exictence Skrevet 16. mai 2016 #1 Skrevet 16. mai 2016 Kan høres ut som en god idè. Vil gjerne høre erfaringer og tanker?
stan Skrevet 16. mai 2016 #2 Skrevet 16. mai 2016 Kommer an på hvor mye du må låne. Hvis du ikke bor der selv, må du regnskapslikne av eventuelt overskudd. Du bør først dette deg inn i reglene for dette. Det er en invistering og du må også skatte av eventuelt overskudd når du selger boligen igjen. Men hvis alternativet er å ha pengene i banken er det verdt å vurdere. 2
exictence Skrevet 16. mai 2016 Forfatter #3 Skrevet 16. mai 2016 @stan, takk. Ja, det er riktig og flere overveielser må taes. Jeg har vel både kapasitet og tid til å gjøre det. Kreves en del oppfølging og innsats. Men vurderer det.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #4 Skrevet 16. mai 2016 42 minutter siden, exictence skrev: Kan høres ut som en god idè. Vil gjerne høre erfaringer og tanker? Sett deg inn i endringene som kommer ang. Beskatning av bolig nummer to. Det skal bli langt mindre gunstig å eie mer enn en bolig på sikt. Skal du selge en bolig nummer to, uten å ha bodd der selv selv i 14 av siste 24 måneder så må du og skatte av gevinsten. Anonymkode: e439d...9f3
stan Skrevet 16. mai 2016 #5 Skrevet 16. mai 2016 15 minutter siden, exictence skrev: @stan, takk. Ja, det er riktig og flere overveielser må taes. Jeg har vel både kapasitet og tid til å gjøre det. Kreves en del oppfølging og innsats. Men vurderer det. Det er absolutt penger å tjene, men det krever en del innsats. Veldig avhengig av om man er heldig med leietakerne. Jeg regner i snitt at jeg taper to måneders husleie hvert år, i tillegg kommer jo utgifter til vedlikehold. 2
exictence Skrevet 16. mai 2016 Forfatter #6 Skrevet 16. mai 2016 1 time siden, stan skrev: Det er absolutt penger å tjene, men det krever en del innsats. Veldig avhengig av om man er heldig med leietakerne. Jeg regner i snitt at jeg taper to måneders husleie hvert år, i tillegg kommer jo utgifter til vedlikehold. Å ja, leietakerne har mye å si. Har hørt noen skrekkhistorier der, men mest positive.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2016 #7 Skrevet 17. mai 2016 Har du kapital? Kjøøøøøp! Kjøp til du ikke har penger igjen i banken. Er det noe historien viser er det at utleie og salg av sekundærbolig lønner seg. Jeg hadde på det meste 9 utleieboligene og har kjøpt både når det har vært gode tider samt dårlige men sum sumarum har jeg tjent millioner på millioner. Kjøper du på topp selger du når toppen er større, kjøper du på bunn selger du når toppen er på sitt beste så kjøper du på bunn igjen. Har du kapital og mulighet er det vanvittig lett tjente penger! Anonymkode: 81a14...3b0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå