Gå til innhold

KaDusts aktivitetshjørne.


KaDust

Anbefalte innlegg

Vil følge med her, jeg! :D Ooog jeg burde joine å stå i planken hver dag. for der er det stort forbedringspotesiale:ph34r: Står du på albuene eller håndflatene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 minutter siden, Diis skrev:

Vil følge med her, jeg! :D Ooog jeg burde joine å stå i planken hver dag. for der er det stort forbedringspotesiale:ph34r: Står du på albuene eller håndflatene? 

Når jeg bare kjører denne daglige tar jeg på albuene. Får vondt i håndleddet hvis jeg står for lenge på henda. :nigo:

Hyggelig å ha deg med!

Endret av KaDust
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nori

Planken i over ett minutt?? Oj. Jeg som er grisestolt når jeg klarer 20 sekunder. :plystre:

Har du link til instagramen din? Ser ikke signaturer på mobil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Nori skrev:

Planken i over ett minutt?? Oj. Jeg som er grisestolt når jeg klarer 20 sekunder. :plystre:

Har du link til instagramen din? Ser ikke signaturer på mobil. 

Åh, ja såkart!

http://instagram.com/kadustuniverse

Nå har jeg holdt på med yoga en stund da, og det er helt utrolig hvor mye du bygger opp styrken i kjernen av det. :jepp:

Endret av KaDust
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens trening:
- 60 minutter med yoga combination

Dagens planke:
- 1 min og 23 sekunder

Rista som bare det på slutten og kjente jeg var på vei til å få bøy i ryggen så da var det bare å gi seg før ryggen startet å verke. :nigo: Da vet jeg hvertfall sånn ca hva jeg ligger på i planken.

Dagens ut av huset:
- Butikken! Var tom for frukt og bær til frokost i dag, herregud så trist det var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må følge med her! Lurer på om jeg fulgte deg før?... Husker ikke. Følger deg i hvert fall på instagram visstnok :P

Enig i at du virker veldig strukturert. Lurer faktisk på om jeg skal starte min egen dagbok nå, noe jeg har tenkt på en liten stund. Likte veldig godt ideen med 5 gode ting hver dag. Viktig å trene den mentale biten! Lykke til med eksamen!
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, elvital skrev:

Må følge med her! Lurer på om jeg fulgte deg før?... Husker ikke. Følger deg i hvert fall på instagram visstnok :P

Enig i at du virker veldig strukturert. Lurer faktisk på om jeg skal starte min egen dagbok nå, noe jeg har tenkt på en liten stund. Likte veldig godt ideen med 5 gode ting hver dag. Viktig å trene den mentale biten! Lykke til med eksamen!
 

Mulig det, jeg husker navn og nick veldig dårlig så jeg kan ikke si det sikkert. Du har jo ikke avatar heller, så da er det umulig for meg å huske omtrent. :lol: Koselig at du følger meg på instagram da!

Egen dagbok er absolutt en god idé. Hvis du får som vane å bruke den er det mye lettere å opprettholde trening/struktur. Også mye lettere å huske hva du har gjort og dermed se framgang. :nigo: Takk takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å skrive her i går fordi jeg var så opptatt med studeringen. Skal jaggu bli deilig å få mandag overstått.

Gårsdagens trening:
- 15 min med yoga

Gårsdagens planke:
- 1 min og 17 sek. Var så støl i kjernemuskulaturen i går at det var helt ekstremt vanskelig å holde så lenge. :ler:

Jeg håper jeg får inn en lenger økt enn 15 minutter i dag, men vi får se. Har fortsatt en del som må gjøres til eksamen og jeg vil helst ha alt det ferdig i morgen sånn at jeg kan ta det med ro på søndag og bare koselese litt på dagen og ha kvelden fri. Jeg ligger godt an til å få det til hvis jeg fortsetter i det tempoet jeg har oppe nå da! Bare trengte en matpause før jeg fortsetter. :nigo:

Ellers kan jeg jo si at jeg er veldig nærme det å kunne ta meg selv på tærne stående (med bøy i ryggen) uten at jeg varmer opp, så fleksibiliteten har kommet fort etter jeg gikk over til mer yoga! :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens trening:
- 30 minutter med yoga

Dagens planke:
- 1 min og 20 sek

Dagens ut av huset:
- Først ut med søpla
- Deretter ut å besøke bror og niese
- Deretter på senteret
- Deretter kuleis: Sitron sorbet og sjokolade.

Mens jeg og samboern spiste is så sa jeg til han at det sikkert hadde vært godt med sjokoladetrukket sitron, siden sitronsorbet er så godt med sjokoladeis. Det er jo mange sjokoladetrukne frukter og bær som er populære, men har aldri sett det på sitron så det skal jeg jaggu prøve en dag etter eksamen. :jepp: Forøvrig var hans respons på det at sjokoladetrukket sjokolade hørtes mye bedre ut. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffekrus

Sitronsorbet og sjokoladeis, det er så godt det! Kombinasjonen av frisk og syrlig, og søtt, mmh :laugh:

Det er gøy når man kjenner det går framover, og særlig det å bli mer fleksibel. Synes det er der jeg ser framgang fortest, det er gøy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg merker jo hver dag jeg gjør yoga så kommer jeg dypere og dypere i øvelsene. Jeg har jo allerede nådd maksdybde på mange av disse forward bend øvelsene hvor beina enten er strukket ut bak eller i kryss, så jeg nå må flytte fra base posisjon til en posisjon som tøyer mer for at jeg skal kjenne noe. Det er artig!

Jeg blir fort utålmodig når jeg ikke merker resultater så derfor er har det vært lurt for min del å starte med en treningsform jeg har progresjon i hele tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen tror jeg blir hviledag. Beina mine er ganske såre nå. :ler:

Dagens trening:
- 30 min yoga strength

Dagens planke:
- 1 min 25 sek

Dagens ut av huset:
Sittet ute i sola litt, oooog vært å spist softis. Er så pent vær så må jo nyte det. :nigo:

Vi har ikke speil som er store nok til at vi ser mer enn fra midjen og opp, så jeg stod på tærne i dag for å se om det hadde skjedd noe med rumpa mi siden jeg syntes den så så bred ut når jeg satt i en spesiell yogaposisjon - og jeg har ikke lagt merke til det før. Jaggu har jeg fått rundere rumpe. :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble rastløs på hviledagen i dag, men har kost meg også. Omtrent glemt at jeg har eksamen i morgen, men begynner å merke nervene nå. Lyst til å gjøre noe yoga, men jeg skal la musklene hvile så jeg heller kan ta en lang økt i morgen. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

59 minutter siden, KaDust skrev:

Ble rastløs på hviledagen i dag, men har kost meg også. Omtrent glemt at jeg har eksamen i morgen, men begynner å merke nervene nå. Lyst til å gjøre noe yoga, men jeg skal la musklene hvile så jeg heller kan ta en lang økt i morgen. :nigo:

Masse lykke til med eksamen!! Går nok superfint, også har du jo en lang yogaøkt å se frem til:takke: (det nærmeste jeg kom et yoga-emoticon, haha) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt sliten i dag, kunne endelig gire ned så da fikk jeg kjent på hvor sliten jeg egentlig er. Tar derfor nye ukesmål og det der i morgen.

Dagens trening:
- 25 min med yoga.

Hadde gledet meg til en lang treningsøkt på en time+ når jeg kom hjem i dag, men når jeg satt meg på do etter å ha kommet ut av eksamensrommet etter eksamen så bestemte kroppen min seg for å overraske meg med for tidlig mensen. Så etter 10 minutter med styrke-yoga måtte jeg gi meg pga mensensmertene og de siste 15 minuttene var yoga relaxation. Takk for den, kroppen. :P

Eksamen gikk greit tror jeg. Det er ett spørsmål jeg er usikker på om jeg skrev utdypt nok på, men jeg er ganske sikker på resten. Det betyr likevel ikke at jeg nødvendigvis gjør det bra. Var en eksamen jeg var skråsikker på at jeg gjordet det skikkelig bra på, og det gikk midt på treet i stedet. :lol: Jeg har egentlig en dårlig følelse nå, så tror ikke det blir A. Forhåpentligvis en B da. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tenk at jeg ikke har oppdaga at du har dagbok igjen!! Du er vel den eneste treningsdagboka jeg fulgte fast og en av få som skrev i min! Så koselig å se deg igjen! :)

Mental helse hver dag høres ut som noe alle burde legge inn i planene sine! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, hei @Rainbow :vinke: Har du samme dagbok enda eller? 

Uka som var klarte jeg alle ukes-måla bortsett fra en spa-dag. Får sette det opp denne uka også, så jeg får tatt igjen det. :nigo:

Ukesmål, uke 3

Mål, fysisk helse:
- Gjøre litt yoga hver dag, selvom det bare er en 5-10 minutters økt
- Dra på treningssenteret minst 2 ganger og trener med tyngre vekter enn det jeg har hjemme.
- Planken gjøres hver dag, og jeg skal holde så lenge jeg klarer (fortsetter med denne!)

Mål, mental helse:
- Ha minst én "spa"-dag hvor jeg steller kropp og hud skikkelig.
- Skrive hva som har vært bra idag hver kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Ja, det har jeg! Har muligens endra tittel siden du så den sist, men den er ganske aktiv, så ligger på første side. :)

Wow! 45 min yoga!! Imponerende! Jeg tror aldri jeg klarer å bli en yogaperson, men syns det er fascinerende når folk er så myke og får til så mye! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...