Gå til innhold

Elvital jobber med saken ;)


elvital

Anbefalte innlegg

Hei, her vil jeg følge med! :vinke:

Bra opplegg du følger, og jeg liker godt ideen til både deg og Kadust om å skrive noe positivt hver dag. Kanskje jeg skal gjøre det i min treningsdagbok også!

Dritt med allergien, da, håper du er bedre snart. Er det bare bjerk du har, eller er du dårlig hele sommeren? Jeg har bare gress, så jeg er fin nå, men så braker det vel snart løs, og da blir det dårlig med trening ute. Liker best å være inne til videoer, men veldig glad i å jogge også, så håper jeg rekker litt før det ikke går lenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Rainbow skrev:

Hei, her vil jeg følge med! :vinke:

Bra opplegg du følger, og jeg liker godt ideen til både deg og Kadust om å skrive noe positivt hver dag. Kanskje jeg skal gjøre det i min treningsdagbok også!

Dritt med allergien, da, håper du er bedre snart. Er det bare bjerk du har, eller er du dårlig hele sommeren? Jeg har bare gress, så jeg er fin nå, men så braker det vel snart løs, og da blir det dårlig med trening ute. Liker best å være inne til videoer, men veldig glad i å jogge også, så håper jeg rekker litt før det ikke går lenger. 

Vil absolutt anbefale det. Det er godt å tenke gjennom dagen på kvelden. Fokusere på det positive. Det vil jo alltid skje noe positivt hver dag tror jeg :)

Har bjørk og gress så vidt jeg vet. Men trooor gress går mest ut på at jeg ikke bør ligge i gresset (og holde meg unna når de klipper gress rundt omkring). Tror ikke jeg pleier å bli så tett av det. Men tror tettheten jeg slet med forrige uke var mye pga at det var så lummert og klamt. Skal på trening straks tenkte jeg, så får se om det hjalp med regnet på mandag :) Håper jeg kan begynne å løpe litt ute etter hvert igjen også. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så glad jeg ikke har noen allergier. :lol: Det er ingen allergitabletter e.l. som fungerer bra for deg heller som gjør det mulig å trene ute uansett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, tar aerius tabletter hver kveld, i tillegg til øyedråper og inhalator ved behov. Det er kjipt å ha, men, det er bedre enn mange andre sykdommer en kan ha! Og jeg er jo ikke av de som er hardest rammet. På barne/ungdomsskolen kunne vi aldri lufte i klasserommet om våren/sommeren/høst pga ei som hadde sinnsyk allergi. Det ble mange dager med hodepine, men så kjipt for henne aldri å kunne gå ut i frimminutt, være med på gym ute osv. 

 

Jeg sov helt forferdelig i natt, så var ikke et menneske da klokka ringte. Dermed endte jeg med å bli hjemme fra praksis, sov et par timer på morningen, og nå har jeg vært på en times trening. Energien var ikke helt der (naturlig nok etter dårlig søvn), men fikk løpt to runder med den SELF challengen jeg løp forrige dagen (2 min løp, 30sek spurt, 2 min løp, 1 min spurt), og så trent litt på pull ups+step ups, nedtrekk+air squats, kick backs i maskin, leg extension i maskin, tåhev. Var irriterende, for selvom det ikke var så mange der, var alle tingene jeg skulle bruke opptatt :/ Men kjente bena mine rista da jeg sto i kø i butikken etterpå, så noe fikk jeg nå gjort :) Nå har jeg hivd i meg litt kokt torsk og ris og grønnsaker. Tror jeg skal finne litt ananas også, også må jeg ta en kjapp dusj før jobb.

I kveld er planen å lage ferdig mat til i morgen og fredag, og så gå i butikken å få tak i pappesker. Vi skal flytte om tre uker, på tide å begynne pakkinga! Jeg har en del dvd-filmer jeg aldri ser på... Tror jeg skal prøve å gi de bort, eller selge om det går? :vetikke: Evt bytte de bort. En ting som er greit med å flytte en gang i året er at man får virkelig gått gjennom livet sitt og bli kvitt unødvendige ting og tang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner gårsdagens trening i dag :) Deilig!

Fant ut at jeg utsetter pakkestart til helgen. Orker ikke å styre med det nå rett og slett.

I dag var siste dagen i praksis - og jeg har bestått! Men de var så mye strengere der ang karakterer på dette evalueringsskjemaet enn noen av de andre praksisene jeg har vært på, så det var jo relativt demotiverende må jeg si (de andre studentene sa også det, så ikke bare meg). 

Etter praksis slappet jeg av litt hjemme og spiste litt før jeg dro på trening. Valgte å gjøre litt LISS i dag. Det ble 40 min på mølla. Lå hovedsakelig rundt 6,2-6,4 km/t, men jogget noen minutter på slutten (og jogginga gikk overraskende bra mtp at jeg hadde vært på mølla i over 35 min allerede). Jeg har alltid på minst 2 % helling. I dag økte jeg hvert minutt med 0,5 % opp til jeg var på 10 %, deretter gikk jeg ned til 2 % med samme metode. De siste vel 20 min gjorde jeg litt forskjellige mageøvelser, blant annet 2 min planken! :hoppe: Det har jeg ikke gjort på et par tre år tror jeg! 

Nå har jeg sendt mannen på trening, mens min plan er å tørke støv/vaske rundtomkring. Hvis ikke jeg bytter det ut mot data/tv/bok... Litt usikker Hehe. Tror jeg skal begynne med å kutte ut skjermtid ca kl 21 i ukedagene.

Dagens fine: Praksis er ferdig, og jeg bestod! :hoppe:- Fikk trent, ganske greit også - Kjøpt 5,5 kg vannmelon (for kun 36 kr :hoppe:) -

Skal til kiropraktor og til massasje i morgen, og gleder meg veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble en rolig trening i dag også - bryst og skuldre. Så var det kiropraktor og massasje før jobb og nå slapper jeg av i senga. Skal straks på vift med mannen :) Var ikke så sterk i dag, så det var litt nedtur. Tror kanskje jeg ikke har spist nok mat i det siste? Eller så er kroppen bare sliten etter mye trening...:vetikke: Har mye vondt (ikke skikkelig vondtvondt, men mer ubehag/luftsmerter?) i magen om dagen. Veldig slitsomt og frustrerende.

Dagens fine: sol, trening, massasje, ikke stress på jobb, og date night med mannen :) :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så digg med massasje, kanskje ikke fullt så digg med kiropraktor før litt etterpå...?:Hehe: Føler dagsformen kan ha irriterende mye å si for hvor mye jeg føler jeg har å gi, og har jeg spist litt lite i tillegg føles alt bare håpløst. Og kjedelig med magevondt i tillegg :/ Noe mat du ikke tåler så godt kanskje? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kiropraktor var godt det og for såvidt. Hadde kjøpt en sånn pakke på let's deal med massasje og kiropraktor. Han mente at jeg burde komme tilbake på mandag, og så komme hyppig i en periode for å ordne opp. Og han virket flink, samtidig som jeg ble litt usikker på om han bare "briefet", for han brukte masse latinske ord og hørtes så fancy ut når han forklarte ting, så ble litt usikker på om han bare later som han er flink, eller om han faktisk var det... Bestilte ingen ny time. Har brukt mange tusen på den ryggen hos forskjellige terapeuter uten at det har hjulpet noe nevneverdig, og gidder ikke bruke mer. Særlig ikke når jeg nå nesten ikke jobber. Har liksom tenkt at nå sparer jeg til å bestille meg noen pt-timer, kanskje det kan hjelpe?:vetikke:

Dagsformen har irriterende mye å si :/ Også hadde jeg ikke musikk heller, for har ikke flere gb denne måneden, og er så lei ipod-musikken min og får ikke byttet den ut plutselig :S

Lurer på om det er noe jeg plutselig har begynt å reagere på. Mulig havre? Spiser jo havregrøt til frokost hver dag, og gjerne en porsjon til kvelds også... Så spiste yoghurt i dag, får prøve å ta en pause fra havregrøt noen dager og se om det hjelper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig du spiser for lite, eller at du spiser litt feil? Jeg får både vondt i magen og mangler energi til trening når jeg spiser dårlig i alle fall. Hva spiser du gjennom en typisk dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, KaDust skrev:

Mulig du spiser for lite, eller at du spiser litt feil? Jeg får både vondt i magen og mangler energi til trening når jeg spiser dårlig i alle fall. Hva spiser du gjennom en typisk dag?

Frokost: en porsjon havregrøt kokt på vann og lett/skummetmelk, med rosiner og kanel oppå.

Lønsj: "middag" (vi kommer gjerne så sent hjem at det blir for sent å spise en stor middag på kvelden, så spiser et middagsmåltid til lønsj heller), altså: grønnsaker, kjøtt/fisk, litt ris eller brød og en frukt gjerne

Snack: en frukt eller to/biola/1-2 knekkebrød/rosiner/dadler...

Kvelds/middag: havregrøt som til frokost/brød med pålegg/tacolefse med pålegg/frukt...

Drikker hovedsakelig vann eller fun light saft, te, gjerne en kopp kaffe med melk  før trening. Hender jeg tar en proteinshake, men pleier å bli småkvalm av den, så kutter den ofte ut desverre. 

 

Ser nå at dette kanskje er litt lite. Burde nok få til et til/litt større måltid etter skolen/på kvelden kanskje... Frokost og middag pleier jeg å regne at blir ca 7-800 kcal, også prøver å holde meg rundt 1500 totalt. Men nå som jeg har hatt et par uker med mer trening burde jeg nok ligge litt høyere kcal-messig.. I hvert fall på treningsdagene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser litt lite ut, ja. Hva kommer til magesmerter, kan være du drikker for mye melk? Hvis du inntar for mye melk/laktose i en tidsperiode kan du få midlertidig intoleranse. Du kan jo se om det blir bedre om du bytter til laktosefri melk, eller kutte ut/ned på melk en lengre periode. Jeg kan ikke spise eller drikke for mye melkeprodukter for da blir jeg intolerant mot melkeproteinet, så jeg har kuttet ut melk hvorenn jeg kan og byttet ut med soyamelk i stedet - slik at jeg kan fortsette å spise ost og yoghurt en gang iblant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får i meg kanskje 1, maks 2 glass melk ila en dag... Har ikke endret seg noe i det siste/har spist det samme en lang periode. Derfor jeg syns det er litt rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, men det er ofte det man spiser i en lang periode man blir intolerant mot. Det er jo det samme i ost, joghurt, de fleste matvarer har også melk, så det blir jo langt mer enn man egentlig tenker over som regel.

Men det er jo en sak man bare finner ut av ved å eksludere ting fra kostholdet i en periode. Om du sjekker om det er havregrøten først eller melken spiller jo ingen rolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får se litt hvordan det går framover. Prøve meg litt fram :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde egentlig tenkt å ta en treningsøkt i dag, og så fri i morgen og mandag, men slik ble det ikke. Kroppen var bare helt død, så jeg lå på sofaen i hele dag, fram til vi skulle på fest/selskap kl 18. Og der satt jeg i grunn ganske mye stille også, også fikk vi kjøre hjem. Matmessig ble det skikkelig cheat day. Sjokolade og yoghurt til frokost, masse fetaost (nomnom), rosiner, tranebær... Slikka bollen og vispene for eggekremen jeg lagde... Akkurat litt for mye middag (grillet kyllingspyd), men heldigvis ikke alt for mye kake da (og den var ikke av den verste sorten sukkermessig, men mye kokos=mange kalorier). Også ble det et glass vin da. Nå ligger jeg og tenker jeg skal legge meg, men kanskje sette rundstykkedeig først?... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde ikke så lyst til å trene i dag, særlig ikke siden det regner, men klarte å komme meg ut til slutt heldigvis. Trengte det for humøret. Blir gal av å bare sitte inne alene (mannen jobber). Anyway, hadde tenkt til å bare kjøre på med LISS i dag, siden jeg ikke følte løfte vekter-humøret var der. Og HIIT humøret var i hvert fall ikke der. Så begynte som sist, økte med 0,5 % hvert minutt, holdt meg for det meste på 6,5 km/t. Gjorde det opp til 12 %. Da fant jeg ut at jeg skulle trene armer, so I did. Div forskjellige øvelser for biceps og triceps og bitte litt for underarmer (må trene de mer! Samt grepsstyrken min!). Det var deilig!:trene: Så måtte jeg hjem for å ordne klesvasken. 

Planen for resten av dagen er nok å ta det med ro. Skulle egentlig få besøk, men hun var blitt dårlig så da så. Har laget fun light gelé (skulle egentlig lage til 17.mai men pga sykdom har det blitt utsatt), vaniljeis med blåbær (ekstra fløte fra i går) og sånn sunn sjokoladekake fra funksjonell mat. Spent på hvordan den smaker.  (Den gikk ut i januar, så måtte bruke den opp, og tør dermed ikke å servere den i stort selskap, for aner ikke hvordan den smaker. Må finne ut hva jeg skal lage til mat for i morgen... Har en pakke kalkunkjøttdeig. Mulig jeg heller over litt kikerter og/eller bønner og et glass med tikka masala e.l. Enkelt og greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagens fine: fikk gjort masse: laget gele, laget is, laget sjokoladekake, laget focaccia, laget mat til uka, sett på jentefilm, sett på film med mannen mens vi spiste dessert... Trent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, KaDust skrev:

Åhhh foccacia! :sikle: Kan jeg få litt?

Klart det, hehe. Neste gang skal jeg lage med oliven i, da blir det enda bedre :) 

I dag var det skole. Litt deilig etter mye praksis. Og faktisk interessant :) Og så dro jeg rett på trening. Gikk kjapt hele veien dit, ca 40 min, deretter løp jeg 10 * 20:10 intervaller på mølla for å få opp pulsen litt før beintrening. Nå har jeg spist masse vannmelon og fetaost, det må være sommerens slager tror jeg! Så godt :)

Nå skal jeg dusje og spise et par egg tenker jeg, og så skal jeg møte ei venninne på café om 1,5t. Det blir kos - vi har ikke sett hverandre på noen mnd!

Dagens fine: sooooool - god trening - vannmelon og fetaost - cafébesøk - mannen hadde støvsuget gulvet til jeg kom hjem :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...