Gå til innhold

Elvital jobber med saken ;)


elvital

Anbefalte innlegg

Gjest gjest- silje

Jeg har et veldig godt forhold til poteter, faktisk så blir det ikke skikkelig middag uten :ph34r: hehe, så forskjellig kan man være :)  

Du får ha god tur hjem, og så var det kjekt å lese at formen har kommet seg :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk skal du ha :) Veldig deilig å endelig føle seg bedre.

Nå snakket jeg akkurat med mannen. Har ikke fortalt han at jeg skal ta nattoget, sa bare at jeg kommer før jobb en gang (deltidsjobb, begynner kl 15). Han har fri i mårra så sover sikkert lenge. Planen er å snike seg hjem og inn i senga til han og overraske han på mårran :rodmer: Satser på at han blir glad! Og overrasket. 

Nei, får ta å pakke sammen og så legge meg - skal opp kl 4 tror jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslooo 😍 for en trøtt dag. Skulle trene men var så sliten/trøtt  at jeg droppa det. I stedet sølte jeg kaffe over macen... så da sluttet den øverste raden med bokstaver å funke. Det var IKKE det jeg trengte nå-stjelt sykkelhjul, datareparasjon og togbilletter i hytt og gevær. Jeg som liksom sparer til Thailand til vinteren... 

 

I dag er det fest hos alle naboene tror jeg... takke seg til der vi bodde før. Tror vi kunne telle festene på en hånd ila det året vi bodde der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sov veldig godt i natt-deilig! 

I dag ble første skikkelige treningsøkt på to uker gjennomført.  Så utrolig deilig! Først en halvtimes (nesten) løpetur/en del gåing.. kondisjon er ferskvare visst! Som oppvarming ned til senteret (omvei da). Deretter omtrent 1.5t dreng av overkropp. Det var så deilig. Og nesten ingen som trente selv det var midt på dagen og det vanligvis er mange folk der på den tiden. Men det var strålende vær,flere arrangementer i byen og sommer så..:) 

Desverre har ikke maten vært så bra i dag. Blitt litt lite protein og litt mye hjemmebakt focaccia av hvetemel... lagde proteinshake til lønsj/etter trening ved siden av det andre men klarte ikke drikke den. Jeg blir kvalm/blir uvel i magen av den. Får la mannen bruke opp den som er åpna. Too bad jeg har rundt 2 kg t av et annet merke. Får kanskje prøve å selge det,det er i hvert fall uåpnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når roer allergien seg? Jeg mener, når du reagerer mindre på gresset igjen? :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag søndag og mandag var jeg nesten symptomfri-bare litt nysing. Mandag dro jeg tilbake til landet og vel... Hyggelig å våkne opp til steikende sol og gressklipping utafor vinduet... Tenkte jeg skal prøve meg på en løpetur nå straks, og litt styrke

hvis det rommet er ledig. 

Trente bra på beina på søndag forresten.

ellers prøvde dataen min å drikke kaffe,noe den ikke likte, så den funker ikke noe særlig bra lengre. Derfor er jeg ikke så aktiv her om dagen lengre... Mye mer stress å gå inn via ipad eller telefon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble visst stille her noen dager nå. Litt mer styr ¨å gå inn fra ipad eller telefon ;) 

Anyway, tirsdag ble det til en 40-45min LISS opp i skogen (25min gange oppover) og bitte litt styrke (men det kom noen gamle so skulle trene så da gikk jeg. Onsdag var jeg lat, bare var på jobb, og så lå jeg i senga og leste... Torsdag løp jeg intervaller på mølla i 20 min, løp noen 30/30, noen 40/20 og noen 20/10. Og så 20-30 min mage. Svetten rant som bare det etterpå. Deilig!

Fredag ble det ikke noe, reiste til Oslo tiiiidlig på mårran, etter litt søvn og rydding måtte jeg hjelpe foreldrene mine litt før jobb, og på kvelden kom foreldrene mine på vafler. Matmessig ble det voldsomt mye carbs denne dagen, men tror ikke det var aalt for ille kalorimessig. Lørdag trente jeg overkropp med samboeren min på Harald's gym i Oslo. Har lurt på hvordan det er å trene der, så da fikk vi prøvd det. Jeg skal nok ikke melde meg inn der, det er ganske så old school og slitt. Mannen fikk lyst til det da ;) Men lyset der inne var fint - så definisjoner så bra :P Trente skuldre ganske bra, og rygg, og lit bryst og så biceps triceps. Tok benkpress hvor mannen spotta meg litt. Det tyngste jeg gjorde var på 72 % av kroppsvekt, da hjalp han litt i det jeg skulle begynne å dytte opp fra brystet. Tror jeg tok 3 eller 4 reps med litt hjelp, og masse hjelp på den siste. Det var deilig. Det er et par år siden jeg løftet borti så mye (fikk vondt i skulderen igjen en lang periode da, og så begynte skole og null energi til trening). Så deilig å kjenne at styrken kommer seg. Nå skal jeg straks gå å trene bein på mitt vanlige senter.

Den siste tidens fine: Har vært deilig å være i Oslo i helgen og mannen har hatt fri - deilig å trene med han i går (måneder siden sist) - har hatt flere dager hvor jeg har vært veldig fornøyd med magen min - føler rumpa så vidt har begynt å endre seg - veldig koselig med besøk av foreldre på fredag (og vi fikk roser som luktet godt) - Overskudd - begynt å lese bok igjen (desverre ikke pensum...) - passet tantebarn i går og niesa mi var såååå tantejente :hoppe::rodmer: (nevøen min har kommet til "være redd for alle han ikke ser hver dag"alderen...) - Akkurat nå er det sol og blå himmel -> kom deg ut Elvtal :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig med kaffetørst mac! Håper den tar seg sammen, er så dyrt og kjedelig å måtte kjøpe nye tekniske ting... For øvrig ser det ut som det har skjedd mye bra de siste dagene, imponerende hvor tungt du løfter! Jeg synes det er fantastisk digg å ikke lese pensum jeg:fnise: Selv om det kanskje er det en burde gjort. Men, sommer er sommer, vi får kose oss så lenge vi kan:nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge Apple koster det 4-6000 å reparere. Og Mr Mac må jeg ha. Skal se om jeg får det på forsikringen!

Ja,det har skjedd mye bra-fått låne bil av foreldra mine,så nå er det lett å komme til og fra jobb og når jeg skal hjem til Oslo slipper jeg å ta toget kl 5! Har også skjedd noen negative ting,men prøver ikke å fokusere på det-det er sommer og jeg vil være glad!

Beinøkta på søndag gikk ikke særlig bra. Den begynte bra med løping og jeg trente magen bra først. Så begynte jeg å kaldsvette. Tenkte at det sikkert bare er pga mensen nærmet seg så prøvde å fortsette men det ble ikke noe futt så etter å ha prøvd litt forskjellig gav jeg opp og dro hjem. Mandag ble det 30 min med litt forskjellig løping på tredemølle mens jeg så på sex And the city-først 20 min rolig (måtte ha noen pauser innimellom), så 5 min (10stk) 20/10 intervaller og 5 min nedtrapping. Deilig!. I dag er/var planen å trene bein før kveldsvakt,men kjære mensen kom så ligger nå her og har litt vondt så får se hvordan det går. Kanskje jeg utsetter til i morgen heller! 

Gårsdagens fine: følte meg kjempe oppblåst og dritt, men hadde likevel litt definisjoner på magen (de to strekene ned på hver side av magen) når jeg flekset. gøy at magetreningen hjelper! Det her har jeg drømt om så lenge jeg kan huske!!! Tok bilde,og man (vel jeg...) ser det i hvert fall,men litt redd for å legge det ut på instagram (har mange kjente der...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens trening ble 10 min oppvarming på mølla før litt forskjellig bein. Kjapp (under 1t) og grei økt. Eneste var at jeg må ha ikke vært nok stabilisert under utfall tror jeg,så har fått ganske vondt i siden/ryggen igjen. Satser på at det går over etter litt søvn og løping/overkropp i mårra. Kjenner jeg er litt tung i beina

Dagens fine: fikk trent, jobb var greit-tiden gikk fortere enn i går, fikk brownies på jobb (selv om den var tørr og ikke spesielt god), en annen student som jobber her i sommer satt på hjem,det var hyggelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går prøvde jeg å trene overkropp men det er så demotiverende å gjøre det her,så det ble bare mage. Og litt kjerne. Jeg er fortsatt støl i beina etter onsdagen! Og litt i magen. Ryggen er ikke noe særlig desverre. Menmen. Det går over. I dag gikk jeg tur i sola langs veien i 1 t. Det var litt deilig og kjedelig.  Etterpå prøved jeg å ligge ute i gresset og sole meg og lese pensum,men det er jo så vanvittig med insekter her at det ble en heller langtekkelig affere. Ble en time da. Nå skal jeg slappe av litt før mat og kino i kveld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Oi, hvordan gikk det med macen din?? Jeg har forsikring i fagforbundet, og der fikser de alt ;) Ei venninne (som også er medlem i fagforbundet) ramlet over den nye flatskjermen :ler: og fikk faktisk penger til ny :) Så det kan lønne seg å høre med forsikringen ja!

Kose deg med mat og kino :danse: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ødelagt mac er kjipt!! Jeg lagde store sprekker i skjermen da sekken min velta med noen manualer og macen oppi. Orker ikke bruke en formue på å fikse det heller! 

Håper det går bedre med ryggen din snart! Jeg har vært dårlig på å kommentere her, men har fulgt med! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke fått gjet noe Med mr Mac enda.  Har funnet et skjema til forsikringa (gjennom fagforbundet ja) på nettet men fikk hverken fyllt inn(fra ipad) eller skrevet det ut her (ikke printer) så får prøve når jeg kommer til Oslo i morgen. Skulle hatt oppdatert IPad en også,den er så treg ,men da må jeg ha macen først for å fikse backup osv. Fml lol. 

Sprekker i skjerm er nok verre ja.. jeg fikk ny skjerm, hovedkort og jeg vet ikke hva rett før jul. Heldigvis på garantien!

Ryggen er bedre. Planen er å ta meg en liten tur enten ut eller på mølla etterpå,og så mulig trene litt bein igjen. Men kjenner jeg trenger å sove litt tror jeg. Er så trøtt. Drømte så mye rart i natt. 

Hyggelig at du følger med likevel rainbow,selv om du ike kommenterer så mye :)  

 

Tarzan var forresten en helt ok film. Typisk amerikansk,men var jo greit å kikke på kroppen til Aleksander Skarsgaard eller hva han heter i to timer... ;)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde store planer om å trene på vei til Oslo på søndag, men var ikke i form, følte meg så hoven i hele ansiktet (allergi og lite/dårlig søvn) så det ble avlyst for å klare å kjøre inn uten problemer. Mandag ble en skikkelig fin dag, med kort og grei beintrening på kvelden. I dag hadde jeg avtalt med en kollega i går at vi skulle møtes for å trene klokka 8. 8:20 var jeg på plass, men tror du han var der? Nope. Og han hadde ikke kommet da jeg gikk litt over 9:30. Blir så irritert på sånt, hadde jeg visst at han ikke kom hadde jeg trent litt senere så jeg kunne fått i meg litt skikkelig mat og våknet litt først og forhåpentligvis fått en ok økt. Nå klarte jeg nemlig ikke å varme opp skikkelig på mølla, og hadde ikke særlig styrke, så ble relativt lette vekter. Det var kjipt. Men fikk gått igjennom overkroppen (ikke mage). Satser på HIIT på mølla og mage i morgen :)  Nå må jeg kjappe meg og dusje/spise/pakke før jeg drar mot jobben igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble hverken HIIT eller mage i dag. Men jeg kjørte noen sett med luft-knebøy/markløft (begge brede) og utfall på jobb når det var dødtid.  Prøver på hiit og mage i mårra heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Torsdag ble det nesten 20 min HIIT og 25 min mage - var støl i går!

I går ble det to runder gjennom IKEA pluss en tur fra ende til annen gjennom Sandvika storsenter (parkerte i feil ende). Det var langt når man var sliten!

I dag satser jeg på overkrpp og bytur eller parkliv. Er i Oslo med mannen og livet er fint :)

RIP Nice og Tyrkia. Hva søren skjer med verden?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag ble det litt overkropp. Spiste dårlig på fredag det merket jeg. Søndag ble det bedre trening-14*20:10 intervaller før jeg prøvde på mage (gikk ikke) og så bein. Problemet var at jeg ble så vanvittig kvalm/holdt på å spy,og leg curls var opptatt alltid når jeg skulle bruke den,så det ble bare leg extension i supersett med utfall. Kjenner det da. Også fikk jeg tatt litt triceps og biceps. Tror det var en reaksjon på creatine rett og slett. Og det kan stemme med tidligere erfaringer- har pleid å bli kvalm etter proteinshake det siste året (og har hatt creatine i dem). Trodde det var proteinene Me  det kan jo være av kreatinen.  Too bad jeg nå har bygd opp sånn at jeg brekker meg av smaken til kreatinen siden jeg alltid blir kvalm når jeg drikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, høres ut som du får en slags allergisk rekasjon mot kreatin! Kanskje greit å styre unna det.. Høres ut som en ekkel følelse når det påvirka deg til å bli så kvalm! 

Dårlig gjort av kollegaen din å ikke dukke opp når dere hadde avtalt morgentrening sammen - og heller ikke gi beskjed! Bra du fikk trent likevel, selv om det ikke ble helt som du hadde ønska.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tror ikke jeg tåler det så bra. Det er jo litt dumt,for det er jo et veldig bra tilskudd!

, i dag har jeg ikke følt meg i form. Antakelig fordi det ble dårlig søvn i natt. Våkna opp med mensenvondt kl 2, fikk heldigvis sove igjen men drømte masse. Og i dag har jeg blødd litt. Jeg gleder meg til spiralen skal ut ila neste året(tidligst ikke før nærmere jul, senest mars). Hatt masse bivirkninger av den. (Hadde jo mensen for en uke siden, så skulle jo være minst tre uker til før jeg får den tilbake). Sorry info, måtte bare få det ut. Uansett, nå har jeg sovet en time, og føler meg mye bedre. Funderer på om jeg skal ta en tur på tredemølla eller spare kreftene til i mårra. Tror kanskje det blir det siste. 

Har forresten levert inn mr mac til service så får den tilbake neste uke tror jeg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...