Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Jalileh
Skrevet

Jeg har lenge hatt lyst til å bli hudpleier.

Men i stedet for det utdannet jeg meg innenfor data.

Jeg ønsker ikke å jobbe med dette pga ryggplager og for mye stillesitting, så jeg lurer på noe ang hudpleieutdannelsen.

Er det lett å få jobb med det?

Og er lønna god?

Det koster ganske mye med private hudpleieskoler så har lyst på en god lønn og en sikker jobbmulighet så jeg ikke sitter stuck med ett lån på nesten 100 000.

Noen som vet? :)

Er redd for at enkelte privat skoler bare lurer deg inn i en utdannelse som ikke er så mye verdt :-?

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er utdannet hudpleier. Jobber dog ikke som dette nå, jeg tar opp fag for å ta en ny urdannelse. Jeg har gått 3 åe på skole for å bli hudpleier, grunnkurs helse og miljø, så 2 år på hudpleielinjen. Har altså ikke gått privat. Og jeg har hørt mye rart om de forskjellige private skolene, ja, men har altså ikke gått der, så kan ikke uttale meg om det virkelig er sånn.....

Selve utdannelsen er veldig spennende, mye variert ( ansiktsbehandlinger, kroppsbehandlinger, elektrolyse, make-up, voksbehandlinger, produktlære, teori etc.).

Tror at skal man jobbe som hudpleier og tjene på det, må man jobbe som selvstendig næringsdrivende. Tror ikke det er så mange stillinger ute hvor man blir ansatt som hudpleier. Så er det jo en fordel å eventuellt ha flere ben å stå på, jeg er utdannet fotterapeut og aromaterapeut i tillegg, da har man enda mer å tilby, spes. hvis man skal jobbe som selvstendig. (Eller slå seg sammen med fotterapeut, aromaterapeut, negledesigner, frisør etc.).

Hvis du har mye ryggplager, vær obs. på at det er ganske belastende for ryggen å være hudpleier også.

Dessuten, skal man være selvstendig næringsdrivende som hudpleier, er det selvsagt mye jobb å opparbeide seg kundekrets, og utviklingen innen hudpleie faget går fort, og for å være med i konkurransen om kundene må man jo tilby det siste på markedet av behandlinger etc. , noe som ofte innebærer en del utgifter til behandlingsutstyr ol. Men da er det jo en fordel å være flere som kan spleise.....

Ellers er det mange hudpleiere som jobber i parfymerier, eks. Esthetique.

Skrevet

Hei,

Jeg har gått på privat hudpleieskole og synes det var veldig inspirerende i forhold til mange andre yrker. Tror du kan ha mange muligheter når det gjelder å etabelere seg selv men utover det ville jeg aldri jobbet for noen. Lønnen er ikke bra som ansatt men driver du selv og er flink med kunder skulle du tjene bra innen få år. Selv har jeg kjøpt alt utstyr jeg trenger fra USA skulle jeg kjøpt det i Norge ville jeg nok ha betalt det 3 dobbelte.

Hvis du virkelig har lyst til å starte for deg selv og være selvstendig næringsdrivende synes jeg du skulle prøve deg på hudpleieryrket.

MVH

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...