Gå til innhold

Elvital jobber med saken ;)


elvital

Anbefalte innlegg

Hadde store planer om tidlig trening av armer og litt bein i dag, men etter en natt med lite søvn gikk det litt ut. I stedet ligger jeg på sofaen ute i sola og koser meg. Blir nok hos mine foreldre i noen timer til. Tenkte jeg skulle bomme noen reker av dem ;) *omnomnom*. Tanken er at jeg kan trene i kveld/ettermiddag, men vi får se hvordan det blir. Er ikke krise om den går ut - da gjør jeg det i morgen i stedet!:trene:

Foreløpig dagens fine: avslapping i soffan - solkrem på hele meg - soool - jordbærsmoothie til frokost med ferske jordbær - 

Gleder meg til å komme hjem til mannen også:rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ble ingen trening i går, i stedet ble det kos på verandaen hele dagen, og på kvelden ble det film. 

I dag skulle jeg opp tidlig, trene, forberede meg til fremlegget mitt, pakke og på jobb, men jeg våknet med vondt i halsen og dundrende hodepine og en stuffy nose. Så jeg har sagt at jeg ikke kommer på jobb, tenker at trening utgår i dag også, og så får jeg se hva jeg orker utover dagen. Er jo faktisk en hel måned siden jeg var dårlig sist (dog var det spysjuka da), så det var jammen på tide :sarkasme:Særlig nå midt oppi flytting også!

 

Dagens fine hittil: God, næringsrik frokost med mannen i mitt liv - det er sol og meldt 24 grader i dag! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timers lur endte med en frysende elviital under to tjukke tepper, og så vidt litt feber. So much for studying...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt slapp i dag, men føler meg litt bedre nå, etter to lurer. Har fått pakket noen esker i dag også. Og drukket to smoothier som mannen laget til meg+en skål suppe til frokost. Tenkte å ta meg litt turkey tikka masala og ris nå. Etterpå skal jeg på førpremiere på en film. Det gleder jeg meg til. :) 

Er blitt skikkelig stiv i nakken og i ryggen av å ligge så mye. Håper jeg snart blir frisk og kan "opp og hoppe" igjen. 

Dagens fine: mannen passer veldig godt på meg når jeg er syk - det er fortsatt sol og varmt ute - hodepinen har gitt seg litt - fått pakket noen esker i dag - skal på kino etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går gikk dagen med på sofa/sove, mens jeg på kvelden følte meg bedre, så fikk pakket en del esker og vasket to masakiner med klær! Det var tydeligvis for mye for kroppen for i dag våknet jeg flere ganger med skikkelig vondt i halsen. Supert når jeg skulle ha framføring i dag. Klarte å komme meg på skolen, og fikk holdt framføringen, men dro hjem rett etterpå det (altså 1,5t før vi egentlig slutta). Dro innom et klesutsalg, men når buksene på tilbud kostet 800,- er det ikke håp for en student... Så dro bare innom matbutikken og hjem, hvor jeg endte opp med å sove på sofaen i 45 min. Og har ikke kommet meg opp enda. Er rett og slett ikke i slaget. Og nå har kneet begynt å gjøre vondt og - klarer ikke finne en god stilling til beinet.. :/ Har avtalt med flyttebyrået at de kommer på søndag. Satser på å få hjelp fra mamma og pappa på fredag og lørdag til å få flyttet så mye som mulig av eskene vi har pakket, så vi trenger kortest mulig tid av flyttebyrået. Håper bare at ikke denne flyttinga gjør at jeg blir verre i formen- begynner jo ny jobb på mandag hvor jeg helst må være frisk...:sukk:

Dagens fine: Gjennomførte presentasjon nesten ut stemme - overlevde å høre på presentasjoner i 4t før vår tur - har gått rundt 7-8000 skritt i dag (ikke gått så mye siden lørdag eller søndag..) - rema feiret kundene sine så det var smaksprøver på masse mat i dag :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når man bare blir i verre og verre form... Hva gjør man liksom?! Er ikke noe vits i å dra til legen tror jeg, det er helt sikkert et virus siden jeg ikke har hatt noe mer feber. Men jeg må jo bli frisk (eller i hvert fall betraktelig bedre) før mandag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, gjest- silje skrev:

Huff god bedring :kose:

 

Takk takk 😊

 

Med masse god hjelp fra mamma og pappa har flyttinga starta. Jeg har gjort litt,men ikke så mye. Likevel ble jeg helt utslitt og sovna på sofaen etter litt mat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeendelig føler jeg meg en tanke bedre. Og jammen var det bra, for i dag tok vi like gjerne å flytta alt samma. Utrolig hvor mye man klarer å eie altså... Fikk hjelp av foreldrene mine og broren min. Det var kjekt. Jeg gjorde ikke såå mye med løfting og bæreing, men litt. Har derimot gjort masse med å plassere alt her hjemme. Tenker at jeg/vi blir ganske ferdigplassert i mårra ila dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Ja, det er rart hvor mye man egentlig putter inn i huset! Ene gangen vi flyttet (60 km2), så trodde vi at vi skulle bli ferdige etter 5t, men neida, det tok 4 dager! Helt sykt, hvor mye vi hadde inni skapene 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, gjest- silje skrev:

Ja, det er rart hvor mye man egentlig putter inn i huset! Ene gangen vi flyttet (60 km2), så trodde vi at vi skulle bli ferdige etter 5t, men neida, det tok 4 dager! Helt sykt, hvor mye vi hadde inni skapene 😄

Hehe ja, vi flyttet fra 65 kvm. I fjor, da vi flyttet sammen, brukte vi vel kanskje 5t på å flytte fra hans leilighet, og fra meg (bodde hos foreldrene mine)+hente seng på sted nr 3. Men nå har vi jo fått flere skap osv etter vi flyttet sammen. Veldig godt at vi fikk flyttet alt i går så jeg bare kan pusle med å sette på plass i dag. Håper jeg får en lur også i dag - sovnet ikke før 3, våknet kl 8. *Vondt i hodet*. Det er ventilasjonsanlegg på soverommet som suser hele tiden, aner ikke hvordan skru det av - om det går.. :/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ventilasjonsanlegg skal gå an å skrus av. Hva med å høre med de som bodde der før dere? Eller så får du jo bare gå rundt i huset og se etter en bryter.

Gratulerer med flytting da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror det er slikt sentralanlegg, så jeg vet ikke. Og tror ikke noen har bodd der på en stund pga de har malt osv. Men jeg kan høre med de på kontoret :) Hvis ikke venner vi oss vel til det etter hvert..

Nå har jeg kommet meg dit jeg skal ha sommerjobb (blir pendling fram og tilbake til Oslo i helgene osv da). Trodde jeg var blitt bedre i går og sånn, bare litt trøtt. Men rett før jeg la meg i går merka jeg at jeg var litt tett i øret, og i natt våkna jeg mange ganger med skikkelig vondt. Så ble ikke særlig mye eller god søvn på meg. Heldigvis hjelper paracet da. Håper det går over fort, orker ikke å ha det sånn, begynte med litt febersympt i stad, så ble jo nesten helt på gråten på jobb (heldigvis satt jeg på kontoret og leste noen retningslinjer osv). jeg er SÅ. LEI. AV. Å. VÆRE. SYK! 3 ordentlige "runde" med influensa i år, + en runde med omgangssjuka. Må få dratt til legen når jeg blir frisk, ta prøver. Kan jo ikke gå sånn her. Sliter skikkelig på kroppen, og psyken ikke minst. Skulle tro jeg ikke hadde fjerna tonsillene da jeg var mindre. 

Anyways, det er et lite, dårlig treningsrom her, men hvis jeg er litt oppfinnsom så skal jeg da få trent - tenker høyreps (bare lette vekter her). Også er det fint å gå tur ser det ut til - med skibakker man kan løpe opp osv ;) Så da sparer jeg penger på treningssenter! Maten er litt problematisk synes jeg.. Vi får mat fra storkjøkken, porsjonspakket. Bestående av 50% kokte poteter. Jeg er ikke særlig glad i kokte poteter (vokst opp på det/fått det opp i halsen), og i hvert fall ikke oppvarma. Men men, blir vel ei rå tenker jeg. De kjøper inn til havregrøt og knekkebrød osv. Så det er bra. 

Dagens fine: Det er veldig idyllisk område her - jobb virker litt mer forståelig i dag - hører kuene fra senga mi - Halvveis i jobbuka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Huffda, så kjedelig at du er blitt verre :( Tror nok det kan være lurt å ta en tur til legen ja, for å sjekke om du ikke mangler noe!

God bedring, håper det går fort over :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha <3 Kjennes ut som at verket har gitt seg nå, men er skikkelig tett i øret. Men heller det enn vondt. I morgen skal jeg prøve meg på ei lita treningsøkt igjen tror jeg, med mindre formen er nevneverdig verre!

 

Jeg skal til Oslo i helgen, har langhelg. Problemet er at jeg har kveldsvakt på torsdag, jeg "bor" på landsbygda hvor det går tog hjem (1t) to ganger i døgnet (kl 5 og kl 17), og siste buss til nærmeste by (tar 1,5t i motsetning til 30 min bil) med togforbindelse til Oslo går i 18-tiden. Så regner med det enten blir en sein natt på meg, eller veeeldig tidlig mårra på fredag. Tar i følge google maps omtrent 40min å gå til togstasjonen, jeg satser på å ha litt ekstra tid siden jeg har bagasje osv. Det går fint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tok forøvrig testen @KaDust snakket om. Alderen stemmer i hvert fall relativt bra!

Skjermbilde 2016-06-21 kl. 20.59.55.png

Edit: Jeg skrev inn at jeg var 26 siden jeg blir det senere i sommer, så den stemmer vel på en prikk ;) 

Endret av elvital
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er bedre (bank i bordet!). Kun dott i øret, så jeg hører dårlig, men heller det enn vondt!

Jobb gikk greit i dag - siste opplæringsdag. Ser fram til helg etter en kveldsvakt i mårra :) 

Nå har jeg akkurat prøvd meg på ei lita styrkeøkt ned i kjellern her jeg holder til. Første økt på 1,5 uke! Deilig! Det er (som sagt?) ikke særlig med utstyr her, og ikke manualer over 5kg... Men fikk nå til en høyreps økt av det sjeldne. Ikke ofte jeg kjører på med 20 og 30 reps, hehe. Økta så omtrent slik ut:

Varme opp på mølle (ser hverken hvor lenge eller hvor langt en løper...) og romaskin.

Supersett:

Floorpress 3*30

Floor flies 3*20

Liggende leg raises 3*30

-

Leg press - gjorde noen, men føltes ikke ok i kneet så stoppet

Supersett:

Leg extension 3*10

Leg curl 3*10

Supersett:

Nedtrekk

Roing

Supersett:

Tricep extension 

Biceps curl

Arnold press

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yey for flytting og bedre form, håpet det bare går riktige vegen nå :) Endelig noen som deler min aversjon for kokte poteter!! Siden jeg flyttet hjemmefra har jeg kokt en potet i løpet av fire år, og bare det var nok for fire år til frem i tid.... Jeg skylder på overeksponering i barndommen! Selv om høyreps kanskje ikke er det gøyeste, blir det jo litt variasjon i alle fall :) Selv har jeg kun to vekter hjemme,  kettlebells på 12 og 16 kg - de er overraskende anvendelige, men skulle gjerne hatt litt mer å velge i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øredotten har gitt seg litt nå, så tror jeg blir frisk nå. Bare den piiiip allergien nå, er jo kommet til gresshelvete lol. Jaja, den kan jeg leve med!

Huff ja, kokte poteter er ikke godt. Det kan funke om man moser dem i en saus eller noe, emn bare kokt potet? Nei takk. Foreldrene mine er av oppfatning av at en middag ikke er ordentlig med mindre det er poteter, så du kan jo tenke deg. Jeg delte de opp og stekte de i stekepanna i går. Det var greit. Og lagde spansk omelett med resten av dem :) 

De har slike manualer man kan legge på vektskiver på her, men de har ikke nok til å få lik vekt på begge... Men kan jo trene med en og en arm feks. Var greit å starte rolig uansett. I dag har jeg vært på sykkeltur inn til sentrum. På en sykkel som etter å kjørt i nedoverbakke måtte trilles til den nesten stoppet før det funket å trå/det gav motstand og det hjalp å trå. Fant ut hvor togstasjonen er. Nå skal jeg spise og jobb. Og i morgen tidlig blir det HJEM!!! GLEEEEEEDER meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...