Gå til innhold

Jobbmobil, hvor ofte kan forvente å bytte?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har mobil og mobilbruk betalt av jobben, og fikk iPhone 5s i januar 2014, men nå synes jeg det er på tide med et skifte. Batteriet er skikkelig dårlig, må jo lade flere ganger om dagen.

Synes dere to år er lang nok tid til å si fra at jeg trenger ny mobil, eller bør jeg holde ut til like etter nyttår før jeg spør? Hvordan er det med dere andre som har jobbmobil?

Anonymkode: 23867...d1e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge mobilen fungerer til det som jobben forventer at du skal bruke mobilen til er det vel ikke noen grunn til å skifte. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min arbeidsplass er retningslinjen å bytte annet hvert år. Tror det er ganske gjennomsnittlig. 

Anonymkode: 52081...657

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo an på hvilke regler som gjelder på din arbeidsplass? Vi må kjøpe selve mobilen (jobben betaler abonnement), men får en viss sum fra jobben som støtte. Det forutsettes imidlertid at vi ikke bytter oftere enn hvert 3. år. Skal vi bytte oftere enn det må vi betale hele kalaset selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, stan skrev:

Så lenge mobilen fungerer til det som jobben forventer at du skal bruke mobilen til er det vel ikke noen grunn til å skifte. 

Problemet er jo som jeg sier at jeg risikerer å gå tom for strøm rett som det er. God nok grunn, det, vil jeg si.

Anonymkode: 23867...d1e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På min arbeidsplass er retningslinjen å bytte annet hvert år. Tror det er ganske gjennomsnittlig. 

Anonymkode: 52081...657

Høres fornuftig ut. Vil ikke virke for kravstor men er to år normalen, så går jeg for det.

Anonymkode: 23867...d1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, Cata skrev:

Det kommer jo an på hvilke regler som gjelder på din arbeidsplass? Vi må kjøpe selve mobilen (jobben betaler abonnement), men får en viss sum fra jobben som støtte. Det forutsettes imidlertid at vi ikke bytter oftere enn hvert 3. år. Skal vi bytte oftere enn det må vi betale hele kalaset selv. 

Hm, jeg får se om jeg finner noe regelverk før jeg spør.. Kanskje jeg uansett bør vente til iPhone 7 kommer!

Anonymkode: 23867...d1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Cata skrev:

Det kommer jo an på hvilke regler som gjelder på din arbeidsplass? Vi må kjøpe selve mobilen (jobben betaler abonnement), men får en viss sum fra jobben som støtte. Det forutsettes imidlertid at vi ikke bytter oftere enn hvert 3. år. Skal vi bytte oftere enn det må vi betale hele kalaset selv. 

Noen steder må man spare opp en viss støtte til mobil, hvor det er en sum pr år man opparbeider seg. Så sjekk ut med din arbeidsplass.

Anonymkode: 4f613...90f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen steder må man spare opp en viss støtte til mobil, hvor det er en sum pr år man opparbeider seg. Så sjekk ut med din arbeidsplass.

Anonymkode: 4f613...90f

Akkurat det tviler jeg sterkt på at vi har, høres ut som en praksis i mindre selskap hvor man snur og vender på hver krone.

Anonymkode: 23867...d1e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette står ofte i avtalen du signerte for mobilbruk. Så det greieste er å sjekke den.

Får dere den nyeste mobilen, eller den mobilen som jobben bestemmer? På jobb hos oss kan vi ikke velge selv. Vi har to kategorier; utetelefon (som er vanntett, støtsikker, etc) og innetelefon (Samsung et eller annet, som oftest nest nyeste modell). Dette står vanligvis også i avtalen eller i personalhåndboken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er jo som jeg sier at jeg risikerer å gå tom for strøm rett som det er. God nok grunn, det, vil jeg si.

Anonymkode: 23867...d1e

Det går jo ann å bytte batteri da. 

Anonymkode: 57300...305

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 17.4.2016 at 10.19, AnonymBruker skrev:

Akkurat det tviler jeg sterkt på at vi har, høres ut som en praksis i mindre selskap hvor man snur og vender på hver krone.

Anonymkode: 23867...d1e

Jeg jobber I et orivat firma med over 10.000 ansatte, og sånn er reglene for oss. 

Anonymkode: e7150...621

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 17. april 2016 at 10.19, AnonymBruker skrev:

Akkurat det tviler jeg sterkt på at vi har, høres ut som en praksis i mindre selskap hvor man snur og vender på hver krone.

Anonymkode: 23867...d1e

 

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber I et orivat firma med over 10.000 ansatte, og sånn er reglene for oss. 

Anonymkode: e7150...621

Jeg jobber også i et selskap med ganske mange ansatte og det er ikke bare "løp og kjøp" hos oss heller. De større selskapene er gjerne vel så gode til å snu på krona som mindre selskaper er min erfaring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med bare å spørre sjefen hva h*n synes? Har du betalt mobil i jobb, er sjansen stor for at mobilen er et viktig arbeidsverktøy for deg. Man må ha arbeidsverktøy som gjør at man kan gjennomføre jobben sin. Hadde f eks ikke min telefon vart en hel dag, hadde jeg ikke kunnet fungere i jobb. Det går jo an helt enkelt å fremlegge det slik, og spørre sjefen om h*n synes du skal sende den inn til reparajon (som jobben så må betale), eller om den nå er så gammel at du får lov til å bytte den ut?

Anonymkode: e4988...7bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 16. april 2016 at 22.03, AnonymBruker skrev:

Problemet er jo som jeg sier at jeg risikerer å gå tom for strøm rett som det er. God nok grunn, det, vil jeg si.

Anonymkode: 23867...d1e

Mulig du kanskje har brukt telefonen veldig mye på privattiden? En telefon skal jo ikke begynne å sluntre med batteriet etter så kort tid.

Anonymkode: 6bd88...908

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...