Gå til innhold

Gelenegler i Kristiansand


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor går dere for å få gelenegler? Har gått på Auds men nå er det steget fra 650 til 700, dyrt altså... :sukk: Hvorfor kan ikke prisene være som i USA, lol. Noen tips til hvor man ellers kan gå? Sjekket Kristiansand hudpleie men der ligger prisene på 900( nytt sett) + 850 (etterfyll), gosh det er mye å gi 850 en gang i måneden altså. Jeg biter ikke negler men neglene jeg har er så tynne og beint frem ubrukelige :( 

Har brukt gelenegler nå i 1,5 år, og har vært kjempefornøyd, jeg har tatt refill hver 4 uke. Nå har jeg mine vanlige negler (holder på å pusse opp og jeg har derfor ikke giddet å sette på nye), neglene er i fin stand men tynne som vanlig :-( 

Anonymkode: b9048...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenkte å anbefale Auds, før jeg så du har vært der. 

Ja, det er veldig dyrt... Kjedelig at de har økt prisen da. Lenge siden jeg har vært der. :/ 

Anonymkode: 26ea1...bee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte å anbefale Auds, før jeg så du har vært der. 

Ja, det er veldig dyrt... Kjedelig at de har økt prisen da. Lenge siden jeg har vært der. :/ 

Anonymkode: 26ea1...bee

 

Ja det er pyton... men 8400 kr per år (!) har jeg ikke sjangs til, det er galskap. Jeg fikk tips om denne serien: Nail Wonder Micro Cell 2000. http://chroma.mamutweb.com/Shop/List/MICRO-CELL-2000-NAIL-REPAIR/38/1 (selges på coverbrands, vitusapotek osv) vurderer å sjekke den litt nærmere ut.

Jeg må ha et eller annet geleaktig som gjør neglene mine tykkere, jeg kan gjerne ha korte negler men jeg må ha dem velstelte.

Anonymkode: b9048...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor går dere for å få gelenegler? Har gått på Auds men nå er det steget fra 650 til 700, dyrt altså... :sukk: Hvorfor kan ikke prisene være som i USA, lol. Noen tips til hvor man ellers kan gå? Sjekket Kristiansand hudpleie men der ligger prisene på 900( nytt sett) + 850 (etterfyll), gosh det er mye å gi 850 en gang i måneden altså. Jeg biter ikke negler men neglene jeg har er så tynne og beint frem ubrukelige :( 

Har brukt gelenegler nå i 1,5 år, og har vært kjempefornøyd, jeg har tatt refill hver 4 uke. Nå har jeg mine vanlige negler (holder på å pusse opp og jeg har derfor ikke giddet å sette på nye), neglene er i fin stand men tynne som vanlig :-( 

Anonymkode: b9048...4ec

Tillat meg å komme med en teori uten at jeg har annen erfaring med denne bransjen enn gjennom dama:

De som driver neglesalonger tilbyr ofte andre behandlinger og har sjelden fylt opp dagen med neglekunder, hudpleie, kosmetikk osv. Dessuten så tar det ganske lang tid, opp mot to timer. Selv om ikke selve behandlingen tar 2 timer så må man kanskje sette av så mye tid frem til neste avtale siden det kan komme noen på dropin for å sette på en negl som har løsnet, eller at noe bare tar lenger tid enn vanlig. Hvis man da regner med at hver neglekunde kan ta opp mot 2 timer så må man ta høyde for det og da er timeprisen 400,-. 25% av dette går til moms, 14% går som arbeidsgiveravgift, og da sitter man igjen med ca 240,- pr time. Dette skal så dekke leie og produkter og man havner antagelig på ca 200,- i lønn pr time. Ett årsverk med denne lønnen tilsvarer rett under 400.000,- før skatt. Som kunde så virker det kanskje dyrt å betale såpass mye, men dersom den som utfører jobben skal kunne leve av lønnen så må det nesten koste så mye.

Endret av Larsern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Larsern skrev:

Tillat meg å komme med en teori uten at jeg har annen erfaring med denne bransjen enn gjennom dama:

De som driver neglesalonger tilbyr ofte andre behandlinger og har sjelden fylt opp dagen med neglekunder, hudpleie, kosmetikk osv. Dessuten så tar det ganske lang tid, opp mot to timer. Selv om ikke selve behandlingen tar 2 timer så må man kanskje sette av så mye tid frem til neste avtale siden det kan komme noen på dropin for å sette på en negl som har løsnet, eller at noe bare tar lenger tid enn vanlig. Hvis man da regner med at hver neglekunde kan ta opp mot 2 timer så må man ta høyde for det og da er timeprisen 400,-. 25% av dette går til moms, 14% går som arbeidsgiveravgift, og da sitter man igjen med ca 240,- pr time. Dette skal så dekke leie og produkter og man havner antagelig på ca 200,- i lønn pr time. Ett årsverk med denne lønnen tilsvarer rett under 400.000,- før skatt. Som kunde så virker det kanskje dyrt å betale såpass mye, men dersom den som utfører jobben skal kunne leve av lønnen så må det nesten koste så mye.

 

Jeg ba ikke om en utgreiing av hva pengene gikk til, jeg skjønner såklart at det koster, men jeg lurer litt på hvor andre går og om det er billigere andre steder :-)

Anonymkode: b9048...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Jeg ba ikke om en utgreiing av hva pengene gikk til, jeg skjønner såklart at det koster, men jeg lurer litt på hvor andre går og om det er billigere andre steder :-)

Anonymkode: b9048...4ec

Dama mi går til en hun kaller "negledama", har dere ikke henne i Kristiansand?

Angående prisen, så har jeg også reagert på hvordan noen kan betale nesten 1000,- for å få satt på seg negler så jeg måtte nesten tenke igjennom det og har fått det forklart. Jeg trodde jo at de bare limte på, men det er jo litt mer komplisert og det er jo en del terapi inkludert slik jeg forstår det.

Føler egentlig at jeg kan litt mer om dette enn jeg føler meg komfortabel med.

Endret av Larsern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, Larsern skrev:

Dama mi går til en hun kaller "negledama", har dere ikke henne i Kristiansand?

Angående prisen, så har jeg også reagert på hvordan noen kan betale nesten 1000,- for å få satt på seg negler så jeg måtte nesten tenke igjennom det og har fått det forklart. Jeg trodde jo at de bare limte på, men det er jo litt mer komplisert og det er jo en del terapi inkludert slik jeg forstår det.

Føler egentlig at jeg kan litt mer om dette enn jeg føler meg komfortabel med.

Hahahaha :-D  

Nei vi har ikke negledama dessverre :-/  Enten får jeg finne en gellakk som funker greit eller så får jeg se på dette UVlampe-greiene og sjekke om det er noe jeg kan klare få til selv. Jeg ser de selger noe her: (link) men jeg må sjekke seriøsiteten og slikt først. Jeg vet proffsige steder ikke solgte UVlamper og starter kit til ufaglærte så jeg får ta en gjennomgang for å se om dette er noe som kan fungere.

 

Anonymkode: b9048...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
På 15.5.2016 den 21.09, AnonymBruker skrev:

 

Jeg ba ikke om en utgreiing av hva pengene gikk til, jeg skjønner såklart at det koster, men jeg lurer litt på hvor andre går og om det er billigere andre steder 🙂

Anonymkode: b9048...4ec

Som en nyetablert i den nye utvida kommunen nye Kristiansand, har min søster fått i gang et firma i lokalet til Studio Styled By.  Neglorama heter firmaet og hun holder til på Nodeland rett ved Prix. Siden hun leier lokale sammen med andre har hun muligheten til å tilby billigere negler og design enn konkurrentene. Hvis du / dere er interessert kan dere bestille time på Facebook siden http://www.facebook.com/NegloRaMa/
 

Anonymkode: 2c26b...bab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...