Gå til innhold

Kvartlivskrise? Tiden går så fort. Stresser.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er i starten av tyveårene. Har begynt å få litt bekymringer, litt småangst... er så redd for at tiden skal gå for fort. Allerede har årene bare forsvunnet synes jeg. Dagene går utrolig fort og plutselig er det helg igjen... Mitt yngste søsken skal konfirmeres i år, og jeg er faktisk begynt å bli litt emosjonell angående det. Tanken på at det er den siste av oss som konfirmeres... denne gangen uten bestefedrene...

Det er så mye jeg vil gjøre, men er så redd for at jeg ikke får 'nok tid', eller at når jeg først gjør det, så flyr tiden bort. Sommerferiene (altså de beste ukene i året) er borte på sekundet. Når man har det fint og koselig går tiden. 

Synes jeg plutselig bare er blitt voksen, uten at jeg har tenkt over det. Har samboer, vi har lyst på barn om noen år, vi har lyst til å gifte oss en gang, jeg har jobb... og NÅ først av har jeg innsett det, på en måte. De sier jo at mye skjer i 20-årene - mye på en gang. Og at årene går fort... Spesielt når man får barn.

Vil ikke PLUTSELIG sitte i en gyngestol med strikketøy i hendene liksom, hehe. :ler: Å huff... Flere som har det sånn? Og stresser fordi det er så mye man vil, og man vet ikke hvor mye man får gjort? Før man blir gammel og grå...

Anonymkode: a2d61...c19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ts her.

Og så tanken på at mine tanker og onkler er begynt å komme "opp i årene" nå, det er rart for meg. De har liksom alltid vært unge, men nå ser man at de er begynt å bli eldre. Og da begynner jeg igjen å tenke på meg selv, og MINE tantebarn og gudbarn. Når min gudsønn er 20 er jeg 40 år gammel. Når han er 30 er jeg 50... Herrefred :sjokkbla:

Nei nå må jeg slutte å tenke...

Anonymkode: a2d61...c19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tanter..* 

Anonymkode: a2d61...c19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg ts. Jeg blir 25 i oktober, og særlig tiden etter jeg ble 23, fikk jeg samme tankene som deg. Innså liksom så brått at jeg også blir eldre og snart ikke tilhører gruppen "ung". De slektningene som var voksne når jeg var barn, er nå godt voksne. Og jeg husker jeg sa til mamma når hun var 28; "du er ikke ungdom da". For i mine øyne var hun veldig voksen, og nå er jeg snart så "gammel" selv. Noen av mine jevnaldrende har fått barn eller er gravide. Noen i gang med høyere studier. 

Jeg bor også veldig langt fra hjembyen, og kan se når jeg er hjemme at alderen synes mer og mer på tante. Jeg også syns tiden går fortere og fortere. Fjor sommer føles som i går! 

Tiden trenger ikke gå fortere liksom :P

 

Anonymkode: e976f...bd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir 26 og har følt det samme i noen år nå,tiden flyger jo:ohmy: Snart er jeg 30 og det føles ut som jeg ble 20 i fjor:fnise:

Endret av lovedrug
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner deg ts. Jeg blir 25 i oktober, og særlig tiden etter jeg ble 23, fikk jeg samme tankene som deg. Innså liksom så brått at jeg også blir eldre og snart ikke tilhører gruppen "ung". De slektningene som var voksne når jeg var barn, er nå godt voksne. Og jeg husker jeg sa til mamma når hun var 28; "du er ikke ungdom da". For i mine øyne var hun veldig voksen, og nå er jeg snart så "gammel" selv. Noen av mine jevnaldrende har fått barn eller er gravide. Noen i gang med høyere studier. 

Jeg bor også veldig langt fra hjembyen, og kan se når jeg er hjemme at alderen synes mer og mer på tante. Jeg også syns tiden går fortere og fortere. Fjor sommer føles som i går! 

Tiden trenger ikke gå fortere liksom :P

 

Anonymkode: e976f...bd9

Tenker akkurat det samme! Begynner automatisk å stresse litt i hodet når jeg ser venner og kjente på min alder stifter familie og gifter seg. Føler ikke at jeg skal være der helt enda, men så er jeg faktisk i det stadiet nå. Klarer nesten ikke tro det selv, haha. :) Nei jeg skjønner ikke hvordan det går an at et år går så fort. Tenkte her om dagen på en arbeidsplass jeg jobbet på i fjor, men i hodet mitt var det for noen måneder siden. Så innså jeg at det faktisk er et helt år siden sist jeg jobbet der. Og jeg blir helt rystet! :o 

4 minutter siden, lovedrug skrev:

Jeg blir 26 og har følt det samme i noen år nå,tiden flyger jo:ohmy: Snart er jeg 30 og det føles ut som jeg ble 20 i fjor:fnise:

Ja, nei jeg skjønner virkelig ikke! :ler: Og så føler jeg ikke at det er så lenge siden ungdomsskolen og ting jeg gjorde da. Plutselig innser jeg at... nei.. det er en stund siden. Hvordan går det an!? Stresser litt fordi jeg virkelig vil nyte disse årene, mens jeg enda er ung og sprek... hehe. Og før jeg får barn selv.

Når jeg ser venner og familie rundt meg med småbarn og baby tenker jeg at DET vil jeg virkelig vente med (har perioder der jeg blir babysyk, men som regel ikke), men så kan man jo ikke alltid vente såå lenge heller, tydeligvis. Vil jo helst være ung når jeg får barn, men vil nyte det å være "alene" også. Bah... Må prøve å roe tankene litt haha.

ts

Anonymkode: a2d61...c19

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg går gjennom en kvartlivskrise nå, og gjorde den DUMMESTE tingen tidligere i år. Var overbevist at jeg trengte å ta neste steg i livet for å føle at jeg ikke satt fast, og endte med å kjøpe en stor hyttetomt langt ute i granskauen hvor jeg nå planlegger å bygge en gildehall. Jeg burde jo ikke få LOV til å ha ansvar for mitt eget liv. :rodme:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Lauge skrev:

Jeg går gjennom en kvartlivskrise nå, og gjorde den DUMMESTE tingen tidligere i år. Var overbevist at jeg trengte å ta neste steg i livet for å føle at jeg ikke satt fast, og endte med å kjøpe en stor hyttetomt langt ute i granskauen hvor jeg nå planlegger å bygge en gildehall. Jeg burde jo ikke få LOV til å ha ansvar for mitt eget liv. :rodme:

:fnise: hahah!! herregud så bra.. 

Jeg har bestilt meg sangtimer. :fart2: Skjønner virkelig ikke hvorfor.. der og da føltes det rett. Men jeg har i alle fall ikke kjøpt en hyttetomt i granskauen! :ler:

ts

Anonymkode: a2d61...c19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er snart 24 og føler akkurat det samme. Her om dagen gikk det plutselig bare opp for meg at jeg bare lever én gang, og snart er livet som ung voksen over :sjokkbla: Tiden som ung og fri er jammen ikke lang. Nå ligger jeg oppe om natta og tenker på alt jeg ikke har gjort, og er redd jeg kommer til å angre meg for det livet jeg har levd hittil. Tenker at jeg burde festet mer og bodd i en mer typisk studentby enn Oslo, vært singel og bare levd belymringsløst mens jeg kunne og sånne ting. Klart har jeg noen år til før jeg blir gammel og grå, men det er liksom ikke det samme å være 28 og på hardfylla :fnise: folk forventer jo faktisk at jeg snart skal begynne å reprodusere og gifte meg, hjelp... Er bare såå lite klar! Er nesten så jeg forstår de som er 25 og plutselig melder seg på Paradise Hotel :fnise:  Hittil har livet føltes så langt, og at jeg har masse tid foran meg. Men gud som tida flyr!

Anonymkode: 6b7fc...a51

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 36 og ja, tiden flyr!Så  dere i tyveårene må nyte de unge årene 😊 Trives godt med alderen jeg da, men det har gått utrolig fort!  

Anonymkode: 68fc0...f65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tenk på alderen deres. Bar vær den dere er, uansett alder. 

Og til ts : høres ut som du skal gjøre ditt og datt fordi samfunnet forventer det av deg?

Ingen sier at du MÅ ha barn, og ihvertfall ikke snart. Tanta mi fikk en velskapt sønn naturlig da hun var 49, Halle Berry var 48.

Så slapp av...

Anonymkode: 6d313...c70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 47 og savner mine yngre dager 😊

Tiden etter å ha fått barn har føltes som ett "svisj" og nå er de voksne også.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, EvaLena skrev:

Jeg er 47 og savner mine yngre dager 😊

Tiden etter å ha fått barn har føltes som ett "svisj" og nå er de voksne også.

 

Men tenk på hvordan du vil føle det er å være 47 når du er 70, 80+. Da vil du tenke at du var så ung!

Brukt tida, lev livet.

Synes man generelt har alt for stor fokus på alder her i vesten. 

Så lenge helsa er bra, gjør det du føler for, uansett alderen din!

Anonymkode: 6d313...c70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker litt i samme baner noen ganger :P er 27 år, og venner har fått barn, kjøpt hus og alt sånt. Selv leier jeg en liten leilighet og bor ikke med kjæresten. Folk rundt meg "maser" på at vi må få barn og hus og sånn. Jeg har jo lyst, men samtidig virker det som litt styr. Tenker jeg får barn når jeg er rundt 30. Vil rase litt mer fra meg først.

Anonymkode: f69e0...b52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...