Gå til innhold

Spedbarn klør i ansiktet og vrir på hodet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. 

Har et spedbarn som klør seg i ansiktet nesten hele natten og vrir hodet frem og tilbake hele tiden. Vært på sykehuset pga atopisk eksem (har veldig lite nå pga smøring). Han har ingen eksem i ansiktet. Smører krem der masse hele dagen uansett siden han klør om natta. På sykehuset fikk vi en resept mot kløe og som gjør han søvnig. Men dette hjalp ikke. Nå trenger jeg desperat råd fra andre mødre. Både han og jeg sover fryktelig dårlig om nettene. Han er snart 5 mnd. 

Anonymkode: dbe4e...f0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva sover han i? Ta vekk evt lammeskinn. Ikke ha på så mye nattøy. Hvertfall ikke ull. Pass på at soveromstemperaturen er god, ikke for varm, og ikke for kaldt, men heller litt kjølig enn varmt. Ikke bruk skyllemiddel og parfyrmerte vaskemidler på deg eller han og sengetøy.

Anonymkode: e9c3f...6de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva sover han i? Ta vekk evt lammeskinn. Ikke ha på så mye nattøy. Hvertfall ikke ull. Pass på at soveromstemperaturen er god, ikke for varm, og ikke for kaldt, men heller litt kjølig enn varmt. Ikke bruk skyllemiddel og parfyrmerte vaskemidler på deg eller han og sengetøy.

Anonymkode: e9c3f...6de

Sover i en vanlig bomullsbody uten ben. Vasker sengetøy med sensitiv. Det er 17-18 grader på rommet. Forstår det ikke :( Men det er kun når han sover i senga. Så det må jo være ett eller annet. Men oppdaget at det skjer uansett hvor han sover. 

Anonymkode: dbe4e...f0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjer det bare på natta? Uavhengig av hvor han sover?

Kan det være middallergi eller noe sånt? Husker min bror vred på seg hele natten pga middallergi. Mener å huske at han hadde noe eksem her og der pga det, men ikke over alt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, lunamuna skrev:

Skjer det bare på natta? Uavhengig av hvor han sover?

Kan det være middallergi eller noe sånt? Husker min bror vred på seg hele natten pga middallergi. Mener å huske at han hadde noe eksem her og der pga det, men ikke over alt. 

Middallergi... Er det stor sannsynlighet at det er midd i alle sengene? Husker du hva han gjorde? Ja, hver gang han skal sove, i søvne helt til han vekker seg selv. 

Anonymkode: dbe4e...f0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Middallergi... Er det stor sannsynlighet at det er midd i alle sengene? Husker du hva han gjorde? Ja, hver gang han skal sove, i søvne helt til han vekker seg selv. 

Anonymkode: dbe4e...f0a

Det er midd i alle senger, det er det 99,99999% sannsynlighet for. Om man er allergisk/følsom for midd er det ekstra viktig å vaske sengetøy, dyner og puter ofte, og støvsuge/lufte madrassen. 

Kan det være små hår eller annet som får det til å klø? Har han søte små babykrøller, kan små fjonehår klø noe inn i satans. Har dere andre klær/ting som kan loe småhår der han sover? 

Anonymkode: ee923...ecd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Midd er i alt av sengetøy, madrasser, dyner og puter.  

Såvidt jeg husker, så var eneste greia å vaske sengetøy OFTE (tror det ble skiftet daglig eller annenhver dag), samt vaske og lufte madrass, dyner og puter ofte. 

Det kan selvfølgelig være noe annet. Det kan være en hudsykdom, stoffskiftesykdom eller skabb for alt jeg vet... Jeg ville tatt en tur til legen for å fått tatt grundige tester!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er midd i alle senger, det er det 99,99999% sannsynlighet for. Om man er allergisk/følsom for midd er det ekstra viktig å vaske sengetøy, dyner og puter ofte, og støvsuge/lufte madrassen. 

Kan det være små hår eller annet som får det til å klø? Har han søte små babykrøller, kan små fjonehår klø noe inn i satans. Har dere andre klær/ting som kan loe småhår der han sover? 

Anonymkode: ee923...ecd

Han har bare pute og dyne. Ingenting annet. Han sover i sengen med meg. Fordi hvis han sover i egen seng, kommer han til å sparke av seg dynen og fryse.  Har prøvd det. Men ble bare stress for både han og meg. Han har derfor fått sove med meg den siste uken 

Anonymkode: dbe4e...f0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han har bare pute og dyne. Ingenting annet. Han sover i sengen med meg. Fordi hvis han sover i egen seng, kommer han til å sparke av seg dynen og fryse.  Har prøvd det. Men ble bare stress for både han og meg. Han har derfor fått sove med meg den siste uken 

Anonymkode: dbe4e...f0a

OT, men så små bør ikke sove med pute pga faren for krybbedød! 

Anonymkode: aebb1...ccc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han sover med deg så kan det være problemet.   Bomulls body uten bein og 17 grader i rommet høres veldig kaldt ut.  Jeg ville ha byttet til pysj,  (uten føtter hvis du føler at han blir for varm) sokker og en sovepose.  Ingen pute og ingen dyne.  De trenger ikke pute nå.  

Anonymkode: f1dbe...3c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis han sover med deg så kan det være problemet.   Bomulls body uten bein og 17 grader i rommet høres veldig kaldt ut.  Jeg ville ha byttet til pysj,  (uten føtter hvis du føler at han blir for varm) sokker og en sovepose.  Ingen pute og ingen dyne.  De trenger ikke pute nå.  

Anonymkode: f1dbe...3c1

Han har begynt å sove med meg fordi han klør og våkner konstant og da sparker han av seg dyna og fryser. Han er god og varm. Har kjent på kroppen han dyna si. Han klarer ikke å sove uten å pakkes inn. Med en gang han veiver med armene, så våkner han også til :s

Anonymkode: dbe4e...f0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...