Gå til innhold

Plantenoob: Kan jeg plante noe i blomsterkassa?


Gjest Sisti

Anbefalte innlegg

Jeg hadde i en periode kunstige planter ute, kjøpte faktisk på Europris, de holdt seg fine i alle fall i 2 år. Så det er kanskje veien å gå?

Når man "kniper" blomster, så vil det si å fjerne akkurat den avblomstrete blomsten, mens resten av planten får stå i fred. Kan være ganske mye arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sisti
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du kan få til noe pent med dekorstein? Bare dekke hele overflaten med fiberduk og hive oppi en sekk med dekorsteiner?

552d6746621c7.jpg

Anonymkode: 1e8d7...9a5

Det var faktisk kjempelurt!! :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti
11 minutter siden, Pinkee skrev:

Jeg hadde i en periode kunstige planter ute, kjøpte faktisk på Europris, de holdt seg fine i alle fall i 2 år. Så det er kanskje veien å gå?

Når man "kniper" blomster, så vil det si å fjerne akkurat den avblomstrete blomsten, mens resten av planten får stå i fred. Kan være ganske mye arbeid.

Mulig det er veien å gå ja, hvertfall inntil videre. Eventuelt kombinere med kunstige planter og dekorstein. 

En vakker dag kan det hende jeg faktisk får litt større ønske om å plante noe skikkelig, men vi venter barn til sommeren, så jeg er ikke helt gira. Hadde også vært mer moro å starte med en helt ny, ren blomsterkrukke, med mindre risiko for å feile. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti

Og så kan jeg kanskje stikke nedi noen sånne solcelle-hagelys som de selger på Ikea etc? *funderer videre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
39 minutter siden, Pinkee skrev:

Jeg hadde i en periode kunstige planter ute, kjøpte faktisk på Europris, de holdt seg fine i alle fall i 2 år. Så det er kanskje veien å gå?

Når man "kniper" blomster, så vil det si å fjerne akkurat den avblomstrete blomsten, mens resten av planten får stå i fred. Kan være ganske mye arbeid.

Falske planter skaper ingen nærhet til noe som har med vekst, natur eller opplevelse å gjøre. Akkurat dette er som å banne i kirken for meg. Sorry, måtte bare få det ut.:tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti
53 minutter siden, Coolaid skrev:

Falske planter skaper ingen nærhet til noe som har med vekst, natur eller opplevelse å gjøre. Akkurat dette er som å banne i kirken for meg. Sorry, måtte bare få det ut.:tongue:

Jeg skal ikke ha nærhet til noe som helst, bare dekke til en stygg blomsterkasse. :nigo: Kanskje jeg får finne noen hagegnomer å ha oppi i stedet. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Coolaid
4 minutter siden, Sisti skrev:

Jeg skal ikke ha nærhet til noe som helst, bare dekke til en stygg blomsterkasse. :nigo: Kanskje jeg får finne noen hagegnomer å ha oppi i stedet. :fnise: 

Huff huff.... nå blir gartnerhjerte trist....:cry3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti
5 minutter siden, Coolaid skrev:

Huff huff.... nå blir gartnerhjerte trist....:cry3:

:klem:

Har ikke avskrevet blomsterideen helt da! Jeg er bare ikke så motivert til å herje med den plagsomme kassa for noe som kanskje funker, kanskje ikke funker, så akkurat for kassa er jeg på jakt etter enkle løsninger. Må nok ta en kikk på plantasjen eller noe. Kunne mye heller tenkt meg en krukke med urter i, så det har jeg lovet meg selv at jeg skal forsøke en vakker dag. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Sisti skrev:

Jeg skal ikke ha nærhet til noe som helst, bare dekke til en stygg blomsterkasse. :nigo: Kanskje jeg får finne noen hagegnomer å ha oppi i stedet. :fnise: 

Og en plastflamingo, som noen foreslo tidligere :jepp:

Anonymkode: 1e8d7...9a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke vil ha blomster/planter, hva med en liten "hageflekk" i japansk stil i blomsterkassa?  Kun singel og stener i det mønsteret du føler for, kanskje en liten trerot? 

Med passende belysning tror jeg det kan bli stilig - og vedlikeholdsfritt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti
4 minutter siden, Frida skrev:

Hvis du ikke vil ha blomster/planter, hva med en liten "hageflekk" i japansk stil i blomsterkassa?  Kun singel og stener i det mønsteret du føler for, kanskje en liten trerot? 

Med passende belysning tror jeg det kan bli stilig - og vedlikeholdsfritt. 

 

Lurt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sisti skrev:

Lurt! :)

Haha, nå fikk jeg lyst på noe sånt selv.  :fnise:   Må bare finne noe som er egnet til å ha en "japansk hage" i. Pallekarm kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Coolaid skrev:

Falske planter skaper ingen nærhet til noe som har med vekst, natur eller opplevelse å gjøre. Akkurat dette er som å banne i kirken for meg. Sorry, måtte bare få det ut.:tongue:

 

7 timer siden, Coolaid skrev:

Huff huff.... nå blir gartnerhjerte trist....:cry3:

Jada, mitt gartnerhjerte ble også trist, og helt enig med alt det andre. Men, man må også respektere at andre har andre interesser. Og, kanskje, noen kunstige blomster gjør at ts får lyst til å utvikle seg innen blomster, så det blir stemor om et år eller to. Når man ser hvor fint det er med blomster, så kanskje man senere ønsker levende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...