning? Kanskje? Har det noe å si at jeg i går kveld begynte på wild yam? Kanskje? Stort sett det jeg finner på engelske og amerikanske nettsider sier at det ikke gjør noe og jeg ikke skal bry meg om flere positive tester, mens de på norsk er tilbøyelig til at det er noe feil med meg. Men så leste jeg på pakken med EL-tester at de ikke skal brukes om boksen har vært åpnet for mer enn 30 dager siden, og det er mer enn 30 dager siden den ble åpnet tror jeg..?

Jeg har uansett ingen tro på at EL skjedde i går. Klart, det ville passet bedre med forrige syklus, men dårlig med alle andre tegn. 
Ovia var så trivelig å sa at mangel på slim nok betød ingen graviditet, takk for den Ovia. Men så i går kveld var det ganske så vått nedi der likevel, så kanskje ikke alt håp er ute. 

Kjører på med maca og wild yam en stund uansett, så ser vi hva som skjer. Skjer det så skjer det, skjer det ikke så er jo ikke det noe nytt :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Mensen på plass som forventet. Denne gang kom den tidlig fredag, så tilbake til det opprinnelige opplegget. 

Mannen mener mer sex er det som skal til, så det er visst planen for PP8 :P

Neste IKM er da 09.12, samme dag som jeg skal i julebord. Bra timing :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk @Mumsy :)  Vi får bare prøve videre, mannen vurderte visst en spermtest og :P Og selv om jeg har blitt friskmeldt i ettertid, så vet jeg jo at flere leger sa at jeg aldri kom til å bli gravid naturlig. Så kanskje de har rett likevel? Uansett er det greit å tenke på at om vi når Mai og ingenting har skjedd, så har vi hvertfall prøvd. Og da kan vi få hjelp :)

Endret av Joe12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syk og svak, stakkars meg :(

Men slimløsende hostesaft skal vel kunne ha en positiv effekt i forhold til graviditet, så kanskje det er god sykdom :P Riktignok venter jeg ikke EL før i neste uke, men man veit jo aldri :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også syk.. Men må late som jeg er frisk for mannen, jeg har nemlig beskyldt han for å være skikkelig mannesyk! Så karmaen slo tilbake på meg selv, så nå sitter jeg her å snørrer å hoster:tongue: God bedring til oss begge:biggrin:

Slimløsende hostesaft skal visst være gull, så kjør på :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go bedring til dok begge 😊 å takk for at dok oppklarte hvilken hostesaft det var som var gull ved prøving. Hilsen snikleser 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring! :) Slimløsende hostesaft skader i hvert fall ikke, og det kan visstnok hjelpe. Det kan være lurt å teste spermen, det går kjapt og enkelt, og hvis det er problemer det er det greit å vite. Lykke til med pp8, kanskje det er akkurat den som ender helt perfekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.11.2016 den 9.58, Mumsy skrev:

Jeg er også syk.. Men må late som jeg er frisk for mannen, jeg har nemlig beskyldt han for å være skikkelig mannesyk! Så karmaen slo tilbake på meg selv, så nå sitter jeg her å snørrer å hoster:tongue: God bedring til oss begge:biggrin:

Slimløsende hostesaft skal visst være gull, så kjør på :hoppe:

Haha, mannen er og mannesyk her :P Dvs, han har et snev av forkjølelse, en lett rennende nese. Jeg og all min feber og alt mulig rart har ingenting å stille opp med :laugh: God bedring til oss alle :)

 

På 17.11.2016 den 11.34, Meley skrev:

Go bedring til dok begge 😊 å takk for at dok oppklarte hvilken hostesaft det var som var gull ved prøving. Hilsen snikleser 😊

Takk :) Gøy med sniklesere :biggrin: Jeg har ikke gitt hostesaft et forsøk før, hittil bare Maca, bidronninggele og wild yam. Men denne runden blir det visst alle deler, enten vi vil eller ikke :tongue:

På 18.11.2016 den 15.17, Illy skrev:

God bedring! :) Slimløsende hostesaft skader i hvert fall ikke, og det kan visstnok hjelpe. Det kan være lurt å teste spermen, det går kjapt og enkelt, og hvis det er problemer det er det greit å vite. Lykke til med pp8, kanskje det er akkurat den som ender helt perfekt :)

Takk :) Det vurderes hvertfall med en spermtest. Det er vel snart 2 år siden min forrige runde hos gynekolog for å sjekke stå, og da ble jeg friskmeldt i forhold til PCOS, og nye blodprøver for å sjekke om jeg hadde EL ble tatt i sommer, og de var normale. Så da burde jeg jo fungere da. Mannen er med på det, vi må bare se hvordan økonomien vil ha det for tiden. 

Dagene rusler og går, mye å gjøre på jobb, mye sykdom, snart er det jul osv...
Det tyter ut unger overalt, det virker som om alle jeg kjenner er gravide for tiden. Og denne mystiske forkjølelsen min har gitt meg øresus :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag.. Kvelden før advent! Burde kanskje gjort noe mer i huset her, og det er også planen.. Må vel støvsuge før det blir for sent :P 

Muligens midt i EL for tiden. Det er slim hvertfall, men det har det jo alltid vært på denne tiden, selv om tiden med EL-tester viste EL på et senere tidspunkt. Men maca/bidronninggele funket fint på forrige syklus for å rette opp, så kanskje det er på tilsvarende tidspunkt denne måneden? 

Det rare er at da jeg hadde mensen satt jeg og var frustrert fordi det var så lenge til EL. Det kjennes nå ut som om det var i går. Tiden bare flyr forbi, dette er siste prøverunde denne måneden, for neste EL lander vel ganske nøyaktig på julaften, og da er vi ikke sammen.. 

Støvsuge ja.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Vekker litt liv i denne..

PP12, intet nytt. Eneste nye er at alt vi har av søsken skal bli foreldre i løpet av sommeren, samt naboene. 

Velvel, om ikke annet får svigermor endelig bli bestemor, så da demper maset seg litt. Men bare litt, nå maser hun om at arvingen må få søskenbarn..

Dette er siste aktive PP på en stund, jeg skal reise bort en del framover, så neste PP blir i september. 

Da blir det og utredning. Har vært hos legen, som sier at alt hos meg ser normalt ut på de prøvene som er tatt de siste årene i forhold til EL. Rakk ikke GU før jeg drar, men regner med det blir så fort jeg er tilbake i august/september. Mannen skal selvfølgelig og testes.

jeg skal ærlig innrømme at på tross av alt som har skjedd før, så hadde jeg et håp og en tro om at dette faktisk skulle skje, og gjerne ganske fort. Kjenner at det å høre på venner og familie som klager på at de måtte prøve i hele 3 måneder, det har jeg ikke ork til lenger. At mannens bror og dama han flytta sammen med i fjor høst, nå skal bli foreldre, den er kjip. Jeg visste jo at mine søsken prøvde eller skulle prøve ganske snart, men det er likevel sårt at alle rundt oss får til, og ikke vi. Ikke for det, dagbøkene her inne viser jo at det helt klart er mange som må slite en stund. 

Jeg vet ikke helt hva jeg tror om dette lenger. Det er mange følelser, kan man vel si. Samtidig er det jo mange som får den at det skjer når det virkelig ikke passer, så kanskje det er håp for PP12 likevel 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...