Micjac Skrevet 8. april 2016 #1 Del Skrevet 8. april 2016 Hei. Har noen spørsmål jeg håper noen kan svare meg på. For en stund siden mistet jeg sidesynet på høyre øye, det var sent på kvelden og jeg tenkte at jeg var veldig trøtt. Noen dager senere sovet høyre arm og var nummen i flere dager. Jeg gikk da til legen og ble videresendt til sykehuset der jeg tok mange prøver og ble konstantert med migrene. Ikveld mistet jeg synet igjen, så språket. Jeg klarte ikke sette ord på noe som er på soverommet og ble veldig skremt. Har noen opplevd dette før? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugerøret Skrevet 8. april 2016 #2 Del Skrevet 8. april 2016 Det kan skje ved migreneanfall. Du skriver ikke noe om smerter ,så jeg lurer jo litt på om det er migrene. Jeg ville ringt lege Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Micjac Skrevet 8. april 2016 Forfatter #3 Del Skrevet 8. april 2016 Jeg har ekstremt vondt i hodet, men har tatt Paracet og føler meg litt bedre nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Endaen Skrevet 8. april 2016 #4 Del Skrevet 8. april 2016 jeg ville kontaktet lege igjen. jeg har migrene innimellom, da hjelper ikke Paracet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugerøret Skrevet 8. april 2016 #5 Del Skrevet 8. april 2016 ikke ofte paracett funker på migrene.Er du ung? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Micjac Skrevet 8. april 2016 Forfatter #6 Del Skrevet 8. april 2016 Jeg får gjøre det. Men Er det noen som har mistet språk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Micjac Skrevet 8. april 2016 Forfatter #7 Del Skrevet 8. april 2016 Er 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugerøret Skrevet 8. april 2016 #8 Del Skrevet 8. april 2016 Et øyeblikk siden, Micjac skrev: Jeg får gjøre det. Men Er det noen som har mistet språk? Mange jeg kjenner gjør det. Men ikke alle som har migrene vil miste språk. Jeg kløner noe inn i *** enkelte ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Micjac Skrevet 8. april 2016 Forfatter #9 Del Skrevet 8. april 2016 ''Godt'' å høre at det er fler... Ble jo kjempe redd her. Trodde nesten det var slag, følte meg helt rar og utafor, hodet og kropp hang ikke med. Første gangen det har skjedd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #10 Del Skrevet 8. april 2016 Jeg ville ringt legevakt for sikkerhetsskyld. Anonymkode: 6f70a...31e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugerøret Skrevet 8. april 2016 #11 Del Skrevet 8. april 2016 2 minutter siden, Micjac skrev: ''Godt'' å høre at det er fler... Ble jo kjempe redd her. Trodde nesten det var slag, følte meg helt rar og utafor, hodet og kropp hang ikke med. Første gangen det har skjedd. Men har du smerter ?http://www.felleskatalogen.no/medisin/sykdom/migrene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Micjac Skrevet 8. april 2016 Forfatter #12 Del Skrevet 8. april 2016 Jeg har vært på sykehuset tidligere og tatt både mr og CT, ble da konstantert med migrene. Det er første gangen nå jeg hadde vansker med språk. Etterfulgt av hodepine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neon_sun Skrevet 8. april 2016 #13 Del Skrevet 8. april 2016 Jeg mister språket og blir lammet i halve kroppen når jeg har migrene. Har hatt det slik ca de siste 10 årene, før det hadde jeg «bare» synsforstyrrelser i forkant av migrenen. Hvordan utarter det seg og hvordan er hodepinen din? Jeg har hatt migrene siden jeg var 8 år (er nå litt over 30), men fikk avslag på henvisning til nevrolog. Fikk tilslutt mr, slik at jeg iallefall vet at det ikke er slag eller svulst eller noe annet «tull». Jeg vet jo at det er migrene, men det er en ekkel følelse, om jeg noen gang får slag kommer jeg jo ikke til å skjønne det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Micjac Skrevet 8. april 2016 Forfatter #14 Del Skrevet 8. april 2016 Det er det samme jeg tenkte. Selv om jeg har hatt både CT og mr så blir jeg redd. Først mistet jeg sidesynet, det flakket. Har vært når jeg har ligget og sett på TV på kvelden alle gangene. Med ca 1 mnd i mellom. Etter en stund med dårlig syn ikveld ble kroppen rar, følte meg nesten litt full (?), jeg klarte ikke uttale verken nattbord eller lampe, visste ikke hva det het. Hodepinen kom med dette og sitter i venstre tinning, ikke i det hele tatt i høyre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #15 Del Skrevet 8. april 2016 Migrene eller ikke, hadde jeg mistet syn og/eller språk så hadde jeg reist til legevakten for en sjekk. Selv om det ikke var slag forrige gang så kan det jo være det nå... Anonymkode: adb7b...f77 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Micjac Skrevet 8. april 2016 Forfatter #16 Del Skrevet 8. april 2016 Selv når det er gått over med språkvansker nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neon_sun Skrevet 8. april 2016 #17 Del Skrevet 8. april 2016 Høres veldig likt ut slik jeg har det. Noen dager før kan jeg også bli deprimert og veldig svimete, jeg har sittet på jobb og helt juice i eggeglass liksom. Etter flere tiår med dette klarer jeg enda ikke å forutse anfallene. Desverre er det visst ingenting som kan ta selve aurafasen og da blir vi ikke kvitt de verste symptomene. Jeg tar nå Imigran, da sovner jeg iallefall og sover av meg det verste av hodepinen. Det finnes jo forebyggende medisin også, men det tviler jeg på lønner seg for deg når det er såpass sjeldent. Syns nesten redselen for å få migrene er verst å leve med, jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Micjac Skrevet 8. april 2016 Forfatter #18 Del Skrevet 8. april 2016 Uff. Det er ikke greit. Veldig kjedelig å ha det sånn, skjønner godt at du blir redd, hvertfall når du har det oftere. Har du fått medisiner på resept? Kommer sikkert til å ha det videre i mitt voksne liv siden det forverrer seg. Men prøver å tenke at jeg har tatt CT og mr for ikke så lenge siden, at det derfor ikke kan være noe annet farlig. Føler det blir rart å dra inn enda en gang, men blir usikker... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå