Gå til innhold

Hva mener de med: "I paid my jews"?

ajarRun

Anbefalte innlegg

Er det noen rasistiske greier? Sånn som sangen fra Anastacia, "I paid my jews", hva mener hun? Ble litt skeptisk nå.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

😂😂😂

Paid my DUES!

Anonymkode: 1862f...f62

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har'u bett'art konntigent'n din du'a Ambivalente Re'akksjon? :lur:

Anonymkode: 1f5b7...7e5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ho ho ho...det er lov å prøve seg, men den der gikk vi faktist ikke på:fnise:

Lite å gjøre i kveld kanskje????

Anonymkode: a2f3f...4fd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ho ho ho...det er lov å prøve seg, men den der gikk vi faktist ikke på:fnise:

Lite å gjøre i kveld kanskje????

Nei, jeg lager chilli og så skal jeg ut å drikke øl. Og så skal jeg hjem og drikke Hugo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Nei, jeg lager chilli og så skal jeg ut å drikke øl. Og så skal jeg hjem og drikke Hugo.

Hvordan lager man chilli? Sår du føret og står og ser det gror?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det skulle stå, sår du frøet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente selvsagt matretten. 

Det jeg gjør er at jeg kjøper en 330 gram med chilli (sånne lange røde, men det er viktig at ca 1/3 er habaneros), disse blender jeg sammen med en flaske siricha saus og en boks chilli paste. Når de er blendret putter jeg dem i slow cookeren, sammen med to glass tomat purre. Så legger jeg til 300 gram bacontærninger (til da er jeg lei av kutting), to rødløk, og en pakke aromasopp (brun dem først på pannen). Så legger jeg til bønner og andre tilfeldige grønnsaker jeg husket. Så bruner jeg ca 600 gram entrecaute, putter det også oppi, og så en halv øl. Rører og lar det stå i slow cookeren til jeg er sulten (begynner å spise ca med en gang, men det blir bedre etterhvert). Å, og jeg har krydder i istarten (hvitløkspulver så slipper man bruning, chillipulver ynot lizzom?, oreano (bruk masse), cumin og pepper). 

Så pakker jeg det inn i en first price lefse med ost og litt rømme. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Mente selvsagt matretten.

Det jeg gjør er at jeg kjøper en 330 gram med chilli (sånne lange røde, men det er viktig at ca 1/3 er habaneros), disse blender jeg sammen med en flaske siricha saus og en boks chilli paste. Når de er blendret putter jeg dem i slow cookeren, sammen med to glass tomat purre. Så legger jeg til 300 gram bacontærninger (til da er jeg lei av kutting), to rødløk, og en pakke aromasopp (brun dem først på pannen). Så legger jeg til bønner og andre tilfeldige grønnsaker jeg husket. Så bruner jeg ca 600 gram entrecaute, putter det også oppi, og så en halv øl. Rører og lar det stå i slow cookeren til jeg er sulten (begynner å spise ca med en gang, men det blir bedre etterhvert). Å, og jeg har krydder i istarten (hvitløkspulver så slipper man bruning, chillipulver ynot lizzom?, oreano (bruk masse), cumin og pepper).

Så pakker jeg det inn i en first price lefse med ost og litt rømme.

Oj oj oj, dette må jo ta like lang tid som å se chillien gro, men ok, kult, jeg liker folk som kan lage mat, den skal du ha!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

😂😂😂

Paid my DUES!

Anonymkode: 1862f...f62

Nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er en referanse til William Shakespeare sitt skuespill "the merchant of venice" og det betyr rett og slett at man har slanket seg. Den jødiske pengeutlåneren Shylock krevde at Antonio skulle betale i kjøtt (0,5 kg) dersom han ikke klarte å betjene lånet sitt. Når du da sier at du "har betalt mange jøder", så betyr det at du har kvittet deg med mange halvkiloer med kjøtt. I anastacia sitt tilfelle så vil jeg tro det er en referanse til da hun hadde brystkreft og måtte opereres for dette.

Anonymkode: 70900...e61

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en referanse til William Shakespeare sitt skuespill "the merchant of venice" og det betyr rett og slett at man har slanket seg. Den jødiske pengeutlåneren Shylock krevde at Antonio skulle betale i kjøtt (0,5 kg) dersom han ikke klarte å betjene lånet sitt. Når du da sier at du "har betalt mange jøder", så betyr det at du har kvittet deg med mange halvkiloer med kjøtt. I anastacia sitt tilfelle så vil jeg tro det er en referanse til da hun hadde brystkreft og måtte opereres for dette.

Har anastacia hadd brystkreft? Stakkars liten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, ambivalentReaction skrev:

Har anastacia hadd brystkreft? Stakkars liten...

Flere ganger om jeg ikke husker feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Flere ganger om jeg ikke husker feil

Jeg som trodde man bare hadde to pupper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Herr Heftig

I gamledager så var forbød kirken de kristne å drive bankvirksomhet, noe som førte til at mange jøder måtte ha dette yrket. Så når folk hadde flere kreditorer var de fleste av dem jøder. Så når man endelig hadde betalt alt man skyldte sa man "i have paid my jews". SOm da betydde at man var gjeldsfri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Jeg som trodde man bare hadde to pupper.

Da burde du se Total recall (den orginale) ;).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...