Gå til innhold

Maler du? Maletråd!


KaDust

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Yme skrev:

Du må ta bilder ass. Tenk om du plutselig vil lage en portefølje en dag da, så har du ingen ting liggende. Jeg dreit meg ut på det, så jeg tar bilder av alt, uansett hvor klussete det er, tilfelle jeg plutselig må vise det til noen, for eksempel om jeg skal selge et eller annet, eller om jeg må vise hva jeg holder på med, når jeg skal ha modell. 

Jeg malte mye mer før da, det er snakk om for det meste i 16-19 års alder. Hadde pause frem til rett før jul hvor jeg malte hundeportrettet (så, altså, en 6,5 års pause). Når jeg var 16-19 var det ikke så vanlig å dokumentere alt med bilder, så gjorde det derfor ikke da. Men har jo gjort det med hundebildet, og gjort det med alt jeg har tegnet og klusset i det siste. Så fortsetter nok med bildetaging nå. :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et øyeblikk siden, KaDust skrev:

Jeg malte mye mer før da, det er snakk om for det meste i 16-19 års alder. Hadde pause frem til rett før jul hvor jeg malte hundeportrettet (så, altså, en 6,5 års pause). Når jeg var 16-19 var det ikke så vanlig å dokumentere alt med bilder, så gjorde det derfor ikke da. Men har jo gjort det med hundebildet, og gjort det med alt jeg har tegnet og klusset i det siste. Så fortsetter nok med bildetaging nå. :P


Få se noe du har tegna og klussa da :nigo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, KaDust skrev:

@Ugunstig Teknikkene kommer etterhvert, men det er lettere hvis du har et utgangspunkt. Prøvd å lese deg opp på det? Det er mange nyttige artikler om det på nettet. :jepp: Gleder meg til å se hva du har gjort!

Har sjelden tatt meg tid til å sette meg godt nok inn i det, men jeg burde så absolutt lære meg og begynne å male mer! Det er jo rene terapien :) 

Utrolig fint maleri av hunden! Likte veldig godt bakgrunnsfargen, den ga en fin kontrast til hundens pels :) 

Endret av Ugunstig
skrivefeil
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er mitt første digitale maleri (og fy f det er vanskelig :hoho: ) :

tumblr_o5w51iX7CC1udq6cbo1_1280.png

Så har jeg klussa en fennec fox:

tumblr_o4c6gkKEGp1udq6cbo1_1280.jpg

En karakter:

tumblr_o3rghqpuVb1udq6cbo5_1280.jpg

En karakter til:

tumblr_o3rghqpuVb1udq6cbo3_1280.jpg

En anatomi studie:

tumblr_o3mogfu0LA1udq6cbo4_1280.jpg

 Noe klusseduller jeg ikke helt vet:

2016-03-18 18.58.09.jpg

tumblr_o4911kTdlV1udq6cbo2_1280.jpg

tumblr_o4911kTdlV1udq6cbo3_1280.jpg

tumblr_o3mogfu0LA1udq6cbo1_1280.jpg

 

Ser jeg ikke har dokumentert alt, men har vært opptatt med eksamenslesing. Får se å få dokumentert resten av klusset også. :nigo:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ugunstig skrev:

Fant et bilde av fjær-motivet. Ville prøve meg frem og se hvordan det ble. Brukte akvarell. Holder fast i ordtaket "øvelse gjør mester"!

 

Veldig fint!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, KaDust skrev:

Dette er mitt første digitale maleri (og fy f det er vanskelig :hoho: )

Er det Guybrush og Elaine?

Jeg syns også digitalt er vanskelig. Lager portretter, for å øve meg, men det føles veldig annerledes enn når man tegner på papir, eller maler på et lerret. Vanskelig å forklare, egentlig, men det er bare vanskeligere.
Liker å øve på portretter, når jeg maler digitalt. Da får man ofte mange kule skygger å jobbe med... Lurer på om jeg kanskje har et på denne dataen. Skal se om jeg finner, så slenger jeg det ut om en liten stund.

Det er ganske viktig med sånne anatomistudier! Man må forstå hvordan kroppen er satt sammen, om man skal greie å male den riktig. Om man plutselig setter en muskel litt feil, blir jo alt veldig merkelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Ugunstig skrev:

Så flink du er, @KaDust! Jeg tegner/maler også digitalt. Føler meg langt mer tryggere der :P 

Haha, takk.

Jeg føler meg langt tryggere på papir/lerret, men så har jeg enda ikke gjort noe mer enn det maleriet digitalt da. Ble ferdig med det under eksamenslesingen, så har ikke rukket å prøve meg på noe mer digitalt. Fikk tegnebrettet for en måned siden bare. :)

Endret av KaDust
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Yme skrev:

Er det Guybrush og Elaine?

Jeg syns også digitalt er vanskelig. Lager portretter, for å øve meg, men det føles veldig annerledes enn når man tegner på papir, eller maler på et lerret. Vanskelig å forklare, egentlig, men det er bare vanskeligere.
Liker å øve på portretter, når jeg maler digitalt. Da får man ofte mange kule skygger å jobbe med... Lurer på om jeg kanskje har et på denne dataen. Skal se om jeg finner, så slenger jeg det ut om en liten stund.

Det er ganske viktig med sånne anatomistudier! Man må forstå hvordan kroppen er satt sammen, om man skal greie å male den riktig. Om man plutselig setter en muskel litt feil, blir jo alt veldig merkelig.

:hoho:

Nei, det er Cullen fra Dragon Age Inquisition i en AU ei venninne av meg skriver + karakteren hennes. :)

Absolutt! Anatomi er artig synes jeg. Skal se om jeg finner en tegning jeg gjorde på barneskolen av en kvinnekropp. Hmm!

Endret av KaDust
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, KaDust skrev:

:hoho:

Nei, det er Cullen fra Dragon Age Inquisition i en AU ei venninne av meg skriver + karakteren hennes. :)


Jeg stemmer på Guybrush og Elaine ass. Cullen har ikke hestehale ;P

camillus6.jpg

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Yme skrev:


Jeg stemmer på Guybrush og Elaine ass. Cullen har ikke hestehale ;P

Nei, men det er jo AU - Another universe. I historien hun skriver så er de pirater i caribbean. :ler:  Kjempefint det du har lagd da!

Kjempefine dine også @Ugunstig! Likte spesielt godt det siste. :jepp:

Her er kvinnekroppen jeg tegnet som 11-åring. Var ikke så gæli på anatomien der. :lol:

2015-11-04 18.49.27.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, icemanjb skrev:

Jeg har kjøpt flere motiver på denne siden både til meg og barn. 

http://braogbillig.no/butikk/hobby/mal-etter-nummer

Har også kjøpt fra ebay og sånne sider tidligere men dårlig kvalitet synes jeg og fikk ofte ting som var ødelagt under forsendelsen

Skal se om jeg finner bilder av noe jeg har malt og poste det her☺

 

Her handler også jeg ganske ofte☺👍

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 14.5.2016 at 23.33, KaDust skrev:

Nei, men det er jo AU - Another universe. I historien hun skriver så er de pirater i caribbean. :ler:  Kjempefint det du har lagd da!

Kjempefine dine også @Ugunstig! Likte spesielt godt det siste. :jepp:

Her er kvinnekroppen jeg tegnet som 11-åring. Var ikke så gæli på anatomien der.


Det der var jo veldig bra for en 11 åring da! Syns egentlig det ser helt riktig ut. Fortsett med sånt da :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malte noe litt abstrakt i går. Måtte ha noe å gjøre siden jeg ikke fikk trent.

2016-05-21 10.33.11.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er KaDust, jeg er helt imponert :)

Hilsen ei uten talent for tegning.

Anonymkode: 2bb82...e39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tegning er ikke et talent, det er en ferdighet. Altså må den trenes opp. Ingen kan tegne første gangen de tar i en blyant. :P Det er bare øving, øving, øving, øving.

Takk, dog! Mange, mange timer gått inn i øvelse så det føles godt når noen liker det jeg gjør. Gjør det harde arbeidet verdt det. :)

Endret av KaDust
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...