AnonymBruker Skrevet 5. mai 2016 #1 Skrevet 5. mai 2016 Noen her som kan hjelpe meg med å lage en grov oversikt over en treningsplan? Jeg er ei 22 år gammel jente, har vært normalt aktiv hele livet, men ikke hatt noen "fast plan" etter at jeg sluttet å spille håndball for et par år siden. Likevel har jeg vært aktiv 5-7 dager i uka, men altså ikke hatt noe framgang på noen områder, bare drevet med "lapskaus-trening" Generelt er jeg glad i kondisjonstrening (jogging, ellipsemaskin), styrketrening, og gruppetimer på treningssenteret. I tillegg liker jeg gåturer i skog og fjell Tenker å være aktiv omtrent hver dag, men skjønner jo at jeg ikke kan trene det samme hver dag osv. Når det gjelder mål med treningen, så ønsker jeg å holde en god form, få overskudd, gjerne bli litt sterkere, og ellers kose meg med treningen! Sistnevnte er absolutt viktigst, ellers blir det ikke at jeg gidder å fortsette. Noen som kan hjelpe meg litt? Anonymkode: c09f7...ee1
Gjest Nanne70 Skrevet 6. mai 2016 #2 Skrevet 6. mai 2016 Jeg kan ikke gi deg noen treningsplan, men hvis det er slik at du ønsker framgang, så kan jo en målsetning være å løpe/jogge raskere/lengre. Det samme med styrketrening - finn et styrkeprogram på nett eller få en trener på treningssenteret ditt til å sette opp et program med øvelser. Hvis du ønsker å bli sterkere, så ha fokus på få repetisjoner med tung belastning, og øk belastningen jevnlig. Å "kose" seg med treningen vet jeg ikke, hvis du vil oppnå framgang så må du være villig til å være fokusert på det, men det er gøy og motiverende å oppleve at man blir raskere og/eller sterkere
Juanmd Skrevet 20. mai 2016 #3 Skrevet 20. mai 2016 Det virker jo som du er aktiv og elsker å være det også. I noen tilfelle VET man hva man ønsker, men har ikke helt mindset eller evt disiplin til å holde et godt treningsprogram for seg selv. Ofte er det nok å trene sammen med andre, bruke feks saltimer, eller kjøre crossfit og andre slike treningsoppsett. Du kan også få ditt eget tilpassede treningsprogram for 499,. her http://www.targetgroup.no/kampanje/hardworkout/ (mye billigere enn PT i mange tilfeller).
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #4 Skrevet 20. mai 2016 I forhold til styrketrening vil jeg anbefale dette programmet om du ikke har trent så veldig mye styrke før/vil drive med andre ting i tillegg til styrke: http://fitnessbloggen.no/styrketrening-for-nybegynnere/ Bruker det selv, liker veldig godt at det ikke er så veldig mange øvelser, da blir jeg fort lei Selv kjører jeg dette tre ganger i uken i tillegg til så mye/hvilken type kardio som jeg føler for (1-2 ganger stort sett) Anonymkode: 4e7a1...2bc
Lill3My Skrevet 21. mai 2016 #5 Skrevet 21. mai 2016 Fullkroppsprogram (styrke) 3 x per uke er et godt utgangspunkt sjekk nybegynnerprogrammet som nevnt ovenfor eller sjekk ut "x-press" - programmet (Google it, eller let på fitnessbloggen.no). Ta utgangspunkt i det og så gjør du andre aktiviteter de andre dagene om du i tillegg vil ha litt struktur på utholdenhetsfronten kan du f.eks kjøre en dag med intervall (sprint, bakkeløp, ol) og en dag med litt lenger og jevnere tempo. Da har du 5 solide økter per uke, noe som er mer enn nok for de fleste. Andre ting på toppen av dette gjør du kun ved lyst og overskudd, altså ting som turer og hverdagsaktivitet Husk å spise nok hvis du begynner med dette:) de t vil gi deg en raskere og bedre restitusjon, og dermed gjøre at du tåler treningen bedre Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå