Gå til innhold

Dere som er interessert i bilstyling/har type som er det, se her

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Skal montere vinge/leppe på bilen, den skal ikke boltes fast men man skal bruke dobbelsidet teip. Har hørt at noen bruker lynlim også, er det lurt? Burde jeg holde meg til kun teipen? Er redd for at den skal løsne i høy fart. Og hvor lenge bør bilen stå etter jeg har teipet den på? Bør den stå over natta eller går det fint i noen timer? Vet bilen ikke bør vaskes på et par dager. 

Dette er forøvrig ikke en spoiler eller bokstavelig talt en vinge, den er rundt 5 cm høy tipper jeg og uten hull. 

Anonymkode: 99f60...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha....den var dagens beste så langt! Bolter du ikke fast leppa er den borte rimelig fort gitt. Er ikke bare fart, men også varme sommerdager gjør at limet svikter.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, tdm900 skrev:

Haha....den var dagens beste så langt! Bolter du ikke fast leppa er den borte rimelig fort gitt. Er ikke bare fart, men også varme sommerdager gjør at limet svikter.

Hvorfor i huleste svarer du når du obviously ikke har peiling? Jeg som ble letta og trodde at nå fikk jeg et godt svar... Begynner jeg å skru i den kommer den garantert til å knekke, det er uansett VELDIG normalt at de ikke er boltet fast. De som har lepper boltet fast har som oftest relativt nyere biler og fått den i fra fabrikk, evt fått gjort det på verksted + kjøpt original del og fått det lakkert, som koster mange tusen. Jeg går den andre veien som ca. alle med eldre biler gjør. 

Så ssssshhh.... Det med limen derimot utlyser du et godt poeng, så takk for innspill! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er når det gjøres originalt, enn anna sak er når det ettermonteres. Det jeg har gjort av slik har vært skrudd fast. Men lykke til!

Endret av tdm900
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, tdm900 skrev:

En ting er når det gjøres originalt, enn anna sak er når det ettermonteres. Det jeg har gjort av slik har vært skrudd fast. Men lykke til!

Dette ettermonteres og er ikke originalvare, kjøpt fra Taiwan til en særs billig peng. Den ser dritbra ut, lakken er helt feilfri og matcher perfekt med bilen, så jeg er soleklart fornøyd med den. Eksen skulle hjelpe meg å montere den men det ble slutt mens leppa var på vei i posten, haha, så nå har jeg ingen å gjøre det for meg! :P Han har hatt det på alle sine biler og kun brukt dobbelsidig teip som følger med, han har dog ikke kunne tatt bilene i maskinvask men det er ikke verdens undergang.. 

Kunne så klart bedt min far prøve, men er så redd det bryter og blir ødelagt om man begynner å skru med bolter osv gjennom bagasjeromslokket. 

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva med tec7?  det pleier å sitte.  Men på bilforumet.no er nok flere som kan gi deg bedre svar

Anonymkode: c310e...c53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Den 10. mai 2016 at 11.10, AnonymBruker skrev:

Dette ettermonteres og er ikke originalvare, kjøpt fra Taiwan til en særs billig peng. Den ser dritbra ut, lakken er helt feilfri og matcher perfekt med bilen, så jeg er soleklart fornøyd med den. Eksen skulle hjelpe meg å montere den men det ble slutt mens leppa var på vei i posten, haha, så nå har jeg ingen å gjøre det for meg! :P Han har hatt det på alle sine biler og kun brukt dobbelsidig teip som følger med, han har dog ikke kunne tatt bilene i maskinvask men det er ikke verdens undergang.. 

Kunne så klart bedt min far prøve, men er så redd det bryter og blir ødelagt om man begynner å skru med bolter osv gjennom bagasjeromslokket. 

Takk!

Jeg boltet fast noe gjennom bagasjerommet på min bil fra 1997 (gjorde det i fjor), og den lever fint enda den altså. Men tec7 kan jo også fungere. Jeg brukte bolter fordi jeg så for meg marerittet at delen løsnet og traff en annen bil f.eks., men det trenger jo ikke å skje.

Anonymkode: e40e6...6e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...