Gå til innhold

- Januar og februar 2017-


Northelia

Anbefalte innlegg

På 22.1.2018 den 21.57, Caramelli skrev:

Jeg vurderer også å ta bilder selv, kanskje lage en kake for "cake smash" 😆 Hva kjøpte dere i 1års gave?

Masse lykke til med feiringen!

Bilder man tar selv kan jo bli ganske bra om man har litt tålmodighet (både mor og barn :P )  Cake smash hadde vært kult da! :P 

Vi kjøpte en stor dukke, den er vel 40-50cm lang. Med langt hår og flere klesskift. Hadde liknende når jeg var liten selv og husker jeg var såå glad i den. :)  Hun har jo arvet så mye fra broren sin med gåstol, sykkel, bøker og leker så det er liksom ikke så mye hun tregner av sånt uansett. :) 
Hva kjøper dere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Beccy87 skrev:

Bilder man tar selv kan jo bli ganske bra om man har litt tålmodighet (både mor og barn :P )  Cake smash hadde vært kult da! :P 

Vi kjøpte en stor dukke, den er vel 40-50cm lang. Med langt hår og flere klesskift. Hadde liknende når jeg var liten selv og husker jeg var såå glad i den. :)  Hun har jo arvet så mye fra broren sin med gåstol, sykkel, bøker og leker så det er liksom ikke så mye hun tregner av sånt uansett. :) 
Hva kjøper dere? 

Gøy med dukke 😄 Har hun begynt å leke med den?

Vi har bestilt denne gåbilen:0047211_vilac-gabil-i-metall_560.jpeg

Endret av Caramelli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.1.2018 den 18.14, Caramelli skrev:

Gøy med dukke 😄 Har hun begynt å leke med den?

Vi har bestilt denne gåbilen:0047211_vilac-gabil-i-metall_560.jpeg

Åh de der er så fiiiine! Vi tenkte også på sånn, men det ble med tanken siden vi allerede har et par andre alternativer fra broren. 
Enn så lenge så har hun bare brukt litt tid på å pelle dukka i øynene men jeg satser på den blir mer interessant etterhvert. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.1.2018 den 20.43, Beccy87 skrev:

Åh de der er så fiiiine! Vi tenkte også på sånn, men det ble med tanken siden vi allerede har et par andre alternativer fra broren. 
Enn så lenge så har hun bare brukt litt tid på å pelle dukka i øynene men jeg satser på den blir mer interessant etterhvert. :P 

Han blir sikkert å krasje en del, men fin er den 😀

Hvordan går det forresten å være borte fra barnet når du er på jobb? Jeg har første dag på jobb i dag og kjenner jeg savner han, men det går fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Caramelli skrev:

Han blir sikkert å krasje en del, men fin er den 😀

Hvordan går det forresten å være borte fra barnet når du er på jobb? Jeg har første dag på jobb i dag og kjenner jeg savner han, men det går fint!

Jeg kjenner på dårlig samvittighet for at de er så lenge i barnehagen (9timer) men ellers synes jeg det går helt fint. 
Det har hjulpet at jeg byttet jobb og nå jobber 8-16 bare mandag til fredag. Synes det var mye verre før når jeg gikk glipp av morgen eller kvelden sammen med de og helgene. 

Første tiden tilbake på jobb er verst da, så om du allerede føler det går fint så er jo det kjempe bra! 
Er han i barnehage eller hjemme da? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Beccy87 skrev:

Jeg kjenner på dårlig samvittighet for at de er så lenge i barnehagen (9timer) men ellers synes jeg det går helt fint. 
Det har hjulpet at jeg byttet jobb og nå jobber 8-16 bare mandag til fredag. Synes det var mye verre før når jeg gikk glipp av morgen eller kvelden sammen med de og helgene. 

Første tiden tilbake på jobb er verst da, så om du allerede føler det går fint så er jo det kjempe bra! 
Er han i barnehage eller hjemme da? :) 

Nå er han hjemme med pappan og skal ikke i barnehage før til hovedopptaket i august. Jeg har også ordnet meg ammefri, så da kan man ikke klage!

Men kjenner jeg blir veldig trøtt på jobb når jeg ikke får sammenhengende søvn på natten. Så jeg er glad det ikke er fulle dager. Også får jeg noen timer med lillegutt før han legger seg.

Gratulerer med ny jobb 🎉 Startet du i ny jobb etter permisjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Caramelli skrev:

Nå er han hjemme med pappan og skal ikke i barnehage før til hovedopptaket i august. Jeg har også ordnet meg ammefri, så da kan man ikke klage!

Men kjenner jeg blir veldig trøtt på jobb når jeg ikke får sammenhengende søvn på natten. Så jeg er glad det ikke er fulle dager. Også får jeg noen timer med lillegutt før han legger seg.

Gratulerer med ny jobb 🎉 Startet du i ny jobb etter permisjonen?

Så deilig med ammefri da! Jeg har ikke ammet så den muligheten har ikke vi men det høres ut som en veldig fin ordning, skulle gjerne hatt muligheten til å korte ned arbeidsdagene litt. 
Hadde vi kunnet hadde jeg jobbet 80% men vi kjøpte leilighet i fjor så det har vi dessverre ikke økonomi til, 
Hvor lenge får man ammefri egentlig? 
Og hvordan løser dere det med jobb osv frem til barnehagestart i august? :) 

 

Takk for det, ja jeg gikk over fra skiftarbeid til fast 8-16 jobb etter nyttår. Veldig deilig å få en litt meg barnehagevennlig jobb. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Beccy87 skrev:

Så deilig med ammefri da! Jeg har ikke ammet så den muligheten har ikke vi men det høres ut som en veldig fin ordning, skulle gjerne hatt muligheten til å korte ned arbeidsdagene litt. 
Hadde vi kunnet hadde jeg jobbet 80% men vi kjøpte leilighet i fjor så det har vi dessverre ikke økonomi til, 
Hvor lenge får man ammefri egentlig? 
Og hvordan løser dere det med jobb osv frem til barnehagestart i august? :) 

 

Takk for det, ja jeg gikk over fra skiftarbeid til fast 8-16 jobb etter nyttår. Veldig deilig å få en litt meg barnehagevennlig jobb. :) 

Etter loven får man lønnet ammefri inntil 1 time til barnet er 1 år, men noen arbeidsplasser har taiffavtale om lønnet ammefri inntil 2 timer til barnet er 2 år.

Det er det samme om du ammer eller pumper. Har du sluttet å pumpe?

Endret av Caramelli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Caramelli skrev:

Etter loven får man lønnet ammefri inntil 1 time til barnet er 1 år, men noen arbeidsplasser har taiffavtale om lønnet ammefri inntil 2 timer til barnet er 2 år.

Det er det samme om du ammer eller pumper. Har du sluttet å pumpe?

Ja hun har fått mme hele veien. Pumpet meg litt de første 6 ukene men etter det droppa jeg hele greia. Trivdes ikke med det rett og slett. :sjenert:
Men det er jo veldig fint og vi er utrolig heldige som har tilrettelegging for dem som ønsker det. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Beccy87 skrev:

Ja hun har fått mme hele veien. Pumpet meg litt de første 6 ukene men etter det droppa jeg hele greia. Trivdes ikke med det rett og slett. :sjenert:
Men det er jo veldig fint og vi er utrolig heldige som har tilrettelegging for dem som ønsker det. :) 

Syns man burde få 2 timer lønnet fri til barnet er 2 år, uavhengig av amming! ☺ Med fulle dager i barnehagen og tidlig kveld blir det for lite tid med foreldrene. Enig?

I tillegg får man gjerne dårlig nattesøvn fordi barnet våkner på natten.

Endret av Caramelli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Caramelli skrev:

Syns man burde få 2 timer lønnet fri til barnet er 2 år, uavhengig av amming! ☺ Med fulle dager i barnehagen og tidlig kveld blir det for lite tid med foreldrene. Enig?

I tillegg får man gjerne dårlig nattesøvn fordi barnet våkner på natten.

Er helt enig! 
Merker på minstefrøkna at hun blir sliten av å være så lenge i barnehagen hver dag også. Prøver å få hentet tidligere men det går selvfølgelig ikke hver dag, man skal jo tross alt jobbe 100% :sjenert:
Kveldene er altfor korte også, føler vi går inn døra, stapper i dem mat også må vi hive dem i seng. :bond:

Våkner han ofte på natten fremdeles? 
Her våkner Bølla ofte rundt 22.00 og 04.00 men ellers sover hun veldig fint fra 18.30 - 05.30, veldig fornøyd med det! 
Storebroren var helt umulig frem til han ble 1,5 år! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.2.2018 den 20.38, Beccy87 skrev:

Er helt enig! 
Merker på minstefrøkna at hun blir sliten av å være så lenge i barnehagen hver dag også. Prøver å få hentet tidligere men det går selvfølgelig ikke hver dag, man skal jo tross alt jobbe 100% :sjenert:
Kveldene er altfor korte også, føler vi går inn døra, stapper i dem mat også må vi hive dem i seng. :bond:

Våkner han ofte på natten fremdeles? 
Her våkner Bølla ofte rundt 22.00 og 04.00 men ellers sover hun veldig fint fra 18.30 - 05.30, veldig fornøyd med det! 
Storebroren var helt umulig frem til han ble 1,5 år! 

Uff stakkars, ikke lett å jobbe fulle dager med så små barn. Hva gjør du når hun våkner på natta?

Min sovner i 19-21tiden og sover ca. 11timer, inkl. to oppvåkninger i løpet av natta. Da får han morsmelk og sover videre.

Endret av Caramelli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.2.2018 den 10.04, Caramelli skrev:

Uff stakkars, ikke lett å jobbe fulle dager med så små barn. Hva gjør du når hun våkner på natta?

Min sovner i 19-21tiden og sover ca. 11timer, inkl. to oppvåkninger i løpet av natta. Da får han morsmelk og sover videre.

Til vanlig gjør vi ingenting annet enn å legge henne ned igjen (for da enten står eller sitter hun i sengen og roper), gir henne kosekluten, legger på dyne og lister oss ut igjen. Funker stort sett hver gang. Så det er bra! 
Men nå i det siste så har hun vært syk og holder på å få tenner så da har vi måtte gjøre alt fra å ta henne over i vår seng (men da blir hun bare enda mer frustrert), vandre rundt på soverommet eller stua i mørket med henne på skulderen eller ty til soving i vogna. :sukk:

Hvor lenge må du amme hver gang om natta da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 8.2.2018 den 14.55, Beccy87 skrev:

Til vanlig gjør vi ingenting annet enn å legge henne ned igjen (for da enten står eller sitter hun i sengen og roper), gir henne kosekluten, legger på dyne og lister oss ut igjen. Funker stort sett hver gang. Så det er bra! 
Men nå i det siste så har hun vært syk og holder på å få tenner så da har vi måtte gjøre alt fra å ta henne over i vår seng (men da blir hun bare enda mer frustrert), vandre rundt på soverommet eller stua i mørket med henne på skulderen eller ty til soving i vogna. :sukk:

Hvor lenge må du amme hver gang om natta da? 

Vi har han i sprinkelseng på rommet vårt. Når han våkner prøver vi det samme som dere, men hvis det ikke funker får han melk og sover videre. Da sitter jeg med han til han kan bæres over i senga si uten å våkne. Det hele tar ca. 30min og han våkner normalt i 00-01 tiden og 04-05tiden 😆 

Fokuset nå er egentlig å få han til å legge seg ned på kvelden... for han reiser seg opp eller sitter i senga.

Hvor mange tenner har hun fått?

Endret av Caramelli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi en 1åring i hus som skal feires med krone, kake og pakker!

Det har vært så fint å være med i denne gruppen gjennom graviditeten, fødselen og det første året. Jeg ser de fleste har sluttet å skrive her og da er det vel på tide at jeg gjør det samme ☺ Send meg gjerne en privat melding om du vil og takk for meg.

Masse lykke til videre

Endret av Caramelli
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...