Gå til innhold

Elvital jobber med saken ;)


elvital

Anbefalte innlegg

Koselig å se deg tilbake! Mange gode økter,  virker som du har funnet en bra rytme igjen! Dumt det ikke ble leilighet, men skjønner det ble styr om du måtte kjøpt bil for å komme deg steder. For mange er jo det å slippe bil en fordel med å bo i Oslo!

Håper du snart finner ut av hva som skjer med ryggen din! Det høres skikkelig ille ut at det er så mye vondt med den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tre gode økter ila fire dager ferie. Først rygg/skuldre, så bryst/armer, så rygg/skuldre i går igjen. Hadde planer om en siste bryst/armer økt i dag men usikker da jeg sov 3-4 t på morgenen i dag. Kanskje jeg får til i morgen men tviler. Vil få det til i dag. Har droppet beintrening da hotellet ligger på toppen av et fjell. For å komme til trening/sentrum er det 30ish min i nedoverbakke eller 500+ trappetrinn+ bakke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble denne ferieukens fjerde og antakelig siste økt. Hadde sovet 3-4 dårlige timer, chillet hele formiddagen så stor steak og gikk en god tur. Prøvde å sove litt og så trening. Ble 10min mølle,

benkpress 20kg*15, 30kg*12, 34kg*10, 40kg*5+5 (den siste rep var så vidt gikk opp 😳🙈💪🏼)

flies manualer 4kg*15, 6kg*12, 7kg*10+9

superset med triceps extension. Omtrent samme løftinger

biceps curl manualer 5kg*15, 7kg*10+10+10 eller noe

flies i kabel 15kg*10, 20kg*10, 15kg*10

biceps curl i kabel *mange

triceps extension med tau+enhånds *mange. 

Så ble det taxi hjem. 

I dag startet dagen med massasje. Hun var overrasket over hvor stiv jeg var i nakken 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke blitt trening siden den økten mandag. Har vært sliten rett og slett. Og kjemper med en forkjølelse for at den ikke skal sette seg, så tror kanskje ikke det blir flere økter denne uken... Muligens en i kveld eller i morgen kveld. Har litt av en jobbehelg foran meg, så gjør nok lurt i å ta det rolig. Kjenner jeg er sliten etter ferien. Det var dårlig søvn (elendig seng) og fryktelig slitsomt reisefølge. I tillegg til mye aktivitet der. Så får være greit å ta det litt roligere noen dager. Få unna ting på to-do-listen og så passe på meg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valgte å vente til i dag med trening grunnet forkjølelse som sagt. Men har vært ganske svimmel/uggen i dag. Tenkte det var lavt blodtrykk, så har spist og drukket godt, uten hjelp. Presset meg allikevel innom senteret. Gikk 10 min på mølle, prøvde rulle litt på ryggen (den er jævlig - unnskyld uttrykket - om dagen) og så skulle jeg trene. Men det gikk ikke. Kjøpte inn til taco, lagde det og slang meg 45 min på sofaen. Føler meg litt bedre nå, men ikke helt super. Satser på at jeg er bedre i morgen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt frustrasjon fra meg. Som vanlig. Det er mye for tiden, med jobb, leilighetsjakt, kjip kropp-særlig rygg. Ikke ideell situasjon. 

Siden det ble slutt med eksen og jeg flyttet til foreldre i slutten av desember 2016, har jeg faktisk gått opp ca 8kg. Og det kan umulig være særlig mye av det som er muskler, da jeg er svakere nå (mer vondt..) men noen av musklene er større.

jeg føler meg ikke vel i kroppen min. Har fått dobbelthake, en god del på magen (og noe rygg) for ikke å snakke om lår. Bukser som før var for store, er nå i minste laget. Jeg må virkelig ta meg sammen og skjerpe meg kostholdsmessig. Jeg ser det er der det skranter. Det er så mye lettere når jeg ikke har alt jeg har lyst på (og kan gå å maule) tilgjengelig. Jeg sier gang på gang til meg selv at jeg skal begynne å spise som jwg gjorde i leiligheten. Men failer igjen og igjen. Hva er det jeg gjør galt? Vurderer om jwg skal begynne å måle og veie mat igjen. Men syns det er litt drastisk og er redd for å  bli besatt. Ble nesten det for noen år siden. Har tatt meg en pause fra fitbit-en da det begynte å gå til hodet på meg nå. Får jo ikke gått særlig mye ute pga det har vært så glatt og ryggen klikker da. 

Slik jeg spiste i leiligheten

ca 7: havregrøt

ca 10 frukt

ca 12: kjøtt/fisk+grønsaker +litt ris

ca 15: et par egg Evt frukt. Evt begge

ca 19: knekkebrød, suppe, rester, brødskive e.l. 

Vurderer å begynne med proteinpulver igjen.  Trives ikke i kroppen min nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første trening på to uker-fantastisk! Selv om ikke jeg var verdens sterkeste. Begynte med 30min mølle med god-musikk. 5min gange, 20 min jogg på 9kmt og så 5min gange. Tror det er fin hastighet for meg. Klarte å synge med på sangene (inni meg) og smilet gikk nesten rundt. Dritdigg. Rundet 4km på 29:20. Fornøyd. Kunne løpt lengre. 

Så løfting, kort og godt:

benk 20kg*10, 30kg*10, 35kg*10, 40kg*5+4+3. 

Manual flies 5kg*10, 6kg*10, 7kg*10+10+10

supersett manual triceps extension samme vekter , men 15reps på 5 og 6 kg

triceps extension i kabel 20kg*15, 25kg*10, 30kg*10+10, 25kg*10

 

fikk forøvrig svar på røntgen. Moderate skiveslitasje i korsryggen. Medisin:trening. Venter på time og svar fra MR så skal jeg til fysio igjen. Håper det kan fikses. Tør ikke helt å google🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mølle: 5min gange, 4x4 intervaller på 9+10,3+10,5+9,7kmt, 5min gange. 30 min og 4,2km. 

Nedtrekk 27kg*15, 35kg*15, 40kg*10, 50kg*5+5

gående utfall etter hver nedtrekksett. Ca 10-12skritt/bein

facepulls 29kg*10, 38kg*10, 47kg*10, 38kg*10

supersett med lats/triceps i kabel 20kg*10, 25kg*10, 29kg*6, 25kg*10

sidehev 4kg*10, 5kg*10, 6kg*10, 7kg*7

fronthev 4kg*10, 5kg*10+10+10

biceps curls 4kg*10, 5kg*10, 6kg*10, 7kg*10

biceps i kabel 11kg*7+7+7+7 per arm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endte med å ta bussen opp bakken til trening. Fuckings snøhelvete altså. Kom meg på trening. 

30 min mølle- 5min gange, 20min*9,3kmt, 5 min gange.  Dette var seigt

benkpress 20kg*10, 30kg*10, 35kg*10+10+10 (noen reps siste sett var halve)

flies med manualer/triceps med manualer/bicepscurl manual sittende: 4kg*10, 5kg*10, 6kg*10, 7kg*10+10

triceps extension i kabel 25kg*10, 29kg*10, 35kg*10, 25kg*10+10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye jobbing for tiden. Tirsdag tok jeg treningsfri. Onsdag jobbet keg dobbelt. Torsdag dro jeg rett på jobbintervju, og sovnet ikke lenge etter jeg kom hjem. Fredag var jeg hos venninne langt pokkerivold rett fra jobb, og så mr av ryggen/bekken. Var passelig sliten da jeg kom hjem. I dag derimot har jg fått trent. 

Mølle: 5min gange, 5min*9kmt, så 40:20 intervaller: 5*12,2kmt, 2*12,4kmt, 2*12,5kmt, 1*12,3kmt, 1min*6kmt, 2min*9kmt, 2min gange

nedtrekk 27kg*10, 35kg*10, 40kg*10,50kg*6*3 sett i supersett med gående utfall uten vekt

militærpress 5kg*10, 6kg*10, 8kg*10, 10kg*10*2sett

i supersett med biceps curls 5kg*10, 6kg*10, 8kg*7+7

facepulls 29kg*10, 43kg*10+10+10

Supersett biceps curl i kabel 15kg*10, 20kg*5+5+5

sidehev 5kg*10, 6kg*10+10

biceps curl 5kg*10, 6kg*5+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helvetesuke hva angår jobbing. I går var 8,5 t vakt, i dag endte jeg med 13 og i morgen blir det 14,5t. Mulig det blir en eller to til ekstra. Trenger jeg å si sliten? Og nada trening  

 

fikk forøvrig svar på mr i dag... ikke særlig hyggelig, men nå vet man hva det er og at jeg ikke innbiller meg smerter (eller som spesialistlegen på Ullevål sa «noen HAR mer vondt enn andre» 🙄😡). Jeg har prolaps og slitasje. Hurra! Skal tilbake til lege og fysio for å finne veien videre. 

Har så lyst å klare markløft igjen. Kunne trene ben. Og rett og slett ha en dag uten vondt her og der... men det blir vel ikke med det første akkurat

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit, tenk at du først fikk beskjed om at medisin var trening, og så har du prolaps!! :hakeslepp: Utrolig godt at du endelig får noen svar, da, det har du virkelig fortjent etter å ha gått med vondter så innmari lenge! 

Så kjipt du føler deg så ille i kroppen, det er alltid kostholdet som er vanskeligst, altså! Jeg klarer ikke la være å ta litt, bare litt til når jeg har det tilgjengelig. Noen kan ta to biter melkerull, jeg spiser hele nesten uten å merke det...Og jeg måler og veier jo, men i det siste har jeg enten stått der og målt opp godteriet og endt med mindre muligheter for noe sunt jeg faktisk blir mett av, eller endt med å gå over og driti i det og fått dårlig samvittighet. 

Kanskje du ikke har spist nok av ting som holder deg mett, men mer av ting som ikke gjør det? Eller at du rett og slett ikke kan ha usunn mat i huset? Vanskelig balnsegang, det er gjerne sånn at man er veldig mye mer komplisert å få til enn trening. I alle fall syns jeg det, spesielt når jeg ser hvor mange som greier å mealpreppe og planlegge og gjøre alt perfekt. 

Jeg håper du føler deg bedre snart, kanskje det letter litt bare det å ha fått et ordentlig svar på hva som feiler ryggen din! :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Rainbow ja det matgreiene er vanskelig altså. Jeg kan ta kun en bit sjokolade også er det greit, heldig sånn sett. Har innført det igjen; en liten rute sjokolade hver dag. Så unngår jeg forhåpentligvis de voldsomme cravingsene. Funket før i hvert fall. Har begynt på havregrøtkjøret igjen, til frokost nesten hver dag. Også prøver jeg å rydde litt opp ellers i kostholdet :) Så satser på at det ordner seg. Ting er bare litt tungt nå om dagen. Vinter og snø hjelper ikke på heller, og kaos på jobb, så alt er bare litt kjipt. 

Ganske deilig å ha fått svar på hva det er, og ikke minst AT det er noe. Men utrolig kjipt at det er prolaps, så ble ganske nedfor i går (var dritsliten også da, så tårene var ikke langt unna da jeg fikk beskjeden). Har ikke googlet alt for mye, da ender jeg vel bare opp med å finne ut at jeg kommer til å bli lam :fnise: Nå har jeg fått bestilt legetime i uke 10, også tror jeg fysio skulle ta kontakt med meg når han får svaret på MR (som han sikkert fikk i går), så da får jeg vel time hos han snart også. Noen som har erfaring? Lyst å trene, men usikker på hvordan... Kanskje bare bryst og armer fremover, og noe rygg..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lørdagstrenin: bryst og triceps. 11min jogg. Og tøying. 

 

Sondag: 15min møllegange. Nedtrekk kjørte 5*5 på 50kg! Pluss oppvarming. 

Supersett på militærpress/sittende sidehev/biceps curls

facepulls og ez curls 

tidenes slappeste trening/laaange pauser, men løftet greit tungt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos fysio i går. Fant ut at det er én øvelse jeg skal gjøre hver dag, 5*10. Ellers bare prøve å gå turer osv. Krysser fingrene for at det funker.

I dag:

Ellipse 5 min

Benk 20kg*11, 30kg 4*10

Manual flies med triceps kickback 4kg*10, 6kg*10, 8kg*8+8+6

Triceps extensions i kabel 20kg*10, 25kg*10, 29kg*10+10+10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endte med å dra hjem fra trening forrige dagen. Før jeg hadde startet. Ting er litt tøft for tiden. 

I dag snek jeg inn en kort økt (kun en time gratis parkering) før jeg dro til jobb etter et møte 😎 litt lave vekter, ingen kondisjon. 

Nedtrekk 20kg*10, 27kg*10, 34kg*10, 40kg*10+10+10 med utfall 10/bein mellom

facepulls 25kg*10, 34kg*10, 43kg*10+10

sidehev 4kg*10, 6kg*10, 5kg*10+10

med biceps curls 4kg*10, 6kg*10, 7kg*10, 6kg*10

biceps curl med støtte til overarm 6kg*10, 5kg*10

ryggdtrekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

i går: lang gåtur på jobb.

i dag:

10 min mølle inkl 7 min jogg

Ryggstrekk og setestrekk 5*10

Planken 4*30sek+modifisert "supermann"

Kick back 3*10/ben

Benkpress: 20kg*10, 30kg*10+10+10+10+10+8

Triceps extension i kabel: 20kg*10, 25kg*10+10+10+10+10+10, droppsett 20kg*6, 15kg*5

Flies manual 5kg*10+11+12+13+14

Supersett med triceps manual extension samme vekter

Mer strekk av sete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mølle: 5 min gange, 5min jogg 9kmt, 6*40sek*12kmt+20sek pause, 4min gange oppoverbakke

(10 Ryggstrekk+30sek planke+kick back)*5

Nedtrekk 27kg*10, 34kg*10, 40kg*10, 50kg*5+5+5

Utfall 10+10+10+10+10/bein

Sidehev 4kg*10, 6kg*10+10+10

Biceps curl manual 4kg*10, 6kg*10+10+10

"kroppshevning i ringer", skrå, 5+5+3

EZ curl 10kg*10, 15kg*10+10+10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos fastlegen på tirsdag. Følte i grunn ikke det var noen hjelp å få der, for hans kone lå hjemme med prolaps og ventet på operasjon nå, og hun "kan ikke gå og sitte sånn som deg". Fordi om jeg klarer å gå og sitte betyr ikke det at det er godt!:bond::murvegg::raven: Jeg sier ikke at den ene er bedre eller verre enn den andre, men man skal være forsiktig med å sammenligne! Har gått rundt med ganske kjip rygg i 5 år (og blitt ganske mye konstant verre siste året), så om jeg ikke fysisk har det "vondt nok", så har jeg det i hvert fall psykisk. Jeg er så lei. Husker ikke sist det gikk en dag uten vondt... Fastlegen mente nå at jeg ikke skulle løfte vekter, men fikk til slutt overtalt han til at jeg kan løfte lett ("fysioen sa jeg kan løfte så lenge det ikke gjør vondt, også ikke press over hodet"). Gikk forøvrig tur og dyttet rullestol tirsdag=ingen treningssenter. Onsdag var jeg på visninger, gikk et stykke mellom de, og var sliten da jeg kom hjem. I dag har jeg prøvd meg på trening. Ikke så bra, vondt, kjipt humør og legens "ikke løfte" i bakgrunnen.

Ble 4,5min mølle

Ryggstrekk

Planken 40sek+10 kick per ben *5

Benk: 20kg*10reps*8 sett

Triceps extensions i kabel: 20kg*10 reps*9 sett

Manualflies+triceps: 4kg*10reps*8?9? sett. 

Åh, og ene duden gikk rett inn i meg da jeg tok flies. Hadde sett rundt meg før jeg tok ut armene et par reps før, så var jo han som var blind. Heldigvis ble ikke mine fingre klemt, Så ut til å gå greit med han og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle dager, leger av alle burde vite bedre enn å sammenligne folk på den måten!! :sinna: Utrolig kjipt at du har hatt så mye vondt over så lang tid i så mange år. Det høres rett og slett helt forferdelig ut. Høres ikke ut som legene helt vet hva som er bra eller ikke av trening med denne type skade heller...!

:fnise: Litt morsomt at han gikk på deg! Kan jo hende han fikk vondt, men skulle være skikkelig tøff, haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...