AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #1 Skrevet 20. april 2016 Jeg har en deltidsjobb ved siden av studiene jeg er veldig avhengig av. Siden jeg har lav timelønn og ikke jobber fullt skal jeg heller ikke skatte mye. Jeg oppdaterte skattekortet ved nyåret med riktig skattetrekk. Forrige måned ble jeg trukket ganske mye så jeg gikk til regnskapskontoret og ba dem laste ned det nye skattekortet. Han sa at skulle gjøre det, men det kunne ikke endres for den lønningen, kun for neste. Nå ventet jeg på april-lønnen, og jeg ser at jeg er trukket altfor mye i skatt. Jeg henvendte meg igjen til dem og da sier de beklager, de har dessverre glemt å laste ned skattekortet, og lønningene er allerede kjørt ut, men de skal ordne det til "neste gang". Nå har jeg seriøst lite på konto og vet ikke hva jeg skal gjøre. Er det virkelig ingenting å gjøre med saken når lønnen er utbetalt? Anonymkode: 5b5e1...978
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #2 Skrevet 20. april 2016 Dette er klassisk administrasjonsklovn-atferd. Skandale at de ikke tar det seriøst og ordner opp for deg. Jeg hadde tatt kontakt og sagt at feilen ikke er ditt ansvar og at du ber dem ordne opp. (Ja, jeg vet at det ikke er så enkelt..) Uansett, lykke til. Anonymkode: 6bfaf...8b2 1
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 20. april 2016 #3 Skrevet 20. april 2016 (endret) Jeg ville gått inn om fem dager og sjekket om de har gjort det. Har de gjort det så ville jeg sendt en mail, sagt du har sjekket det og kan ikke se at det er gjort, og nå forventer du at de ordner opp til neste måned. Sjekk tre dager etterpå, og ta kontakt med samme beskjeden om du ser at det ikke er gjort. Endret 20. april 2016 av Steve Rogers
AnonymBruker Skrevet 24. april 2016 #4 Skrevet 24. april 2016 Den 20.4.2016 at 14.46, AnonymBruker skrev: Dette er klassisk administrasjonsklovn-atferd. Skandale at de ikke tar det seriøst og ordner opp for deg. Jeg hadde tatt kontakt og sagt at feilen ikke er ditt ansvar og at du ber dem ordne opp. (Ja, jeg vet at det ikke er så enkelt..) Uansett, lykke til. Anonymkode: 6bfaf...8b2 Takk. Lurer på om jeg skal spørre, bare usikker på hvordan jeg skal formulere det. Er blakk nå og de ekstra pengene hadde utgjort en stor forskjell for meg. Anonymkode: 5b5e1...978
Hecubaa Skrevet 25. april 2016 #6 Skrevet 25. april 2016 Jeg ville bedt om et lite forskudd på neste lønn (tilsvarende det du har betalt for mye i skatt) og i samme slengen spurt om skattetrekket nå er fikset slik at du kan forvente deg den lønnen du egentlig skal ha neste måned. 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2016 #7 Skrevet 25. april 2016 4 timer siden, Hecubaa skrev: Jeg ville bedt om et lite forskudd på neste lønn (tilsvarende det du har betalt for mye i skatt) og i samme slengen spurt om skattetrekket nå er fikset slik at du kan forvente deg den lønnen du egentlig skal ha neste måned. Jeg må nok det. Det er riktignok to forskjellige instanser her. Jeg leverer timeliste til sjefen, hun regner ut (får ulik sats for ulikt arbeid jeg gjør) og sender til regnskapskontoret. Regnskapskontoret trekker fra skatt og utbetaler. Så det er regnskapskontoret som har gjort feil, men sjefen jeg evt. må henvende meg til tror jeg. Er ikke så komfortabel med sånt. Føler privatøkonomi er nettopp det - privat - og er ikke hyggelig å kommunisere at det er såpass trangt. Og det irriterer meg at jeg må gjøre dette når det ikke er jeg som har klusset det til. Men men. Jeg får vel tenke annerledes. Anonymkode: 5b5e1...978
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå