Gå til innhold

Too Good to go.


Lady Lovelylocks

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjøper dere flere fra samme sted i slengen? 

Anonymkode: 46807...4a9

Ja, det har jeg gjort flere ganger. Men jeg kjøper bare en første gang. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har opplevd flere ganger at det sånn 10 minutter før henting står at kjøpestedet ikke har mer til overs og jeg får refundert pengene.

Anonymkode: 35401...ca0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring har generelt vært ganske bra, men har også opplevd noen steder som gir for mye av samme eller for lite (i min mening). Jeg føler bakeri generelt gir veldig mye, men cafeer så varierer det. Hvis man betaler over 35 kr har jeg som regel opplevd at man får mer, men ikke alltid nødvendigvis tilfellet slik med Cafe opus.

La baguette Storo - Veldig generøs, ga meg 10 søtbakst men håper på noe påsmurt til neste gang :) Det var mest croissanter men forskjellige varianter.
WB Samson Sandaker - 1 brød, 2 stk små napoleon kaker og 1 kanelbolle. Jeg er fornøyd men har hørt den i Grunerløkka gir enda mer.
Meny ringnes park - Fikk veldig mye, 370 g lasagne, 300 g fløtepoteter/gratinerte poteter, 2 stk baconburger og 2 kuttet ribbe. 

Baker hansen løren - ga meg 1 brød, 7 søtbakst. Veldig fornøyd.
Åpent bakeri torshov - ga meg 10 søtbakst, tror det var egentlig mest fordi jeg hentet før julen startet så de måtte få vekk mye men er veldig fornøyd :) 
Starbucks Grønland - 1 ciabatta, liten bolle og en påsmurt med ost. Fornøyd med tanke på hvor dyrt maten deres er.
Espresso house Torshov - Ansatte var stresset så det er forståelig, men de ga meg påsmurt derav 4 av varene var samme og en sjokoladebolle. Kanskje er jeg mer heldig til neste gang med variasjoner, men synes fortsatt det var verdt 35 kr :) 
Cafe Opus Oslo S - Ansatte var ikke så hyggelig og de ga meg 3 små påsmurt som var ost/skinke men 2 av dem var likt. Jeg spurte om å få noe annet byttet siden det var fortsatt mye som var til overs men de ble sur og sa de kan bare gi maks 3 varer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.12.2018 den 23.24, AnonymBruker skrev:

Noen som har erfaring med rester etter frokost buffet? Er i utgangspunktet skeptisk. 

Anonymkode: 16ec2...34c

Vet om noen som har gjort det, og det var bra. De var fornøyd :) 

Anonymkode: b07f4...517

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så gøy å se hva dere har fått.

Har vurdert Meny Ringnes Park før, og ser jo nå at det må jeg prøve. (De har to alternativer, varmmat og bakevarer)

 

Skulle ønske at folk var litt mer spesifikke, skriv hvilken Narvesen isteden for bare Narvesen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meny Hovenga, varmmat. 1 tacobaguette, 2 porsjoner gratinerte poteter og 2 porsjoner pytt i panne, dvs pølser og poteter badet i fett. Kommer ikke til å prøve dem igjen.

Baguetten var dog ok. 

Anonymkode: e9f7b...c54

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj! Skulle hente fra varmmat disken på Meny Rignes park, men fikk melding om at de ikke hadde noe til overs allikevel. Søren, var så spent.. 

Får prøve igjen en annen gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.12.2018 den 13.32, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri prøvd, men er litt nysgjerrig på det.

Men hva er deres erfaringer med påsmurt, salater etc?

Er dette mat som har ligget i disken hele dagen, og er feks soggy, tørt eller dårlig? Feks reker som har ligget på en baguette i timesvis.

Eller har dere mat med bra kvalitet, som fortsatt smaker bra? Ikke noe problem med feks brød som ble bakt om natten, men mere skeptisk til feks påsmurt.

Anonymkode: 99608...780

Jeg har bare fått påsmurt en gang og det var dårlige greier. Et halvt, tørt rundstykke med et slapt salatblad, en svett skive salami og en uttørket agurkskive på toppen. Det gikk i søpla etter en bit. I posen var det også to like brød. Følte det var en ganske dårlig deal siden bakeren jeg hentet hos alltid har tilbud på brød den siste halvtimen før de stenger. Da får man to brød for 50 kr. Jeg betalte 39 kr for posen med to brød og et uspiselig påsmurt rundstykke. Det var det ikke verdt å kjøre en omvei for det følte jeg.

Har hos samme kjede, men annet utsalg, fått langt mer generøse poser. Der er det stort sett et brød, 4-5 rundstykker og 2-3 søtsaker, som regel noe gjærbakst.

Jeg forstår at hovedpoenget med TGTG er å redusere matsvinn og å redde mat fra å bli kastet, ikke at folk skal få billig mat, men for at folk skal benytte seg av appen tror jeg det er viktig at man føler at man får litt "valuta for pengene" siden man tross alt ikke kan bestemme hva man får og gjerne må hente innenfor et ganske snevert tidsrom.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.10.2018 den 19.33, Hoppetaujenta skrev:

I litt ventekø på bakeriutsalg i dag overhørte jeg en kunde som lurte på hva de gjorde med alt som ble til overs.
Den unge damen bak disken sa kjapt: "Vi kaster det"...men så sa hun nølende ...."ehhh.....men vi selger jo noen
poser med det også" - altså TGTG-mat. Vil det si at det egentlig bare er en håndfull ting som for syns skyld
selges billig så en skal tenke godt om dem som er med på årets trend-greie og at en stor del av det overskytende
fremdeles kastes? :klo: Jeg ble veldig i tvil av det jeg opplevde der. 

Er det bare oss kjøpere i denne tråden, eller jobber også noen i de butikkene som er med på dette
og kan opplyse oss om ærlig praksis i deres butikk?

Jeg jobber i bakeri😊

Vi legger ut noen poser i tgtg, mange bakeri (vertfall her) har også et max antall de kan legge ut. Så nei, vi gir aldri bort ALT vi har igjen til tgtg. 

1. Desse posene legges ut og må pakkes FØR stengetid, og det sier seg selv at vi må ha noe bakst liggende igjen til kunder som kommer innom før vi er stengt. 

2. Når det blir noen antall poser blir det faktisk overraskende tidkrevende. I et bakeri har vi liste ned og liste opp med ting som skal vaskes og klargjøres, vi har ikke tid til å bruke 30min på tgtg etter stenging. (Jobber i bakeri der all baksten blir baket i lokalet, får det ikke tilsendt slik mange bakeri idag gjør)

3. I vårt bakeri går ingenting i søpla. Vi har avtaler med frelsesarmeen, bønder o.l. som nevnt tidligere i tråden. Så vi har ikke dårlig samvittighet for at mye ikke går til tgtg. 

 

 

I tillegg til dette er det faktisk ikke noe gøy for oss å legge ut tgtg fordi vi opplever så mange uhyggelige kunder på grunn av det... folk som kommer inn og blir sinte fordi de ikke rakk å få tak i pose og 'kreeeever' at vi skal lage en til de der og da. Som om det er vår feil at andre kom de i forkjøpet? Folk som kommer inn og maser og kjefter til alle døgnets tider. Noen kikker opp i posene og sier "nei jeg liker ikke det brødet, har du ikke noe annet?". Mangen er rett og slett veldig utrivelige og utakknemlige, og skjønner gjerne ikke helt konseptet. Og desse menneskene ødelegger veldig, selv om de fleste som kommer inn er veldig hyggelig, tar i mot posen med et smil og ønsker oss god kveld:-(

Anonymkode: 9e66d...837

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.12.2018 den 15.32, AnonymBruker skrev:

Skulle hente pose på Baker Hansen, St.hanshaugen i dag, julaften. 

Maten kunne hentes tidligst kl 14.30 mens butikken stengte kl 14. 

Kom til kafeen kl 13.30, tok en kaffe. Kl 14 ruslet jeg bort på nabokafeen for å vente en halvtime. Sa fra til betjeningen på baker Hansen at jeg kom tilbake for å hente pose (som jeg da selvsagt hadde betalt for). Fikk til svar at det var greit. 

Kl 14.15 fikk jeg beskjed om at de ikke hadde mat likevel, og at pengene var refundert. 

Noen andre som har lignende opplevelser? 

Anonymkode: 04e07...1f9

Dette er veldig typisk for bakerier som legger ut tgtg tidlig på dagen. Da har de selvsagt ingen oversikt over hvor mye de har igjen på slutten av dagen og faktisk kan gi til tgtg. 

Anonymkode: 9e66d...837

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.1.2019 den 12.17, Lady Lovelylocks skrev:

Floriss Oslo City, 49kr;

10 fine tulipaner.

Jeg fikk syv store fine roser der i dag :) 

Anonymkode: 79397...40c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk syv store fine roser der i dag :) 

Anonymkode: 79397...40c

Jeg også 😊. På lørdag fikk jeg 8 potteplanter som luktet kjempegodt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Lady Lovelylocks skrev:

Jeg også 😊. På lørdag fikk jeg 8 potteplanter som luktet kjempegodt. 

Primula? 

Anonymkode: 302b8...128

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Primula? 

Anonymkode: 302b8...128

Nei var ikke det. Minnet meg litt om lavendel. Masse små blå klokker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Lady Lovelylocks skrev:

Nei var ikke det. Minnet meg litt om lavendel. Masse små blå klokker. 

Campanula kanskje? Syns det er veldig gøy at blomster er med på TGTG! 😍 

Anonymkode: 302b8...128

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 24.12.2018 den 15.32, AnonymBruker skrev:

Skulle hente pose på Baker Hansen, St.hanshaugen i dag, julaften. 

Maten kunne hentes tidligst kl 14.30 mens butikken stengte kl 14. 

Kom til kafeen kl 13.30, tok en kaffe. Kl 14 ruslet jeg bort på nabokafeen for å vente en halvtime. Sa fra til betjeningen på baker Hansen at jeg kom tilbake for å hente pose (som jeg da selvsagt hadde betalt for). Fikk til svar at det var greit. 

Kl 14.15 fikk jeg beskjed om at de ikke hadde mat likevel, og at pengene var refundert. 

Noen andre som har lignende opplevelser? 

Anonymkode: 04e07...1f9

Har sikkert hentet over 100 porsjoner toogoodtogo. En gang har jeg opplevd å komme uten å få varer. I høst da det var eplekake man kunne bestille. Mange møtte opp og hadde bestilt, men de hadde ikke fått kakene. Måtte avlevere telefonnummer og navn som de skrev på papitlapp. Fikk telefon neste dag med tilbud op å hente kake eller få refundert pengene. 

Ekstra surt for deg siden det var julaften, du var der og de kunne gitt beskjed tidligere. Dårlig gjort. 

Har en gang fått en pose med muggen mat, godt innpakket i mengder av papir. Da sendte jeg mail til toogoodtogo, og fikk refundert. Henter ikke mer på det stedet. 

Hotellmat er ikke vi så glad i. Har prøvd men ikke fornøyd. Bakeren bruker vi ofte. Mye godt i posene. 

 

Anonymkode: 6441c...c9a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.1.2019 den 21.52, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber i bakeri😊

Vi legger ut noen poser i tgtg, mange bakeri (vertfall her) har også et max antall de kan legge ut. Så nei, vi gir aldri bort ALT vi har igjen til tgtg. 

1. Desse posene legges ut og må pakkes FØR stengetid, og det sier seg selv at vi må ha noe bakst liggende igjen til kunder som kommer innom før vi er stengt. 

2. Når det blir noen antall poser blir det faktisk overraskende tidkrevende. I et bakeri har vi liste ned og liste opp med ting som skal vaskes og klargjøres, vi har ikke tid til å bruke 30min på tgtg etter stenging. (Jobber i bakeri der all baksten blir baket i lokalet, får det ikke tilsendt slik mange bakeri idag gjør)

3. I vårt bakeri går ingenting i søpla. Vi har avtaler med frelsesarmeen, bønder o.l. som nevnt tidligere i tråden. Så vi har ikke dårlig samvittighet for at mye ikke går til tgtg. 

 

 

I tillegg til dette er det faktisk ikke noe gøy for oss å legge ut tgtg fordi vi opplever så mange uhyggelige kunder på grunn av det... folk som kommer inn og blir sinte fordi de ikke rakk å få tak i pose og 'kreeeever' at vi skal lage en til de der og da. Som om det er vår feil at andre kom de i forkjøpet? Folk som kommer inn og maser og kjefter til alle døgnets tider. Noen kikker opp i posene og sier "nei jeg liker ikke det brødet, har du ikke noe annet?". Mangen er rett og slett veldig utrivelige og utakknemlige, og skjønner gjerne ikke helt konseptet. Og desse menneskene ødelegger veldig, selv om de fleste som kommer inn er veldig hyggelig, tar i mot posen med et smil og ønsker oss god kveld:-(

Anonymkode: 9e66d...837

Dette vet og godtar alle at de ikke skal eller kan gjøre. Jeg har støtt og ventet i kø sammen med mange andre mang, mange ganger og aldri opplevd annet enn høflige og grie mennesker. Her må det da ligge noe ansvar for dere eller være noe du har misforstått med en slik klagesang? 

Anonymkode: 6441c...c9a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Campanula kanskje? Syns det er veldig gøy at blomster er med på TGTG! 😍 

Anonymkode: 302b8...128

Enig! 

De heter visst Muscari  Armeniacum...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.1.2019 den 16.50, Lady Lovelylocks skrev:

Enig! 

De heter visst Muscari  Armeniacum...

Åh 😍 elskede muscari! 

Anonymkode: 302b8...128

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...