Gå til innhold

Sykemeldt fra jobb med ikke fra studier??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan man fortsette å studere hvis man er sykemeldt fra jobben en periode? Skjønte ikke det som sto på nav.no. Virket som det var litt begge deler.. Men det burde vel gå an å fortsette å studere hvis man er sykemeldt for fysisk sykdom??

Anonymkode: a5407...eaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer jo veldig an på både type sykdom og type studie.

Endel sykdommer og behandlinger tar tid, samtidig som man er relativt klar i toppen. Men i motsetning til jobben, hvor det ofte settes inn vikar eller noen andre utfører jobben, vil studiet måtte gjøres av en selv. Det kan være tøffere enn man tror om energien ikke er på topp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet 100% og studerte 50%. Måtte kutte ut studiene da jeg ble 70% sykmeldt, ellers ville NAV kutte sykepengene tilsvarende 50% stilling. Noe som iofs var bare rett og rimelig. Du må nok høre med NAV i ditt tilfelle.

Anonymkode: 3add2...3f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen kan hvis legen mener det er riktig at du er for syk til å utføre jobben, men frisk nok til å studere, erklære det i attest til deg. 

Anonymkode: 0caa9...fca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukket benet, og er 100% sykmeldt i jobben min, men jeg studerer fremdeles 100%.

Jeg er jo fremdeles helt frisk, det er bare benet som ikke fungerer (har en deltidsjobb hvor jeg må gå mye). Ikke fått noen problemer fra NAV, og jeg jobber fremdeles i stilling som studentassistent på universitetet.

Anonymkode: cefbd...cb7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber 20% ved siden av studier (men pga at jeg tar på meg ekstra jobber jeg ofte 50%) og har vært sykemeldt fra jobb noen uker, men kunne studere (sånn halvveis ihvertfall) og var da med på mange forelesninger o.l. Har aldri hatt problemer med å få sykepenger selv om jeg har studert

Anonymkode: 957c1...249

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...