Gå til innhold

Er jeg virkelig så usikker på meg selv?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt hvorfor jeg skriver dette innlegget, men føler det må ut en plass. Jeg og samboer har flyttet til et nyetablert boligstrøk, og lever her i sus og dus sammen. For to dager siden flyttet det inn en person i nabohuset, som viser seg å være søsteren til min gamle barndomsvenninne som jeg ikke har sett eller snakket med på flere år. Vi var på samme reunion for kanskje 2 år siden, men snakket ikke særlig sammen den kvelden. Da jeg så denne barndomsvenninnen utenfor nabohuset mens jeg gikk tur med hunden vår, fikk vi blikkontakt og jeg skulle til å si hei. Men idet jeg sier hei, snur hun ryggen og går inn i huset. Jeg vet ikke hvorfor jeg tok meg så nært av dette... Familien hennes har alltid vært "perfekt" (dyre klær, dyre biler, oppussing hvert år, slank, pen, ser rett og slett alltid perfekt ut, osv.). Selv er jeg ganske fattig, ser sliten ut, har lagt på meg en hau med kilo, går i de samme slitte klærne osv.. Dette er noe jeg rett og slett ikke har tenkt over... Før nå. Tidligere har jeg ikke vært så opptatt av utseende og hva jeg har, og har vært komfortabel med å være "meg". Men nå er jeg plutselig kjempe usikker og føler at jeg må pynte meg bare jeg går til søpla... Sånn tilfelle de ser meg... Hva i alle dager er det som skjer? 

Anonymkode: 86de6...8dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jessica
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke helt hvorfor jeg skriver dette innlegget, men føler det må ut en plass. Jeg og samboer har flyttet til et nyetablert boligstrøk, og lever her i sus og dus sammen. For to dager siden flyttet det inn en person i nabohuset, som viser seg å være søsteren til min gamle barndomsvenninne som jeg ikke har sett eller snakket med på flere år. Vi var på samme reunion for kanskje 2 år siden, men snakket ikke særlig sammen den kvelden. Da jeg så denne barndomsvenninnen utenfor nabohuset mens jeg gikk tur med hunden vår, fikk vi blikkontakt og jeg skulle til å si hei. Men idet jeg sier hei, snur hun ryggen og går inn i huset. Jeg vet ikke hvorfor jeg tok meg så nært av dette... Familien hennes har alltid vært "perfekt" (dyre klær, dyre biler, oppussing hvert år, slank, pen, ser rett og slett alltid perfekt ut, osv.). Selv er jeg ganske fattig, ser sliten ut, har lagt på meg en hau med kilo, går i de samme slitte klærne osv.. Dette er noe jeg rett og slett ikke har tenkt over... Før nå. Tidligere har jeg ikke vært så opptatt av utseende og hva jeg har, og har vært komfortabel med å være "meg". Men nå er jeg plutselig kjempe usikker og føler at jeg må pynte meg bare jeg går til søpla... Sånn tilfelle de ser meg... Hva i alle dager er det som skjer? 

Anonymkode: 86de6...8dc

Det er trist, men vanlig å sammenligne Oss med andre for å enten løfte opp selvfølelsen eller for å sjekke om vi er der borte tror vi må være. Husk at det slett ikke trenger å være perfekte forhold med perfekt familie og liv da. Vi vet aldri hva personen foran oss går rundt og bærer på. En utfordring her er å se innover og de hva DU kan gjøre for at nettopp du skal trives med deg selv. Lykke til 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er frekke, og nordmenn spesielt er sære og sjenerte.  Opplever selv at folk som kjenner meg ser en annen vei, i stedenfor å hilse. Gjør det selv også, skal jeg være ærlig.. Ikke ta det personlig - tror ikke du er så ille som du selv påpeker (fattig, gått opp noen kilo, daff). Vi er som regel alltid altfor selvkritisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke helt hvorfor jeg skriver dette innlegget, men føler det må ut en plass. Jeg og samboer har flyttet til et nyetablert boligstrøk, og lever her i sus og dus sammen. For to dager siden flyttet det inn en person i nabohuset, som viser seg å være søsteren til min gamle barndomsvenninne som jeg ikke har sett eller snakket med på flere år. Vi var på samme reunion for kanskje 2 år siden, men snakket ikke særlig sammen den kvelden. Da jeg så denne barndomsvenninnen utenfor nabohuset mens jeg gikk tur med hunden vår, fikk vi blikkontakt og jeg skulle til å si hei. Men idet jeg sier hei, snur hun ryggen og går inn i huset. Jeg vet ikke hvorfor jeg tok meg så nært av dette... Familien hennes har alltid vært "perfekt" (dyre klær, dyre biler, oppussing hvert år, slank, pen, ser rett og slett alltid perfekt ut, osv.). Selv er jeg ganske fattig, ser sliten ut, har lagt på meg en hau med kilo, går i de samme slitte klærne osv.. Dette er noe jeg rett og slett ikke har tenkt over... Før nå. Tidligere har jeg ikke vært så opptatt av utseende og hva jeg har, og har vært komfortabel med å være "meg". Men nå er jeg plutselig kjempe usikker og føler at jeg må pynte meg bare jeg går til søpla... Sånn tilfelle de ser meg... Hva i alle dager er det som skjer? 

Anonymkode: 86de6...8dc

Men er du sikker på at hun kjente deg igjen, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...