Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Molla, glemte å logge inn
Skrevet

Når er det vanlig å begynne med pyntingen til jul?

Er det for tidlig med 1.desember?

Jeg har julestmning så det holder allerede og gleder meg vilt til å pynte..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1.desember er en flott dag og pynte på :)

Jeg pynter alltid til jul da så kan vi gå hele advent og glede oss til julaften og nyte et julepyntet hus.

Dessuten husker jeg mitt barndomshjem hvor mamma alltid skulle pynte lille julaften, det resulterte i at hun jobbet til lyse morgnen og var stup trøtt og sliten på julaften.

Det slipper hvertfall jeg :wink:

Lykke til med julepyntingen :)

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg pynter alltid huset til 1.advent.

Men juletreet blir pynta lille juleaften.

Skrevet

Altfor tidlig. Julestjerna kommer ut rundt 1 søndag i advent, men ellers er det ikke et fnugg av pynt før lille julaften, slik det skal være. (Og det er ingen som blir stuptrøtte av pyntingen her, her er nemlig pynting koselig og sosialt.)

Skrevet

Julestjerna kommer opp 1.søndag i advent, resten tar jeg litt etter litt fram mot julaften. I år blir nok ikke juletreet pyntet før kvelden lille julaften. Sånn gjorde vi hjemme da jeg var barn, og det var alltid en fryd å stå opp tidlig julaften morgen og se det ferdig pyntede treet. Vil videreføre det til mine egne barn.

Skrevet

Adventstjerne og adventstake 1 søndag i advent og resten lille julaften. Har lurt på å sette frem noen småengler også 1 søndag i advent i år, men ingenting rødt før lille julaften.

Skrevet

Jeg tar frem adventspynten 1.desember..men all JULEpynt kommer opp lillejulaften...eller før vi reiser hjem til våre foreldre... Er vant med at det skjer lillejulaften hjemme..og det er absolutt ikke stressende...det er en koselig tradisjon..som hele familien tar del i..smått og stort surrer rundt og pynter med julemusikk i bakgrunnen og julekakene på bordet...

*drømme*....nå gleder jeg meg iallefall til jul!!! :wink:

Skrevet

Jeg begynner 1. advent med litt pynt, mest adventpynt ikke så mye julepynt. Jeg og mannen er alltid vekk hele julen og nyttårshelgen (hos familien), så derfor gidder jeg ikke overlesse huset med julepynt. Men det er koselig at det ser pyntet ut i vinduene, med julestjerne etc.

Skrevet

Begynner så smått og pynte med advenstaker første søndag i advent også kommer resten av julepynten frem sånn litt og litt fremover mot jul. Kommer litt ann på om vi skal være hjemme i jula eller ikke. I fjor var v i borte nesten hele jula så da kom pynten ganske tidlig frem for at vi skulle få litt glede av den. Men ikke før første søndag i advent!

Skrevet

Jeg begynner også i det små første adventshelgen. Da kommer julegardinene og julestjernene opp, og utover i hele desember blir det mer og mer julete hjemmehos oss. Kjempekoselig!! :hoppe:

Skrevet
Jeg begynner også i det små første adventshelgen. Da kommer julegardinene og julestjernene opp, og utover i hele desember blir det mer og mer julete hjemmehos oss. Kjempekoselig!! :hoppe:

Samme her! Gleder meg til advent :nisse:

Gjest alisia ikke innlogget
Skrevet

Her blir alt satt frem 1. Søndag i advent. Juletreet setter vi opp en 3-4 dager før jul. Juleverksted før 1. søndag i advent og julebakst noen dager før jul.

Gjest Anonymous
Skrevet
Her blir alt satt frem 1. Søndag i advent. Juletreet setter vi opp en 3-4 dager før julaften. Juleverksted før 1. søndag i advent og julebakst noen dager før jul.
Skrevet

Julestjerne og lys utenfor er på plass 1. desember. Sånn ca to uker før jul popper det opp litt her og litt der og når det er noen dager igjen til jul er alt pyntet - bortsett fra juletreet, det pynter vi stort sett på pittelille julaften.

1. nyttårsdag er det vekk med alt sammen, treet inkludert!

Skrevet
Altfor tidlig. Julestjerna kommer ut rundt 1 søndag i advent' date= men ellers er det ikke et fnugg av pynt før lille julaften, slik det skal være. (Og det er ingen som blir stuptrøtte av pyntingen her, her er nemlig pynting koselig og sosialt.)

Sånn var det hos oss også. Og hjemme pyntet ALLE, ikke bare mamma.

Skrevet
Altfor tidlig. Julestjerna kommer ut rundt 1 søndag i advent' date= men ellers er det ikke et fnugg av pynt før lille julaften, slik det skal være. (Og det er ingen som blir stuptrøtte av pyntingen her, her er nemlig pynting koselig og sosialt.)

HVem sier at det skal være sånn!!!!

Det må da være rom for og kunne pynte til julen som man vil.

Vi pynter juletreet bittelille julaften, men ellers pynter vi fra 1 des og utover.

Grunnen til at vi pynter treet dagen før lille julaften er at vi alltid samles en hel haug med venner og bekjente for og kose oss å spise grøt på lille julaften. Det er gøy og ha tid til det sosiale før jul også.

Ellers må jeg bare si til Melk som påpeker at hos de hjelper de mamma med pyntingen til jul.

Ja det er fint, men jeg hadde en mamma som pyntet hele natten og ville absolutt gjøre det sånn. Det egnet seg nok ikke for oss småtroll og holde på de til 3-4 natterstid med og hjelpe til...(selvom vi gjerne hadde gjort det)

Godt vi har alle sammen forskjellige tradisjoner og måter og gjøre ting på :wink:

Skrevet
Ellers må jeg bare si til Melk som påpeker at hos de hjelper de mamma med pyntingen til jul.

Ja det er fint, men jeg hadde en mamma som pyntet hele natten og ville absolutt gjøre det sånn. Det egnet seg nok ikke for oss småtroll og holde på de til 3-4 natterstid med og hjelpe til...(selvom vi gjerne hadde gjort det)

Godt vi har alle sammen forskjellige tradisjoner og måter og gjøre ting på :wink:

Det er jo greit, men da kan heller ikke Mor klage dagen etterpå....

Skrevet

Ja, det er så koselig. Setter på julemusikk og smaker på julebaksten mens vi svinser rundt og pynter og ler og har det gøy. :-)

Skrevet
[Det er jo greit' date= men da kan heller ikke Mor klage dagen etterpå....

Skrev jeg noe sted at MOR klaget da :wink:

Skrevet

Jeg pynter huset sånn imellom 1. og 2. søndag i advent. Det er nemlig da jeg har julestemning. Treet pyntes på lille julaften selvsagt. Beste jeg vet er å slå av alt lys i stua. Kun levende lys pluss juletreet. En kopp med gløgg og slappe av i sofaen. DA er det jul for meg. :Nikke:

Pynten forsvinner nemlig 2. nyttårsdag. Derfor greit å nyte juledekorasjonene i adventstiden.

Klem til alle juleglade ifra meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...