Gå til innhold

Hvor blir sokkene av???


Gjest Lille Solstråle

Anbefalte innlegg

Gjest Lille Solstråle

Jeg hadde en opprydding i sokkeskuffen i dag, og fant hele fjorten partnerløse sokker! Hvor i all verden tar sokkene veien? Man tar klær av, putter dem i en skittentøyskurv, putter dem i vaskemaskinen, legger dem i tørketrommelen, bretter dem sammen og legger dem i skapet. Og på denne reisen forsvinner altså masse sokker. Er det vaskemaskinen som spiser dem, rett og slett? Jeg mister aldri undertøy eller gensere, men de hersens sokkene... Arg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Ja,det lurer jeg også på. Kjøpte 10 par i samme farge slik at det blir bedre,men det er MANGE som er forsvunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De blir spist av sokketrollet. Sokketrollet bor stort sett inni vaskemaskiner, men kan også trives i tørketromler. Sokketrollet har bestemte regler de lever etter - de spiser alltid bare en sokk, og hvis de vil ha noe annet, som f.eks noe undertøy, så velger de seg alltid en dyr silketruse som er relativt ny.

Sokketrollet spiser forresten ikke alle sokkene det tar. Noen sokker leveres pent tilbake, men det skjer kun etter at sokkens eier omsider har gitt opp - og kastet den enslige sokken i skuffen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Mie har helt rett. Det skal her tilføyes at sokketrollet er lite, grønt og glupskt.

Det eneste som hjelper mot sokketrollet er å kjøpe bare en type sokker i samme farge. Da blir sokketrollet frustrert og vil forsvinne. Du sitter da igjen med kun en sokk som ikke har make.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoho: Hadde det samme problemet selv, men nå bretter jeg dem litt sammen oppe med ankel bare og etter det så er det ikke forsvunnet sokker idet heletatt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

hehehe , jeg har en pose hvor jeg legger alle sokkene jeg ikke med engang finner broren til.. så rydder jeg i den engang i uka.. sorterer sammen de som passer også legger de andre tilbake i posen til neste uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...