Gå til innhold

Gave til bestemor!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. Jeg har en bestemor jeg gjerne vil gi en praktisk gave til. Har tenkt litt sånt som symaskiner, strikkesaker osv.. men så vet jeg ikke om besta kan strikke... Har dere noen gode forslag til hva jeg kan gi til henne? Jeg vil holde henne i aktivitet. Hun er ingen gammel sittestillende dame. Jeg er på jakt etter billig symaskin. Vet noen hvor jeg kan få tak i det? ar gledelig i mot all hjelp og forslag. <3

Anonymkode: 8e8cb...ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Alder bestemor? 

Hvorfor vil du absolutt gi henne noe håndarbeids-greier, så lenge du ikke engang vet om hun kan strikke???

Siden du ikke vet om hun kan strikke, virker det som om du ikke kjenner henne spesielt godt? 

(Jeg er selv bestemor, og hadde dødd på meg av latter hvis noen hadde gitt meg symaskin eller lignende)

Anonymkode: cebea...c72

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør først finne ut om hun er ei som strikker eller syr før du freser avgårde for å kjøpe ei dyr symaskin! 

Hvor gammel er hun da? Enkelte er jo bestemødre når de er i 40-årene.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bestemoren min er 75. Jeg vet hun kan sy, men jeg vet ikke om hun kan strikke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bestemoren min er 75. Jeg vet hun kan sy, men jeg vet ikke om hun kan strikke....

Alle i den alderen har ihvertfall lært det en gang i tiden. Kanskje foreldrene dine vet om hun liker å strikke.

Anonymkode: d2987...00f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spør noen andre slektninger om hva hun liker/kan? Min bestemor var superflink til å hekle, og jeg kjøpte ofte garnpakker til henne. 

Anonymkode: cebea...c72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, Kamomille skrev:

Hvis bestemoren din liker å sy, har hun sikkert en symaskin.

Hun har ikke symaskin. Hun er fra et asiatisk land og har bodd her i noen år...hun eier ikke så mye annet enn klær.. og andre ting vi har kjøpt til henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei folkens. Jeg har sikkert gitt litt dårlig informasjon. Bestemoren min er fra et asiatisk land og eier derfor ikke så mye. Hun eier kun klær og diverse saker og ting hun har fått fra oss. Jeg har sett henne sy tøy med nål og tråd, men vet ikke om det er så vanlig å strikke i asiatiske land... det er jo så varmt der, så hun hadde jo ikke behov for ull og sånt der nede... hekling tror jeg aldri hun har lært. TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hei folkens. Jeg har sikkert gitt litt dårlig informasjon. Bestemoren min er fra et asiatisk land og eier derfor ikke så mye. Hun eier kun klær og diverse saker og ting hun har fått fra oss. Jeg har sett henne sy tøy med nål og tråd, men vet ikke om det er så vanlig å strikke i asiatiske land... det er jo så varmt der, så hun hadde jo ikke behov for ull og sånt der nede... hekling tror jeg aldri hun har lært. TS

Tenk så heldig hun er som har et barnebarn som virkelig har lyst til å glede henne og jeg er ganske sikker på at en symaskin vil være toppen av lykke! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er sikkert symaskin en glimrende gave. Det eneste er at det fort kan bli dyrt (http://www.symaskiner.no/billige-symaskiner - rundt 2000 kroner for en billig maskin), så det lønner seg å sjekke Finn. En symaskin trenger ikke å ha masse ulike innstillinger og funksjoner, men den bør ha en god motor for å takle å sy gjennom tykke stoffer, og det er det siste som koster. IKKE kjøp fra IKEA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Veslefrikk skrev:

Tenk så heldig hun er som har et barnebarn som virkelig har lyst til å glede henne og jeg er ganske sikker på at en symaskin vil være toppen av lykke! 

Enig! :) 

Ikea selger symaskiner, mener den kostet nesten 500kr (da jeg så den før jul). Ellers har jeg sett at Europris selger symaskiner i merket Singer, til 799 (tror jeg det var). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 timer siden, Veslefrikk skrev:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ok, tusen takk for svar, alle sammen. Jeg se litt på finn, og evt Europris. 😄😁 TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...