Gå til innhold

Hvor mange SA'er?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Jeglurer

Jeg lurer på hvor mange som mister barnet de første 3 mnd.ene av svangerskapet? Jeg før følelsen av at det er veldig vanlig når jeg leser på "prøvere-sider", og det høres jo forferdelig ut! Hvor mange tror dere opplever det - ut av alle som blir gravide? 30%? 50%?

Hilsen meg som lurer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener jeg har lest et sted at 80% av alle befruktede egg går til grunne.

Men de fleste merker ikke at de er gravide før egget blør ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kanskje ikke tallet generelt for antall % SA er så stort som inne på sider som her og Snartgravid/snartmamma.

Husk at endel som kanskje har opplevd slike ting før gjerne søker extra informasjon etc etc og trenger noen å snakke med. Mens de som ikke opplever noe og har normale svangerskap ikke føler samme nytte i å snakke med andre alltid....

Jeg tror ihvertfall det kan ha noe med det å gjøre for jeg syns tallene på folk som har hatt SA inne på websidene er mye større ennd e tallene jeg har sett offentliggjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er sant at de fleste som mister ofte ikke en gang skulle visst at de er gravide, men når man er inne på sider som SG/SM så tar man ofte tester veldig tidlig.

Det er sant at det er ca 15% som mister. Du kan lese masse inne på:

www.lommelegen.no

www.doktoronline.no

www.babyverden.no

www.svanger.no

www.barnimagen.no

www.mammanettet.com

Dette er gode og informative sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trodde det var sånn at så mange som 50% av alle førstegangsfødende, eller førstegangsgravide, mister. Men jeg kan være feilinformert. Tar man prosenten av alle, stemmer det jo uansett at tallet er mye lavere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

50% er vanligvis de som får en blødning en eller to dager etter forventet mens. Ergo det virker mer som en forsinket mens og de vet ofte ikke at de er gravide en gang. Derfor kan tallet bli opp til 50%. Men frem til uke 8 tror jeg det var ca 15% sjansen for at det kunne gå galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...